Totul despre asigurarea de călătorie: Ce se întâmplă dacă ai o urgență medicală în vacanţă?

Recunosc, în primele ieșiri din ţară nu mi-am făcut asigurare de călătorie pentru că eram la vârsta la care credeam că mie nu mi se poate întâmpla nimic rău. Abia după ce am aflat despre experienţele altora care s-au accidentat și au avut nevoie de spitalizare în vestul Europei pentru care au trebuit să achite zeci de mii de Euro, mi-am dat seama cât de vulnerabilă sunt. De bagaje ori acte pierdute nici nu mai zic, astea se întâmplă la ordinea zilei în lume. Încet, încet am început să cumpăr asigurări punctuale pentru câteva zilei și am început să cred iarăși că sunt intangibilă. Habar nu aveam ce scrie în textul acela redactat cu litere mici de pe spatele asigurării, ce e inclus în caz de urgenţă și în ce măsură. Ba chiar de câteva ori am uitat iarăși să îmi fac asigurare înainte să plec la drum. La un momentdat am cunoscut un specialist în asigurări care mi-a explicat termenii și condiţiile acestei asigurări și am devenit conștientă de riscurile la care mă supun în vacanţă și măsurile de siguranţă necesare. Mi-am făcut apoi o asigurare de călătorie anuală ca să nu mai am bătăi de cap iar de curând am făcut o listă de întrebări lungă cât lista pentru Moș Crăciun și am trimis-o principalilor furnizori de asigurări din România. Le-am explicat că vreau să mă documentez în amănunt despre acest produs pentru mine personal dar și pentru cititorii TravelGirls.ro iar trei dintre ei au binevoit să mă ajute cu informații din partea unor specialiști.

Ce se întâmplă dacă nu am asigurare de călătorie și am o urgență medicală în străinătate?

Dacă pleci la drum fără niciun fel de asigurare de sănătate internațională și ai o urgență medicală, trebuie să apelezi serviciul de urgență din țara respectivă (știi numărul de telefon?), să explici problema medicală în limba locală ori o limbă de circulație internațională dacă este cazul și să plătești pe loc toate procedurile și intervențiile medicale. Bariera lingvistică poate fi o problemă dacă nu cunoști limba țării respective și nu ai un translator. În cazul urgențelor grave, cu intervenții chirurgicale de exemplu, costurile pot depăși chiar și 50 000 de Euro în Europa. Specialiștii în asigurări de la Groupama spun că în Statele Unite și Canada, serviciile medicale costă chiar și dublu față de cele din Europa.

„Dacă este rost de repatriere în caz de deces, atunci lucrurile sunt și mai complicate pentru un turist fără asigurare deoarece, pe lângă costurile de repatriere, care sunt de ordinul zecilor de mii de Euro, contează și timpul alocat pentru obținerea formalităților necesare repatrierii, care este destul de mare.” spune Iuliana Hampu, Șef Serviciu Asigurări Travel, Generali Romania.

Cum aleg o asigurare de călătorie? Care e diferența între ele și între furnizorii de asigurări?

Prima și principala diferență între asigurările de călătorie constă în serviciile incluse și suma asigurată. Cele mai multe asigurări de călătorie ieftine includ servicii fracționate cu sume fixe pentru diverse servicii. De exemplu acestea oferă o sumă asigurată fixă pentru repatriere (ex. 7.500 de Euro), o sumă fixă pentru cheltuieli medicale,  intervenții chirurgicale (ex. 5.000 de Euro), sume care, de cele mai mult ori, nu acoperă în totalitate cheltuielile respective iar turistul este nevoit să acopere diferența din buzunarul propriu. Recomandarea celor de la Generali este să alegem asigurări cu acoperire de 50 000 de Euro ce includ orice eveniment intervenit în perioada călătoriei și o companie de asigurări care are decontare directă cu unitățile sanitare, fără să acceptăm varianta în care plătim serviciile medicale la fața locului și să decontăm apoi cheltuielile la întoarcerea în țară. În caz de urgență, nu ai vreme, chef și nici bani de așa ceva. De exemplu, cei de la Groupama includ în asigurare și vizita unei rude în cazul în care ești spitalizat în străinătate sau convorbirile telefonice urgente pe care le-ai avut în timpul călătoriei.

„Cel mai bine este să verifici compania de asigurări cu care vrei să închei o poliță de asigurare de călătorie. Uită-te întâi la numărul de reclamații înregistrate la ASF, Groupama Asigurări având, de exemplu, cel mai mic număr de reclamații înregistrate în 2015 comparativ cu celelalte companii de pe piață.” spune Georgiana Miron – Director de Marketing și Comunicare de la Groupama.

La ce trebuie să fim atenți atunci când cumpărăm o asigurare de călătorie?

Pe lângă serviciile incluse, suma acoperită și compania de asigurări, trebuie să fim foarte atenți la starea noastră de sănătate de dinainte de plecare și la planurile pe care le avem pentru acea deplasare pentru că o asigurare nu acoperă orice risc. Există situații speciale care se numesc excluderi și pentru care nu se oferă acoperire. Cele mai bune exemple sunt tentativele de suicid/auto-rănire sau rănile suferite în urma practicării sporturilor periculoase, cum ar fi alpinismul sau cascadoria. Pentru sporturile extreme există asigurări speciale. O discuție cu un specialist în asigurări îți poate clarifica multe întrebări referitoare la o călătorie mai… exotică iar apoi poți cumpăra asigurare și onlinde, din câteva click-uri.

#paris #france #motocyclisme #moto #motorcycle #motoride #travel #airfranceromania #airfrance #rotravel #travelgram #travelgirls

A photo posted by Narcisa – TravelGirls.ro (@narcisaiuliana) on

Care este asigurarea minimă fără de care niciun călător nu ar trebui să plece la drum?

În funcție de asigurator, aceste polițe au nume diferite dar ce e important este că nu trebuie să pleci la drum fără o asigurare ce acoperă cheltuielile medicale în caz de îmbolnăvire, accident, repatriere sanitară și deces.

Primul sfat pentru orice turist este să își facă o asigurare! E păcat ca evenimentele neplăcute să îți strice o călătorie frumoasă, iar costurile pot fi uriașe. O asigurare de călătorie reprezinta un produs ușor de accesat și ieftin raportat la importanța pe care o are în momentul în care turistul are nevoie de ea.” recomandă Aurelia Nidelea, Deputy Chief Underwriter de la Gothaer

Dacă merg în vacanță la ski sau plănuiesc să fac alte sporturi de aventură, trebuie să am o asigurare de călătorie specială?

Având în vedere risul mare la care te expui prin practicarea unor sporturi extreme și a costurilor  foarte mari în cazul producerii unui eveniment într-o zonă greu accesibilă, este recomandată o asigurare specială care să acopere activitățile cu un grad mai mare de dificultate (ski și alte sporturi pe zăpadă, sporturi nautice, alpinism etc.). Asta înseamnă că la asigurarea de bază se vor adăuga aceste sporturi de aventură și serviciile medicale acoperite aferente lor iar suma asigurată va crește, la fel și costul asigurării.

Trebuie să avem mereu asigurarea cu noi în străinătate?

Eu folosesc o asigurare de tip card anual de la Gothaer pe care-l rătăcesc de fiecare dată când schimb portofelul ori poșeta așa că am primit vești bune: nu este obligatoriu să avem asigurarea în sine cu noi în străinătate ci doar câteva informații esențiale: numărul poliței de asigurare și numărul de telefon al companiei de asistență la care trebuie să suni în cazul producerii unui eveniment nefericit. Poți pune aceste informații într-un email pe care să-l poți accesa de oriunde ai fi sau pe un autocolant, pe coperta pașaportului.

Pe cine contactăm prima dată când avem o urgență medicală în călătorie?

Dacă ai o asigurare medicală de călătorie și ai o problemă medicală, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să suni la numărul de asistență inscripționat pe asigurare în cel mult 48 de ore de la producerea evenimentului. Operatorii companiei te vor îndruma în limba română de cele mai multe ori spre cea mai apropiată unitate medicală, unde vei primi îngrijirea necesară. În cazul în care ești în imposibilitatea de a contacta serviciul de asistență (te simți prea rău să stai la telefon), această obligație îi revine, pe cât posibil, unei terțe persoane (rudă, prieten, cadru medical etc.). În cazul în care nu apelezi numărul de asistență al asiguratorului tău dar te duci la spital de capul tău, compania de asigurări are dreptul să-ți refuze despăgubirea serviciilor medicale.

În cadrul apelului, este nevoie să se comunice cel puțin următoarele date:

  • numele, prenumele și data nasterii asiguratului;
  • țara în care a survenit urgența medicală;
  • numărul poliței de asigurare eliberată de către asigurator;
  • detalii privind urgența medicală sau informații privind evenimentul asigurat produs.

Ce servicii medicale acoperă o asigurare de călătorie?

Există mai multe tipuri de asigurări iar serviciile incluse de la asigurare la asigurare și de la companie la companie. În principiu, o asigurare de călătorie simplă include cheltuieli medicale de urgență și/sau repatriere sanitară sau în caz de deces prilejuite de accidente și îmbolnăviri neașteptate și imprevizibile.

O asigurare complexă și implicit mai sucmpă acoperă o multitudine de alte evenimente:

  • urgențe stomatologice
  • pierderea, deteriorarea, furtul, întârzierea mai mult de 12 ore a bagajelor
  • întârzierea (mai mult de 12 pre) ori anularea mijlocului de transport
  • răspunderea civilă – plata cheltuielilor ca urmare a vătămărilor corporale și daunelor materiale provocate de asigurat
  • pierderea sau înlocuirea documentelor (cărți de identitate, carduri bancare, documente de transport, profesionale)
  • anularea călătoriei ca urmare a survenirii unor evenimente neprevăzute (deces, îmbolnăvire, devastarea locuinței, accident rutier, sarcină etc.)
  • falimentul companiei aeriene – despăgubiri pentru biletele de avion returnate
  • sarcină de până la 26 de săptămâni – plata pentru serviciile medicale necesare investigațiilor în cazul în care sarcina apare și e constatată în perioada de la emiterea asigurării până la plecarea în călătorie
  • convorbiri telefonice de urgență
  • vizita unei rude în cazul spitalizării

Bagajul pierdut de companiile aeriene e asigurat?

În primul rând, compania aeriană este responsabilă de pierderea bagajului tău. În cazul în care bagajul este declarat oficial pierdut de către compania aeriană iar aceasta nu oferă despăgubiri, poți contacta compania de asigurări pentru a beneficia de despăgubiri. Asigurarea bagajului nu este însă inclusă într-o asigurare standard de călătorie ci reprezintă o opțiune extra.

#paris #france #bike #street #traffic #travelgirls #travel #travelgram #rotravel #airfranceromania #airfrance

A photo posted by TravelGirls.ro (@travelgirlsro) on

Dacă trebuie să mă întorc de urgență în țară și trebuie să iau alt zbor, mă ajută asigurarea de călătorie?

Da, dacă ai bifat această opțiune când ai cumpărat asigurarea. Această opțiune include extinderea riscului de storno (întreruperea călătoriei) pe toată perioada călătoriei prin acoperirea zilelor din sejur rămase neconsumate plus acoperirea costului pentru un bilet de avion de întoarcere în limita a 2000 de Euro în caz de decesul unei rude de până la gradul 2, distrugerea locuinței,  chemarea în instanță pentru un proces, nașterea prematură a unui copil al asiguratului, evenimente pentru care prezența asiguratului înapoi la domiciliu este indispensabilă.

Dacă am o urgență medicală și apelez la serviciile incluse în asigurare, mai trebuie să plătesc ceva?

Nu. Toți cei trei reprezentanți ai companiilor Generali, Gothaer și Groupama afirmă că nu este necesară plata pe loc a vreunui serviciu medical inclus în asigurare atât timp cât asiguratul contactează serviciul de asistență și este îndrumat către cel mai apropiat spital. Dacă totuși nu ai avut cum să anunți compania de asigurări despre urgența ta și ești astfel nevoit să scoți bani din buzunar, păstrează toate documentele medicale, facturile și chitanțele. La întoarcerea în țară, trebuie să transmiți aceste documente companiei de asigurări pentru rambursul costurilor medicale.

În cazul asigurări storno, se despăgubește 90% din valoarea pachetului de vacanță.

#streetfood #bangkok #thailand #travelgirls #travel #travelgram #amazingthailand #asia #rotravel

A photo posted by TravelGirls.ro (@travelgirlsro) on

Care e diferența între o asigurare de călătorie privată și cea oferită de statul român?

O asigurare privată de călătorie poate fi cumpărată de oricine în câteva minute online, este ieftină (7-15 Euro pentru 8 zile) și poate fi folosită în spitalele private de oriunde din lume. Pe de altă parte Cardul European de Sănătate se obține foarte greoi, este accesibil doar persoanelor care au contribuit minim 5 ani consecutivi la C.A.S. și este valabil doar șase luni. Mai mult de atât, acest card oferit de statul român acoperă doar servicii medicale oferite în spitalele de stat din Uniunea Europeană iar anumite țări nu au astfel de spitale publice. De asemenea, cardul nu acoperă repatrierile de orice fel iar asigurații trebuie să-și achite singuri serviciile iar apoi să încerce să recupereze cheltuielile la întoarcerea în România.

Includem sau nu și repatrierea în caz de deces?

Da, este foarte important să verifici ca asigurarea pe care o cumperi să aibă inclusă repatrierea sanitară sau în caz de deces. Astfel, ești ferită de niște costuri și întârzieri semnificative.

___

Ce înțeleg eu este că deși putem călători oriunde în lume fără asigurare de călătorie, ea este foarte puternic recomandată. Din punctul meu de vedere, este obligatorie. Indiferent că pleci la drum ca turist, pentru studii, într-o delegație, în vizită la rude sau pentru vreo competiție, trebuie să fii asigurat în caz de urgență. Verifică din timp pe website-ul MAE condițiile de călătorie (vize, alerte de călătorie, vaccinuri etc.) și cumpără o asigurare care să acopere toate situațiile ce ar putea apărea în vacanța ta. Citește cu atenție termenii și condițiile asigurării iar dacă ai neclarități, consultă-te cu specialistul în asigurări despre călătoria ta pentru că numai așa poți încheia polița de care ai cu adevărat nevoie. Spre exemplu, într-o călătorie în timpul iernii, agentul de asigurări poate fi bine intenționat și să ofere produsul care acoperă și riscurile implicate de sporturile de iarnă, însa poate tu nu ai nevoie de așa ceva pentru că nu practici niciun sport. Sau invers, poate nu știi că accidentele la ski nu sunt acoperite printr-o poliță standard și, necomunicând, nici agentul nu știe și nu îți poate oferi acoperirea completă de care ai nevoie.

Dacă mai ai întrebări despre asigurările de călătorie, te rog să le scrii într-un comentariu, mai jos, iar eu mă voi asigura că un specialist în asigurări îți va răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Călătorii cu bine!

Citește și 19 motive să-ți faci asigurare de călătorie

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Narcisa

Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.
Narcisa
bestvalue.eu

15 COMENTARII

  1. Cred ca ar trebui mentionat, in cazul asigurarilor private de calatorie, ca acestea NU sunt valabile daca pe site-ul MAE este in vigoare o avertizare de calatorie pentru tara unde vrei sa mergi (ex. Belgia sau Franta). Tu poti sa o cumperi dar nu esti acoperita cu nimic! Cardul european de sanatate este valabil in schimb, chiar daca numai la spitale publice.

    Cititi conditiile de asigurare foarte atent inainte de a da banii!

  2. Deci daca ajung in stare foarte grava la spital si nu ma pot misca / vorbi 48 de ore, asigurarea nu are nici o relevanta?

    Ca nu are cine sa anunte asiguratorul cu privire la aceasta problema.

  3. Buna ziua, va rog ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi,indrumari.. Ma aflu in Germania de 2luni si jumatate impreuna cu sotul meu, mai exact suntem in Mannheim . Acum o saptamana sotul meu a suferit un infarct ,a fost dus de urgenta la spital ,iau facut cateva analize in care au rezultat ca are cele 3artere ce duc la inima infundate ..l-au bagat in operatie punandu-i 5stenturi pe artere. Acum avem o mare problema ,chiar suntem disperati din cauza ca nu avem asigurare la ei deloc, sotul meu neavand nici in Romania niciodata ,fiind de copil mic plecat prin diferite tari. Suntem datori la spital 8000Euro pentru tot ce i-sa facut acolo. Credeti ca exista o lege sau o institutie unde sa ne adresam sa ne ajute sa platim din banii acestia? Nu avem atatia banii, de lucru la ei nu am reusit sa gasim nestiind limba sa o vorbim momentan. Ce am putea face ? Va multumesc din suflet , orice sfat ma poate ajuta sa fac ceva.

  4. Informatii extrem de utile, foarte interesant articol! Imi permit sa mai adaug o informatie, daca-mi este ingaduit…
    Dupa o experienta destul de neplacuta, in urma careia am ramas fara laptop si parfumuri, nu, nu la Otopeni, ci chiar pe Schwechat, in VIena. La bagajul de cala s-a umblat profesionist, n-am realizat decat acasa faptul ca fusesem deposedata de bunuri. M-am gandit sa reclam, dar era practic imposibil de demonstrat furtul! Bagaju chiar nu suferise deteriorari, deci nu remarcasem nimic deosebit cand l-am luat de pe banda. Ma agasa cel mai mult ideea ca o persoana straina imi umblase prin bagaje… Salvarea mi-a dat-o prietenul unei colege, vames – Travel Seals – un fel de sigilare a bagajului, cu prinderea fermoarului de maner, imposibil de inlocuit fiindca are un cod unic. Nu stiu daca au aparut si in Romania, dati o cautare pe Google. Sper sa fi adus o informatie utila celor continute de articol. Toate cele bune!

    • Foarte neplacuta experienta ta. Nimeni nu si-ar dori sa treaca prin asa ceva.
      Dar totusi sunt surprins ca ti-ai lasat laptop-ul in bagajul de cala. Te obicei esti intrebat la biroul de baggage drop-off daca ai obiecte electronice sau acumulatori litiu-ion in bajagul de cala, in caz afirmativ esti rugat(a) sa le scoti si sa le pastrezi in bagajul de mana.

      Lucrurile astea nu se intreaba doar de dragul de a intreba.

      S-au intamplat adevarate tragedii din aceasta cauza (au luat foc, fiind la cala nu s-a observat, focul a continuat sa se tot extinda pana a ajuns sa topeasca cateva manunchiuri de cabluri care ducea spre cockpit). And you kinda realize by now that the end wasn’t a good one 🙁

      Un al 2-lea motiv, in care eu nu mi-as lasa laptop-ul la cala: transferul bagajelor. La cum sunt aruncate bagajele in cale (uneori poti sa auzi din avion cum sunt azvarlite), ca si de la incarcarea/descarcarea in avion. Sa te trezesti cu laptop-ul distrus acasa….

  5. Buna! Pentru ca asigurare de calatorie sa fie valabila, trebuie sa cumperi o vacanta si sa ai contract cu o companie de sejur, sau este valabila chiar si in cazul in care calatoresti spre alta tara in vizita la rude?

    • Nu e musai să pleci în vacanță și să ai contract cu agenție de travel 🙂 De multe ori noi plecăm pe cont propriu dar intotdeauna ne facem asigurare. Costa atât de puțin și te scapa de atatea posibile necazuri! Important e să o faci cu cel puțin o zi înaintea plecării.

  6. Nici nu aveti idee cata hotie este cu asigurarile de sanatate/calatorie! Este un jaf ordinar; eu sunt patit din nefericire, si bine ca nu au fost probleme de sanatate pentru ca le rezolvei pe toate cat esti sanatos.

    Prima asigurare am avut-o prin banca cu care lucrez, si experienta deplorabila a dus la desfacerea contractului de colaborare dintre banca si firma respectiva. Pe scurt, nu mi-au platit despagubire, desi ma incadram.

    Apoi am zis sa lucrez cu Allianz, ca sunt si ei de renume. Mi-am pierdut pasaportul si o suma de bani cash, iar tara in care calatoream nu avea ambasada a Romaniei.

    (Apropo, o alta mizerie ordinara este si faptul ca la ambasade nu exista numere de urgenta si trebuie sa iti faci rezervare pe mail — la care mie NU MI-A RASPUN NIMENI!!! — sa vii cand te programeaza ei, de parca locuiesti in tara respectiva si poti astepta oricat. Dar asta este o alta poveste.)

    Asa ca am sunat la Allianz si mi-a raspuns un robot, care nu se mai oprea odata! Asa ca am ascultat toata polologhia si am urmat pasii corespunzatori… la finalul carora am primit ton de ocupat. Si uite asa, am sunat iar si iar, si am luat la rand toate optiunile, iar la sfarsit am primit de fiecare data ton de ocupat. Am crezut ca strang pe cineva de gat!

    Am cautat pe Google numarul de la sediul principal din Bucuresti si am sunat o ora. Nu a raspuns nimeni. Frate, NIMENI!

    Am luat toate numerele la rand, si intr-un final imi raspunde cineva care imi spune “pai si ce sa va fac eu? Noi ne ocupam de asigurari auto aici.” Zic, sa imi dati un numar, sa ma ajutati cumva, sa imi dati un numar de telefon, sa sunati dvs la colegii care se ocupa cu asigurarile de calatorie, sa va ridicati de pe scaun si sa mergeti in biroul de lanaga… ceva, orice! Zic suntem oameni toti, puneti-va si in locul meu un moment. Ce pot face eu acum? “Nu stiu ce sa va spun. Mai incercati la nr respectiv, noi nu avem legatura cu cei de la calatorii.”

    Pai dvs ce ati face in locul meu? Raspuns: “ati incercat la ambasada?”

    Pai de ce dracului mai facem asigurari de calatorie?

    Sa ne fereasca sfintii sa avem urgente medicale!

    Auzi, trebuie sa suni inainte si sa te ghideze ei la spital, altfel iti pot refuza plata. Pai daca te loveste masina pe strada, ce faci? Nu lasi salvarea sa te ia?

    Sunt dezamagit si frustrat, pentru ca asta e Romania. Si ne mai miram ca pleaca toti tinerii in tari unde sunt tratati

    • ne pare rau de experienta ta insa noi nu am avut pana acum probleme cu niciun asigurator atunci cand am avut probleme de sanatate in vacanta. In ultimii 2 ani am facut asigurarile la UNIQA asigurari pentru ca site-ul lor e super friendly si merge repede tot procesul (am incercat si la altii in care am avea incredere insa nu reuseam sa finalizam asigurarea de pe telefon pentru ca se blocau site-urile).
      In afara situatiilor de urgenta cand te ia salvarea pentru ca e foarte grav (accident de masina, de exemplu) cand nu stiu care e procedura, in rest e foarte important sa suni inainte la numarul de asistenta pe care il primesti pe documentele de asigurare (numar de telefon care nu apartine UNIQA asigurari in cazul nostru ci al brokerului care ne-a spus ce ar trebui sa facem – ca putem merge la orice cabinet medical, chiar si privat sau la spital dar e musai sa poata deconta servicii de asigurare de calatorie si sa cerem sa sfarsit anumite documente. Daca e vorba de sume mari medicul sau spitalul se regleaza direct cu asiguratorul (pe baza hartiilor pe care le furnizezi tu), in cazul nostru a fost mereu vorba de sume mici (pana in 50 de euro) asa ca am platit si apoi am recuperat banii de la UNIQA.
      LA pierderea documentelor eu stiu ca trebuie mai intai sa mergi la politie apoi pe baza documentelor primite de la autoritatile locale sa iei legatura cu brokerul de asigurari (din nou, la nr pe care il aveai pe asigurarea primita) si apoi te ghideaza ce sa faci mai departe.

      • Am eu prieteni care au avut nevoie de o perfuzie in Grecia si au platit 80EUR din buzunar, ca “nu se incadrau.” Asa le-au spus asiguratorii.

        E Vestul Salbatic, si pana nu se mediatizeaza pe la TV, nu se va schimba nimic.

        Sa fie un nr de telefon unde poti suna 24/24 si sa raspunda o persoana, nu robotul. Si sa fie intelegatoare, sa VREA sa te ajute, sa se zbata.

        In primul caz in care am avut nevoie de asistenta, “foamna” care a raspuns la telefon m-a intrerupt in timp ce ii explicam situatia, ca sa imi spun in ce cazuri NU ma incadrez, si abia am reusit sa o intrerup eu pe ea apoi. Si a fost mofturoasa toata discutia si nu i-a convenit nimic, si imi spunea mereu “nu stiu ce sa va zic, dar eu cred ca nu va incadrati la compensatie,” in situatia in care era evident ca ma incadrez. Le-am trimis documente, semnaturi, stampile, si apoi mi-a venit pe mail ca nu ma incadrez. Am sunat la banca si le-am cerut sa analizeze si ei situatia sa vada daca sunt eu nebun, si mi-au spus ca in urma investigatiilor vor sista colaborarea cu firma respectiva de asigurari la sf contractului.

        De asemenea, daca esti pe un alt continent si ai nevoie de asistenta la 4 dimineata ora Romaniei, iti da ton de ocupat robotul, ca nu are cine sa preia apelul.

        Asta cu brokerul este o idee buna, dar la fel, daca il suni la 4 dimineata, nu cred ca iti va raspunde.

        Sfatul meu pt cei care urmeaza sa isi faca asigurare medicala sau de calatorie pe perioada vacantei, este sa sune la numarul de urgenta INAINTE si sa vada cine raspunde si cum ii trateaza.

        Daca este robot, sa uite de ei. Ca nu sta nimeni sa asculte 5 minute de povesti si sa apese 1-2-4-0 in cazul unei urgente. Va spun din experienta, ca nici nu va veti putea concentra la ce spune robotul. Nici nu vreau sa ma gandesc la ceva grav, de sanatate!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.