În direct de la #SMMST

Astăzi a avut loc Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry unde s-a discutat despre felul în care Internetul ne influențează pe noi, călătorii, și pe ei, agenții de turism și companiile din domeniu. Pe parcursul întregii zile ne-au vorbit oameni de marketing din turism, oameni din online și specialiști în turism. TravelGirls.ro este blog oficial la #SMMST și am scris aici toate informațiile pe care le-am aflat de la această conferință.

Ciprian Enea – consultant 

  • Booking.com investește în jur de 1 milion Euro / zi pentru Google Ads.
  • Ciprian Enea este de părere că bloggerii de călătorii nu pot schimba imaginea unei agenții.
  • Foarte puțini tour-operatori își permit să investească în alte colaborări decât cele care îi aduc vânzări directe și imediate.
  • Un tour-operator poate să vândă la un momentdat vacanțe cu 1 Euro pentru a lichida stocul de cazări deja cumpărate.
  • Crazy-shake al lui Christian Tour de la Târgul de Turism a avut costuri 0 și un ROI foarte mare.

ciprian enea

Mihai Popescu – Marketing Manager Vola.ro

  • Primul lucru pe care ar trebui să-l facem în social media este să ascultăm cu atenție ce zic ceilalți.
  • În social media oricine, oriunde și oricând poate fi emițător sau receptor iar feedback-ul este foarte rapid.
  • Companiile din turism trebuie să fie prezente peste tot în online.
  • 80% din cazările vândute de Vola.ro nu sunt de pe booking.com.
  • Pretextele managerilor pentru a nu a activa în social media:
    • nu pot măsura. Care este ROI-ul?
    • Nu avem buget.
    • Chiar nu avem timp pentru asta.
    • Sunt prea bătrân pentru asta.
    • Noi facem dar B2B.
    • Nu are cine să se ocupe de asta.
    • Asta e doar un capriciu, o să dispară.
    • Clienții noștri nu stau pe Twitter sau pe bloguri.
  • Exemple de succes pentru Vola.ro: campania cu ursulețul călător, coletele surpriză trimise către bloggeri, colaborarea cu Viajoa „Food and the City”.
  • Vola.ro investește foarte mult în Google Ads dar cifrele sunt secrete.
  • Vola.ro nu investește în campanii plătite pe Facebook.
  • În momentul în care Vola.ro face o postare pe Facebook, ea generează zeci de apeluri telefonice dar mai puține like-uri/share-uri.
  • Mihai Popescu (Marketing Manager) administrează pagina de Facebook a Vola.ro.

vola

Carmen Pavel – owner J’info Tours

  • Dacă ar mai vine pachetele pe care le vindea în anii „90, Jinfo Tours ar ajunge în pragul falimentului în 2-3 luni.
  • Social Media este o modă și e mult mai ieftin decât marketingul clasic.
  • Planul de social media prezentat de Carmen Pavel arată foarte „ca la carte”.
  • Jinfo Tours dezvoltă relația cu bloggerii pentru a afla modul lor de gândire și pentru a se adapta la noile tendințe.
  • 16% din vânzările Jinfo Tours sunt realizate online.

Cãlin Fusu – Zumzi.ro

  • 20% din vanzarile Zumzi sunt pe turism, adica in jur de 100 000 Euro.
  • clientul Zumzi: femeie, angajata, studii superioare, face plata cu cardul.
  • Zumzi = mall. Nu platesti nimic ca sa te uiti iar vanzatorii nu platesc chirie.
  • Concurenta lui Zumzi este AFI Palace Controceni.
  • Groupon va pleca din Romania.
  • Zumzi nu are nicio responsabilitate fata de turisti ci e doar un „mall” virtual cu o casa de marcat.
  • Calin Fusu nu crede in colaborarile cu bloggeri pentru generare de vanzari.

Marcela Manolică – Travelport 

  • aplicația Travelport View Mobile este gratuită
  • cu Travelport View Mobile, dacă se schimbă numărul zborului sau ora decolării, ești informat aproape instant
  • are în spate tehnologia GPS
  • poți consulta starea vremii și să afli cum trebuie să te îmbraci în călătorie
  • în 2011, în Statele Unite, 60% dintre respondenții unui studiu au descărcat aplicații de travel
  • Travelport are două produse – unul B2C – Travel Mobile Agent și B2B – Travelport View Mobile – ambele sunt gratuite

Mugur Pătrașcu – iLeo

  • Google are 7 milioane de utilizatori în România, Yahoo: 7 milioane, www – 5,4 milioane, Facebook: 6,5 milioane, mobil: 8 milioane conexiuni.
  • Socialul este despre experiențe umane, relații umane, vorbăraia și pisicăraia din jurul acestora.
  • Turismul este un domeniu social prin natura sa.
  • În top 20 pagini Facebook în România sunt: 9 pagini generaliste, 5 pagini de vânzători de bilete și 5 agenții de turism.
  • Abia după 300 000 de fani pe Facebook începi să fii relevant.
  • Turismul este despre experiențe și despre oferte.
  • Pe Facebook, agenția de turism nu trebuie să apară niciodată în prim plan pentru că Facebook este despre discuție și seducere a oamenilor, nu despre vânzare.
  • Turiștii nu caută pe Internet agenții de turism ci experiențe.
  • Socialul trebuie să genereze curiozitate, WOW, viralitate, implicare.
  • E de preferat o asociere cu oameni de calitate din online (bloggeri).
  • Pași de urmat:
    • creați-vă o infrastructură socială de content
    • un blog pentru povești și experiențe
    • cont de flickr pentru fotografii
    • canal Youtube pentru clipuri
    • flux de comunicare către pagini de experiență pe Facebook, nu către pagini de agenție
    • găsiți influențatori în online
  • În turism, o fotografie face cât o mie de cuvinte.
  • Fotografia oferă cel mai mare grad de viralitate. On Facebook, pics are king.
  • 90% dintre utilizatorii de Facebook au cel puțin un album cu poze din călătorii.
  • Companiile din turism nu ar trebui să-și facă speranțe prea mari de la Twitter.

ileo

Monica Jitariuc – The Practice

  • The Practice n-are niciun client din turism dar se pricepe al dracului de bine la reputație.
  • MK: Produsul se vinde.
  • PR: Produsul își face prieteni.
  • PR = managementul reputației.
  • Advertisingul merge direct la consumator, PR-ul vorbește cu liderii de opinie (influencerii).
  • Teoretic, cam 3 milioane de români citesc bloguri.
  • Blogurile de travel lucrează în general cu aceleași branduri.
  • 12 sfaturi pentru bloggerii de călătorii:
    • să știi cine îți sunt cititorii
    • să știi cu cine vorbești și ai de vorbit
    • build your credentials (fă-ți o prezentare)
    • fă-ți PR
    • colaborează cu parteneri și din alte domenii (ex: electronice)
    • fii mai creativ
    • să facem mai puțin SEO
    • să ai o filosofie și niște principii
    • nu sta singur prea mult, intră în breaslă
    • hai în offline
    • evaluează-ți munca și rezultatele
    • laudă-te tu pe tine te!

Cristina Bazavan – consultant media

  • gândiți-vă la Facebook ca la o garsonieră închiriată.
  • companiile ar trebui să investească într-un bloc de companie pentru a putea controla conținutul.
  • 3 motive pentru a-ți face un blog de companie:
    • Google
    • relația cu consumatorii
    • sustenabilitate pe termen lung
  • exemplu de blog de companie: http://www.fiskateers.com/blog/
  • 18% dintre oameni fac atacuri de panică înaintea unei călătorii pentru că le e teamă de nou.
  • de avut în vedere când îți faci blogul:
    • audiență
    • obiective
    • format
    • responsabilul
    • feedbackul
  • un alt exemplu de blog de companie: blogul Avon
  • găsește-ți vocea (unicitatea)
  • DON’T:
    • nu-ți subestima cititorii
    • nu promite ce nu poți respecta
    • nu te crede Dumnezeu

Alexandru Lăpușan – CEO & Founding Partner Zitec

  • decizia și documentarea pentru achiziționarea de pachete turistice se întâmplă seara.
  • newsletter-urile cu „Dragă, Alex…” nu au neapărat o rată de deschidere mai mare.
  • Alexandru Lăpușan susține comunicarea personalizată, targetată.

Filip Lăpuș – General Manager Travelio

  • dacă nu ai un buget foarte mare, mai bine rămâi doar pe Facebook.
  • social media pozitiv: review-uri, poze reale, noutăți și promoții reale, experinețe trăite și povestite, sfaturi practice.
  • social media negativ: like us!, toate posturile = oferte, lipsă de răspuns, prea multe canale, rezultate măsurate în like-uri.
  • vizitatorii nu sunt: bloggeri, webmasteri
  • agențiile de turism n-ar trebui să dea linkuri către tripadvisor pentru că review-urile de acolo ar putea aduce impact negativ asupra ofertelor promovate.
  • înainte să dezvolți o aplicație mobilă, trebuie mai întâi să ai parte de awareness pe site. Nimeni nu va instala o aplicație a unui site necunoscut.
  • și utilizatorii de mobile se pot abona, fideliza prin notificări, adeziune în social media, newsletter.
  • geotargetare – marele atu al utilizării aplicațiilor site-urilor mobile
  • un utilizator mobil este mult mai probabil să se întoarcă pe un website.
  • pentru hoteluri, vremea descrierilor lungi a trecut. Travelio recomandă simbolurile pentru facilități.
  • dacă ofertezi online ceva ce nu poate fi cumpărat online, pierzi clienți.
  • Travelio recomandă GTD2.0 ca fiind cel mai bun site de e-turism din România.

Cătălin Macovei – Brand Manager Infoturism

  • 27% din vizitatorii de pe infoturism.ro caută oferte last minute.
  • aplicația Last Minute e folosită de power-useri care cunosc destinația și caută doar cea mai bună ofertă.

Au mai făcut live blogging:

______________________

#SMMST este un eveniment organizat de Eventur in parteneriat cu:  Ramada Bucharest ParcGoTravelTravelportTravelioInfoturismInfopensiuni, J’Info Tours, SARTO si AVL Systems.

______________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Narcisa
bestvalue.eu

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.