Astăzi a avut loc Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry unde s-a discutat despre felul în care Internetul ne influențează pe noi, călătorii, și pe ei, agenții de turism și companiile din domeniu. Pe parcursul întregii zile ne-au vorbit oameni de marketing din turism, oameni din online și specialiști în turism. TravelGirls.ro este blog oficial la #SMMST și am scris aici toate informațiile pe care le-am aflat de la această conferință.
Ciprian Enea – consultant
- Booking.com investește în jur de 1 milion Euro / zi pentru Google Ads.
- Ciprian Enea este de părere că bloggerii de călătorii nu pot schimba imaginea unei agenții.
- Foarte puțini tour-operatori își permit să investească în alte colaborări decât cele care îi aduc vânzări directe și imediate.
- Un tour-operator poate să vândă la un momentdat vacanțe cu 1 Euro pentru a lichida stocul de cazări deja cumpărate.
- Crazy-shake al lui Christian Tour de la Târgul de Turism a avut costuri 0 și un ROI foarte mare.
Mihai Popescu – Marketing Manager Vola.ro
- Primul lucru pe care ar trebui să-l facem în social media este să ascultăm cu atenție ce zic ceilalți.
- În social media oricine, oriunde și oricând poate fi emițător sau receptor iar feedback-ul este foarte rapid.
- Companiile din turism trebuie să fie prezente peste tot în online.
- 80% din cazările vândute de Vola.ro nu sunt de pe booking.com.
- Pretextele managerilor pentru a nu a activa în social media:
- nu pot măsura. Care este ROI-ul?
- Nu avem buget.
- Chiar nu avem timp pentru asta.
- Sunt prea bătrân pentru asta.
- Noi facem dar B2B.
- Nu are cine să se ocupe de asta.
- Asta e doar un capriciu, o să dispară.
- Clienții noștri nu stau pe Twitter sau pe bloguri.
- Exemple de succes pentru Vola.ro: campania cu ursulețul călător, coletele surpriză trimise către bloggeri, colaborarea cu Viajoa „Food and the City”.
- Vola.ro investește foarte mult în Google Ads dar cifrele sunt secrete.
- Vola.ro nu investește în campanii plătite pe Facebook.
- În momentul în care Vola.ro face o postare pe Facebook, ea generează zeci de apeluri telefonice dar mai puține like-uri/share-uri.
- Mihai Popescu (Marketing Manager) administrează pagina de Facebook a Vola.ro.
Carmen Pavel – owner J’info Tours
- Dacă ar mai vine pachetele pe care le vindea în anii „90, Jinfo Tours ar ajunge în pragul falimentului în 2-3 luni.
- Social Media este o modă și e mult mai ieftin decât marketingul clasic.
- Planul de social media prezentat de Carmen Pavel arată foarte „ca la carte”.
- Jinfo Tours dezvoltă relația cu bloggerii pentru a afla modul lor de gândire și pentru a se adapta la noile tendințe.
- 16% din vânzările Jinfo Tours sunt realizate online.
Cãlin Fusu – Zumzi.ro
- 20% din vanzarile Zumzi sunt pe turism, adica in jur de 100 000 Euro.
- clientul Zumzi: femeie, angajata, studii superioare, face plata cu cardul.
- Zumzi = mall. Nu platesti nimic ca sa te uiti iar vanzatorii nu platesc chirie.
- Concurenta lui Zumzi este AFI Palace Controceni.
- Groupon va pleca din Romania.
- Zumzi nu are nicio responsabilitate fata de turisti ci e doar un „mall” virtual cu o casa de marcat.
- Calin Fusu nu crede in colaborarile cu bloggeri pentru generare de vanzari.
Marcela Manolică – Travelport
- aplicația Travelport View Mobile este gratuită
- cu Travelport View Mobile, dacă se schimbă numărul zborului sau ora decolării, ești informat aproape instant
- are în spate tehnologia GPS
- poți consulta starea vremii și să afli cum trebuie să te îmbraci în călătorie
- în 2011, în Statele Unite, 60% dintre respondenții unui studiu au descărcat aplicații de travel
- Travelport are două produse – unul B2C – Travel Mobile Agent și B2B – Travelport View Mobile – ambele sunt gratuite
Mugur Pătrașcu – iLeo
- Google are 7 milioane de utilizatori în România, Yahoo: 7 milioane, www – 5,4 milioane, Facebook: 6,5 milioane, mobil: 8 milioane conexiuni.
- Socialul este despre experiențe umane, relații umane, vorbăraia și pisicăraia din jurul acestora.
- Turismul este un domeniu social prin natura sa.
- În top 20 pagini Facebook în România sunt: 9 pagini generaliste, 5 pagini de vânzători de bilete și 5 agenții de turism.
- Abia după 300 000 de fani pe Facebook începi să fii relevant.
- Turismul este despre experiențe și despre oferte.
- Pe Facebook, agenția de turism nu trebuie să apară niciodată în prim plan pentru că Facebook este despre discuție și seducere a oamenilor, nu despre vânzare.
- Turiștii nu caută pe Internet agenții de turism ci experiențe.
- Socialul trebuie să genereze curiozitate, WOW, viralitate, implicare.
- E de preferat o asociere cu oameni de calitate din online (bloggeri).
- Pași de urmat:
- creați-vă o infrastructură socială de content
- un blog pentru povești și experiențe
- cont de flickr pentru fotografii
- canal Youtube pentru clipuri
- flux de comunicare către pagini de experiență pe Facebook, nu către pagini de agenție
- găsiți influențatori în online
- În turism, o fotografie face cât o mie de cuvinte.
- Fotografia oferă cel mai mare grad de viralitate. On Facebook, pics are king.
- 90% dintre utilizatorii de Facebook au cel puțin un album cu poze din călătorii.
- Companiile din turism nu ar trebui să-și facă speranțe prea mari de la Twitter.
Monica Jitariuc – The Practice
- The Practice n-are niciun client din turism dar se pricepe al dracului de bine la reputație.
- MK: Produsul se vinde.
- PR: Produsul își face prieteni.
- PR = managementul reputației.
- Advertisingul merge direct la consumator, PR-ul vorbește cu liderii de opinie (influencerii).
- Teoretic, cam 3 milioane de români citesc bloguri.
- Blogurile de travel lucrează în general cu aceleași branduri.
- 12 sfaturi pentru bloggerii de călătorii:
- să știi cine îți sunt cititorii
- să știi cu cine vorbești și ai de vorbit
- build your credentials (fă-ți o prezentare)
- fă-ți PR
- colaborează cu parteneri și din alte domenii (ex: electronice)
- fii mai creativ
- să facem mai puțin SEO
- să ai o filosofie și niște principii
- nu sta singur prea mult, intră în breaslă
- hai în offline
- evaluează-ți munca și rezultatele
- laudă-te tu pe tine te!
Cristina Bazavan – consultant media
- gândiți-vă la Facebook ca la o garsonieră închiriată.
- companiile ar trebui să investească într-un bloc de companie pentru a putea controla conținutul.
- 3 motive pentru a-ți face un blog de companie:
- relația cu consumatorii
- sustenabilitate pe termen lung
- exemplu de blog de companie: http://www.fiskateers.com/blog/
- 18% dintre oameni fac atacuri de panică înaintea unei călătorii pentru că le e teamă de nou.
- de avut în vedere când îți faci blogul:
- audiență
- obiective
- format
- responsabilul
- feedbackul
- un alt exemplu de blog de companie: blogul Avon
- găsește-ți vocea (unicitatea)
- DON’T:
- nu-ți subestima cititorii
- nu promite ce nu poți respecta
- nu te crede Dumnezeu
Alexandru Lăpușan – CEO & Founding Partner Zitec
- decizia și documentarea pentru achiziționarea de pachete turistice se întâmplă seara.
- newsletter-urile cu „Dragă, Alex…” nu au neapărat o rată de deschidere mai mare.
- Alexandru Lăpușan susține comunicarea personalizată, targetată.
Filip Lăpuș – General Manager Travelio
- dacă nu ai un buget foarte mare, mai bine rămâi doar pe Facebook.
- social media pozitiv: review-uri, poze reale, noutăți și promoții reale, experinețe trăite și povestite, sfaturi practice.
- social media negativ: like us!, toate posturile = oferte, lipsă de răspuns, prea multe canale, rezultate măsurate în like-uri.
- vizitatorii nu sunt: bloggeri, webmasteri
- agențiile de turism n-ar trebui să dea linkuri către tripadvisor pentru că review-urile de acolo ar putea aduce impact negativ asupra ofertelor promovate.
- înainte să dezvolți o aplicație mobilă, trebuie mai întâi să ai parte de awareness pe site. Nimeni nu va instala o aplicație a unui site necunoscut.
- și utilizatorii de mobile se pot abona, fideliza prin notificări, adeziune în social media, newsletter.
- geotargetare – marele atu al utilizării aplicațiilor site-urilor mobile
- un utilizator mobil este mult mai probabil să se întoarcă pe un website.
- pentru hoteluri, vremea descrierilor lungi a trecut. Travelio recomandă simbolurile pentru facilități.
- dacă ofertezi online ceva ce nu poate fi cumpărat online, pierzi clienți.
- Travelio recomandă GTD2.0 ca fiind cel mai bun site de e-turism din România.
Cătălin Macovei – Brand Manager Infoturism
- 27% din vizitatorii de pe infoturism.ro caută oferte last minute.
- aplicația Last Minute e folosită de power-useri care cunosc destinația și caută doar cea mai bună ofertă.
Au mai făcut live blogging:
- Lipa-lipa.ro: Social Media & Mobile strategies for travel industry
- Ciprian Carabă: Social Media & Mobile for Travel Industry – Live blogging
______________________
#SMMST este un eveniment organizat de Eventur in parteneriat cu: Ramada Bucharest Parc, GoTravel, Travelport, Travelio, Infoturism, Infopensiuni, J’Info Tours, SARTO si AVL Systems.
______________________________________________________________________
Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe Facebook, Twitter și abonează-te prin RSS la articole.
- Secretul nostru pentru vacanțe cu adevărat relaxante - 18 iulie 2019
- Cu bebel și cățel în Deltă: review Green Village Resort Sfântu Gheorghe - 1 noiembrie 2018
- Cât de mult ne ajută telefonul în vacanță în străinătate - 19 iunie 2018
Cool! 😀 Iti multumesc inca o data, Narcisa! Ai facut o treaba minunata si iti voi ramane recunoscator pentru asta 🙂 Si promit ca ne revedem curand ;;)
Cu mare plăcere, Alex! Sper ca celor prezenți ieri la conferință să le fie utile notițele noastre. Felicitări pentru treaba bună pe care ai făcut-o!
Cu siguranta! :*
[…] Travel Girls Blog: […]
[…] Miercuri a avut loc conferinţa Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry. Detalii. […]
[…] mai facut live blogging fetele de la Travel girls si Ciprian. Au mai scris despre asta: Lumea Mare, Povesti de calatorie, Turism Market, Blog de […]