5 plaje sălbatice la doi pași de România

Litoralul românesc nu prea e pe gustul meu: prea mare aglomerația, prea mult kitsch, prețuri prea mari, în multe locuri servicii prea proaste. Totul e prea pentru mine dar cel mai mult mă deranjează că atunci când merg la plajă trebuie să mă strecor cu mare grijă pentru că în plin sezon nu ai unde să arunci un ac pe plajă. Singurele locuri după care tânjesc sunt Vadu, Corbu și Gura Portiței dar sunt în plan. La doi pași de România însă, tot la Marea Neagră, am găsit 5 plaje minunate, nu seamănă una cu alta și cel mai important, sunt sălbatice și pustii sau aproape pustii.

1. Krapets – Ezerets

ezerets bulgaria plaje pustii marea neagra

La 18 kilometri de vama României cu Bulgaria (via Vama Veche), între două sate de pescari e o plajă lungă cât o zi de post. Doar cunoscătorii ajung aici, mulți dintre ei bulgari și câțiva români. Există o plajă drăguță, cu faleză și în satul Krapets unde am văzut destule locuri interesante de cazare dar și destulă agitație cât să mă facă să merg puțin mai spre sud, spre Ezerets.

Drumul prăfuit, de țară, ce pare că nu duce decât în lanurile de grâu ale localnicilor, ajunge într-un sfârșit la o pădure de pini, chiar pe malul mării. Pentru o clipă am avut impresia că m-am teleportat în Grecia, cu o mare albastră-verzuie, cu pini, maluri înalte roșiatice și doar o mână de oameni pe o plajă de kilometri. Și atât de aproape de România! Dacă îți place să stai la cort sau ești flower power și mergi cu rulota, aici e locul ideal să mergi. Dacă rămâi fără provizii, satul e aproape și poți merge să mai târguiești câte ceva sau ia masa în complexul Wild Duck din sat – au mâncare bună și prețuri asememenea.

Cum ajungi: în dreptul localității Ezerets faci stânga pe E87 (e un panou publicitar cu restaurantul Wild Duck) și traversezi câmpul până la mare. Găsești harta cu traseul marcat aici.

Unde stai? Vezi aici oferte de cazare in Krapets

2. Shabla

shabla bulgaria plaje pustii marea neagra

La doar o aruncătură de băț de Ezerets și la 30 de km de granița cu România e o plajă cu adevărat pustie și sălbatică. E drept, și peisajul din jur e puțin dezolant – orășelul ăsta pare părăsit dar și plaja de aici e la baza unei faleze așa că după ce cobori la mare pe scările improvizate, nu mai vezi decât Marea Neagră cea albastră. Nu e o plajă amenajată așa că mai sunt alge aduse de curenți și destul de multe scoici. Dacă mergi o sută-două de metri mai la stânga însă, nisipul e curat și poți să-ți așterni liniștită prosopul, să scoți cartea din geanta de plajă și să stai la soare. Nu o sa te deranjeze nimeni, promit!

Cum ajungi: din E87 mergi spre Shabla, urmează indicațiile către far și în dreptul lui fă stânga. Găsești harta cu traseul marcat aici.

Unde stai in Shabla? Vezi aici oferte de cazare in Shabla

3. Tyulenovo

Tyulenovo Bulgaria plaje pustii marea neagra

De locul ăsta sigur ai mai auzit pentru că e preferatul celor care fac scuba diving, snorkeling; cliff-jumping, deep water solo și alte nebunii extreme în materie de sporturi ce implică apa și stâncăriile. Asta pentru că la Tylenovo nu numai că nu este plajă cu nisip dar și malurile înalte roșiatice au cedat locul unor stâncării care dau multora dureri de cap și amețeli. De Tyulenovo de îndrăgosteși la prima vedere sau îl urăști pe veci și-ți promiți solemn că nu mai calci pe acolo, că doar tu nu ai venit la mare să nu intri în mare. Eu nu sunt printre cei mai curajoși așa că nu m-am hazardat să fac echilibristică pe stânci și m-am mulțumit cu un photo shooting și cu un buchet de flori. Cât am zăbovit însă pe acolo, au venit câteva mașini din care a fost descărcat un arsenal de corzi, costume de neopren, butelii șamd.

Dacă vrei să încerci scufundări, am găsit o echipă simpatică ce face asta și acolo. Pentru snorkeling găsești echipament – labe și ochelari cu tub – la prețuri de la 70 de lei la Decathlon de exemplu. Nu uita de aqua shoes, pentru că există riscul să te înțepi în stânci.

Oferta aqua shoes pentru copii

Cum ajungi: de la farul de la Shabla fă dreapta și după vreo 7 kilometri ajungi în Tylenovo. Se poate ajunge și pe E87 dar drumul de coastă e mult mai frumos, plus că e liber. Când ajungi la plaja din centrul satului – de fapt e un mic golf pe care îl recunoști imediat datorită bărcilor pescărești parcate pe mal – cotește la dreapta și în dreptul stâncii care mușcă din mare oprește. Ai ajuns. Găsești harta cu traseul marcat aici.

Unde stai in Tyulenovo? Vezi aici oferte de cazare in Tyulenovo

4. Russalka Beach

Russalka bulgaria plaje pustii marea neagra

Russalka e un sat de vacanță mărișor unde accesul este condiționat de plata unui bilet, evident. Pentru parcare, care este păzită, am plătit 10 leva și apoi mi-am îndreptat grbită pașii to the beach – adică la stânga, după cum mi-a indicat portarul – pentru că era deja ora 5 după-amiaza.

Complexul e mare, are vile de 3 și de 4 stele (am auzit totuși că nu ar fi cele mai bune condiții dar cum nu am fost, nu pot să bag mâna-n foc), restaurante, mai multe plaje, terenuri de sport, piscine șamd. Plaja din stânga e micuță, între stânci, apa e limpede și albastră și stâncile care răsar din mare te fac să crezi că ești undeva departe, nu la doi pași de casă. Dacă vrei mai multă intimitate, trebuie să treci pe sub o piatră și în doi timpi și trei mișcări ai o plajă numai a ta.

În orice caz, îți recomand să stai o zi întreagă la Russalka și să mergi și pe plajele mari, de lângă piscine pentru că din ce am văzut eu în fotografii, sunt spectaculoase.

Cum ajungi: din Tyulenovo mergi pe drumul 901 în direcția Varna, treci de Kamen Bryag și faci stânga la indicatorul spre Russalka Holiday Village. Găsești harta cu traseul marcat aici.

Sfatul TravelGirls.ro: Daca vrei sa te cazazi in hoteluri, apartamente sau guest houses cochete si la preturi bune, vezi ofertele din Kavarna.

5. Golful Bolata

golful bolata bulgaria plaje pustii marea neagra

Despre Golful ăsta umblă vorba-n târg că ar fi una dintre cele mai frumoase plaje din Europa. Acum, mie mi-a plăcut mai mult la Russkalka dar aici altceva mi-a luat ochii. Întâi de toate, nu e foarte ușor de găsit dar eu am avut puțin noroc pentru că am stat în Balgarevo (Bulgarevo) și cum am ajuns la Hotel Hippodrome (l-am rezervat pe booking.com) am primit indicații către cea mai apropiată plajă care era chiar golful pe care mă temeam că nu am să-l găsesc.

Golful e în mijlocul Rezervației Naturale Kaliakra și e mărginit și într-o parte și într-alta de maluri înalte, cărămizii, care te fac să-ți zboare gândul la plajele însorite ale Greciei, cu apă limpede și nu foarte adâncă. În weekend, la orele prânzului parcarea se umple de mașini, cei mai mulți sunt bulgari iar seara bărcile de pescari acostează la mal cu sacii plini de rapane.

Eu mi-am rupt un ceas-două din timpul de plajă și am urcat scările din spatele plajei ca să am o panoramă asupra golfului, apoi mi-am încercat norocul și pe cărăruia care urcă în stânga unde stufărișul deltei e cât vezi cu ochii. Mi-a plăcut aici, mai vin.

Cum ajungi: de pe șoseaua care vine din România fă stânga în Kavarna și mergi în direcția Cap Kaliakra. Treci de intersecția cu drumul care duce la Ferma de midii Dalboka, treci și de satul Balgarevo și fă stânga pe drumul îngust asfaltat în dreptul căruia a mai rămas doar un stâlp de la un indicator. Apoi  acolo unde se blochează drumul în față (semn accesul interzis) fă dreapta și coboară pe șosea până la mare. Găsești harta cu traseul marcat aici.

Unde stai in Bulgarevo? Vezi aici oferte de cazare in Bulgarevo

Citeste aici mai multe despre ce poti face in zona Cap Kaliakra

________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Loredana
Sunt și aici

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.
Loredana
Sunt și aici

1. plaja..soare..chiar imi e dor de mare .. anul acesta imi doresc sa ajung in Zakynthos..dar sa vad;
    Pana acum, plaja care mi-a placut cel mai mult este Issos beach – Corfu. O plaja de nisip, linistita..aproape pustie, apa curata ..

2. Plaja care mi-a placut mult se afla tot la Marea Neagra, insa la cea ucrainiana. Este o statiune aproape de Odessa- Zatoka se numeste. Foarte curata plaja si marea. As mai merge cu drag acolo:)
    Multumim pentru ponturi, chiar o sa incerc aceste optiuni, ca de litoralul romanesc m-am staurat..
    Am dat like cu numele de Lorena Mihaela Pintilie.

O zi buna!

3. Bravo fetele, multumim pentru lista. (sper insa nu aveti prea multi cititori pentru acest articol pentru ca vom pierde in curand si aceste plaje superbe, daca divulgam secretul :(( )Dar, pentru ca eu stiu sa merg pe acolo fara sa fac gunoi, apreciez foarte mult plaja din Ezerets – este intr-adevar pustie, stancile din Tyulenovo (si mai sunt unele mai departe putin, nu mai stiu cum se cheama), Rusalka mi-a mai placut, mai ales ca am prins-o intr-o seara, cand nu era nimeni pe acolo. Mi-a mai ramas asadar Golful Bolata, pe care am sa il caut in weekend :D. Va pup

4. În viața mea, am fost de 3 ori la mare în România. În clasa a 4-a, în clasa a 7-a și în anul 3 de facultate, când am fugit, practic, pentru câteva ore în Vama Veche.
    But then came Denmark. 🙂 Plaja care mi-a plăcut cel mai mult din cele pe care le-am văzut în Aarhus, Danemarca, este Riiskov Beach. Aproape de o pădure, deloc populată de terase sau baruri, Riiskov Beach este cumva curtea din spate a oamenilor care au case superbe pe malul mării Baltice. O plajă foarte liniștită, pe care lumea aleargă dimineața, își plimbă câinii sau iese la o porție de înot când e apa mai rece, ca să-și pună sângele în mișcare. Să nu mai spun de curățenie. Cu siguranță vreau să mă întorc 🙂

5. Din fericire , eu am gasit si pe litoralul romanesc o plaja , nu salbatica , insa mai putin populata. Este vorba despre plaja dintr-un camping de la Navodari.De fapt , sunt mai multe , din pacate nu mai retin numele exact al celui la care am mers eu. Am fost surprinsa sa descopar o plaja goala , fara sute de sezlonguri si oameni cu poezii ingenioase despre porumb, ci oameni iesiti sa priveasca rasaritul si nu dupa ce au baut considerabil de mult in club si oameni care fac jogging.
    Dar lista voastra e mult mai interesanta , bineinteles. E evident in poze ca merita a fi vizitate , unde gasesti liniste si frumusete.

6. Hei 🙂 Eu nu am fost pana acum niciodata la mare, la plaja…dar mi-as dorii atat de mult lucru asta. Oricum sunt de aceeasi parere cu tine despre plajele din Ro deaceea as dorii sa merg unde intr-o zona am linistita, mai ascunsa, mai nestiuta de atatia….ceva de genu cum ai descris tu cele 5 locuri mai slabatice 😉 In Gercia/Portugalia/Spania/Malta mi-as dorii sa ajung la mare, plaja sau de ce nu si aici aproape prin Bulgaria 😀
    Dar pana atunci ma bucur de postarile voastre si sper sa ajung si eu pe-acolo >:D<

7. Vara reprezinta pentru toti( tineri, batrani, familiI cu princhindei dar si tineri indragostiti) anotimpul in care „evadeaza” spre mare.Apa sarata, bronzul auriu, inghetata si mancarurile usoare te atrag an de an. V-am urmarit site-ul si de fiecare data cand plecam undeva cautam informatii intai la voi.Sunt foarte atenta cu planificarea fiecarui moment din viata mea,asa ca vacanta de vara nu a scapat din rutina mea.Anul acesta am ales sa parasesc plaja din Vama Veche si sa ma indrept spre tarmuri mediteraneene.Astfel pentru o saptamana am vazut cum traiesc francezii din Ciotat.A fost prima mea excursie in Franta, asa ca am fost atenta la orice mic amanunt. Drumul de aproximativ 2 ore de la Nisa la Ciotat a fost absolut superb.Am ales sa nu mergem pe autostrada,pentru a putea admira pe indelete frumusetile acestei zonei.Drumuri inguste care serpuiesc ,cladiri superbe, marea.Prea multe lucruri la capitolul been there, like all :))) .Dar sa ajungem la destinatia care ne-a incantat pentru 7 zile.La Ciotat este un orasel mic si cochet,care te impresioneaza de la prima vedere.Mi-au placut foarte mult oamenii foarte atenti, respectuosi.In fiecare zi, dimineata , pranz , seara vezi localnici care alearga singuri sau insotiti de patrupede( aici cred ca e raiul cateilor :))) 1 din 5 oameni care trec pe strada detin un mititel latrator. Un alt lucru care mi-a placut sunt plajele. Atat cele private unde trebuie sa platesti destul de mult pentru o zi, insa sunt si cele publice extrem de curate ( si cand zic curate, ma refer fara absolut un muc de tigara.) si variate ,turisti pot sa aleaga atat plaje cu nisip fin, dar si cu pietris.Albastru marii, insulele micute, sporturi extreme,mancare, plimbarile lungi in care pierzi sirul orelor, toate mi-au facut vacanta extraordinara. Sper sa incercati aceasta destinatie atat pentru plajele superbe, pentru scufundari, mici croaziere pe mare, cat si pentru serile cu dans sau plimbari.

8. Plaja copilariei mele, Modern-ul din Constanta care avea, pe vremea aceea, tot ce-ti puteai dori: spatiu larg, nisip fin, portul Tomis pe care sa-l travesezi, diguri prin care sa te bagi si de pe pietrele carora sa sari, apa limpede pentru toti (si mai curajosi si mai timizi), un loc de unde sa iei un suc si o inghetata, niste dusuri care-si faceau treaba chiar daca nu erau cine stie ce si foarte putina artificialitate. Si daca mai mergeai si in timpul saptamanii era si loc 🙂

9. Am fost la mare anul acesta la eforie nord dar plaja nu mi-a placut fiindca este mult prea mica pentru cati turisti erau si foarte multi vanzatori ambulanti care nu tipau de la 7 la 19 zilnic. Cel mai mult pana acum mi-a placut plaja din Tunisia si anul acesta doresc sa vizitez grecia indiferent de locatie.

10. Plaja mea favorita ramane cea din Costinesti. Am incercat plajele din Croatia, Muntenegru, Spania, chiar si cele inghetate din Norvegia, dar tot la Costinesti m-am simtit cel mai bine. Probabil depinde si de oameni.

11. Vama Veche, dincolo de Cherhana, la sfarsit de mai, cu maci infloriti.
    Tuzla, in orice luna, ma ales sfarsit de iulie – inceput de august, cu floarea soarelui coapta si galbena si cu verdele-albastru al marii.

12. Mi-au placut mai multe plaje de pe unde am fost pana acum, dar probabil pe primul loc se claseaza plajele insulei Zakynthos. Aici mi-a placut foarte mult culoarea superba a apei, linistea de pe cateva plaje mai putin vizitate de turisti, limpezimea apei (puteai vedea nisipul si chiar pestisorii 🙂 Anul acestea vreau sa ajung in Thassos, in special la plaja de marmura. Abia astept vacanta! 🙂

13. Multumim pentru ponturi si sa speram ca nu citesc toti „meltenii” blog-ul vostru, pt a transforma plajele mai sus mentionate in plaje de fite.
    O plaja unde am coborat cu viteza luminii dat fiind timpul scurt avut la dispozitie a fost la Capri – o plaja micuta, insa un adevarat colt de rai. Desi peticutul de plaja este compus mai mult din pietre decat din nisip, culoarea apei si privelistea iti taie respiratia. Pentru minunatia asta am coborat si urcat muntele inapoi in mai putin de o ora, la o temperatura de peste 30 de grade.
    Pe lista prioritatilor de vacanta cu peisaje superbe se afla Coasta Amalfi, despre care voi ati oferit sfaturi super utile.

14. Am fost pe plaja Navagio de pe insula Zakinthos, Grecia si mi-a placut atat de mult dar si pe plaja Laganas tot pe aceiasi insula si am vazut Caretta-Caretta acolo! Mirific totul! Mi-ar placea sa pot ajunge si pe Shabla ca din poze pare ceva extraordinar de frumos!

15. Noi anul acesta am reusit sa ajungem in 2 mai in micul golf…foarte frumos acolo…mai facem o incercare si in bulgaria la nisipurile de aur sa vedem daca isi merita lauda primita 🙂

16. Pentru anul urmator mi-am propus sa merg sa imi vizitez un prieten din Rio de Janeiro si vreau neaparat sa vad plaja Copacabana. Bineinteles ca voi profita de faptul ca el este localnic si il voi ruga sa ma duca si pe alte plaje, eventual mai salbatice 🙂

17. Singura plaja mai putin populata pe care am fost a fost plaja Corbu de la noi din tara !Am fost intr-o perioada a anului in care n-au fost foarte multi oameni si a fost foarte bine !Destul de interesante mi s-au parut fotografiile de la Shabla.

18. Cea mai frumoasa plaja de care m-am bucurat pana acum se afla in Grecia, in pitorescul Tsagarada si ii zice Fakistra. Este o salbaticiune de locsor incadrat de stanci, o fasie de nisip mai mult lata decat lunga, dar minunata! 😀 Imi aduc aminte ca acolo m-am bagat pentru prima data la snorkeling, atat de tentant era verdele translucid al apei! 🙂 Uite: http://www.youtube.com/watch?v=NhEPF3TjHJ8

19. M-am simtit fantatic pe plaja Melnrage din Klaipeda, Lituania si as vrea sa descopar si alte locatii scaldate de apele Marii Baltice.

20. Nu sunt o impatimita a marii, dar plaja care m-a fascinat cel mai mult a fost la Oceanul Indian, in Africa de Sud, la Dolphin Coast (aprox. 100 km N de Durban). Apa e superba, iar plaja, si mai si. Nisipul nu e cel fin, ci mai gronturos si gasesti mii de scoici aduse de apele oceanului pe plaja. Dac ai noroc (eu am avut), poti sa vezi delfini…
    Deasemenea, plaja de la Sulina imi place mult de tot. Am fost in octombrie acolo, cand nu mai e plin de lume, si cred ca aici am vazut cele mai minunate rasarituri din viata mea!

21. Cea mai frumoasa plaja pe care am fost este San Sebastian din Sitges, orasel cam la vreo 30 de minute de mers cu trenul de Barcelona. Nimic nu se poate compara cu parfumul acestui oras, iar plaja la apus e magica 🙂

22. am fost pe toate plajele prezentate de voi, mai puţin în micul golf cu plajă campioană. am s-o investighez cât de curând, eventual nu în weekend când e aglomerată.
    culmea, dac-ar fi să numesc şi eu o plajă cât mai aproape de perfecţiune în sălbăticia ei, tot la Bulgaria o să mă refer. mult mai la sud, mai jos de Sozopol, pe lângă delta Ropotamo există kilometri întregi de plajă cu relief şi vegetaţie de dune. nisip alb-auriu, scaieţi, lemne albite de sare şi soare şi mare limpede şi cuminte. un fel de paradis.

23. O vacanta foarte frumoasa am petrecut-o pe plaja din Sveti Vlas , in Bulgaria. Plaja este foarte mica dar foarte curata , un loc perfect de relaxare cu pescarusi si scoici. Plaja se afla in apropierea portului de iahturi Marina Dineva si foarte aproape de Nessebar , un orasel vechi , de vis.

24. Krapets-Ezerets & Shabla & Tyulenovo – bifate si le voi mai bifa cat de des o sa pot.

Si am mai descoperit la noi aici inca o plaja goala de sezlonguri, galagie, etc: la Tuzla, in special pentru ca este destul de greu sa ajungi la ea. Indicatii: daca vii dinspre Mangalia vei vedea semnul mare cu sageata „Plaja Tuzla”. Daca vii dinspre Constanta la sensul girator cu avion semnalizezi stanga dar nu iei chiar prima stanga ci la cam 5-10 metri straduta urmatoare. De acolo tii tot inainte pana treci un pasaj de cale ferata si drumul asfaltat face usor stanga. Sa nu luati drumul de camp din dreapta cum am facut noi 🙂 Daca ati facut stanga cum trebuie veti avea calea ferata in stanga si camp in dreapta pentru aproximativ 100 de metri dar voi urmati pur si simplu drumul care va duce singur cumva spre dreapta si de acolo tot inainte merge spre mare. Acum era lan de floarea soarelui si marea ti se dezvaluie abia dupa ceva timp. Se trage masina in lateral pe unde e loc si se coboara pe plaja, care e doar o fasie, marginita de pietre si cu cateva cazemate aruncate similare celei din Ezerets. Enjoy! 🙂

25. Mno… Ca sa nu fie discutii… Complexul Rusalka e foarte ok. Cel putin cazarea e super. Impecabila chiar. Am si eu o sedere pe acolo (http://shoriq.blogspot.hu/2013/01/retrospectiva-pe-mai-multi-ani-prima.html). Plaja din stanga (cum intri pe la bariera) este pentru turisti. Cele din complex (drepta) sunt numai pentru cei cazati in complex.

Shabla mi se pare cea mai salbatica plaja si cea mai pustie (intr-adevar, algele alea… mai ales daca este cald, sunt un obstacol greu de trecut. merita efortul).

Oricum, sunt multe locuri salbatice si frumoase pe litoralul bulgaresc.

26. Cea mai frumoasa plaja si mare pe care am vazut-o, pt prima data in 2007, a fost in Italia, in Ansedonia – un albastru foarte puternic, nisip negru si stanci care pareau ca te inghit, vazute de la suprafata apei.
    Iar in Romania, am vazut marea pentru prima data in anul 2 de facultate (2008), langa Sulina…o plaja plina de scoici, barcute lasate la malul marii si o herghelie de cai, care pasteau linistiti la cativa pasi de plaja. O imagine pitoreasca si linistitoare 🙂
    Fiind din nordul tarii, nu stiu cand o sa mai ajung la mare…dar cele 5 plaje salbatice cu siguranta au aparut pe lista mea, impreuna cu Grecia, pe care planuiesc sa o vizitez anul urmator 😀

27. Ati cotrobait dupa ele, dar chiar sunt zone minunate si merita a fi vizitate…In mod sigur le voi cauta si eu daca sunt prin zona. O plaja pe care o recomand si care mie mi-a placut cel mai mult este tot in Bulgaria, in Obzor. Plaja e foarte lunga, numai in zona hotelului Obzor Beach Resort are 800 de metri si este extrem de lata. Nu mai zic de finetea nisipului. Cred ca e cea mai frumoasa plaja pe care am vazut-o in Bulgaria.

28. Mie mi-a placut foarte mult o plaja din Cipru, din Aiya Napa. Avea apa curata si limpede,de vedeai usor si pestisorii, nisipul galbui si foarte fin,iar la margine erau o multime de palmieri. Privita din largul marii, dintr-o mica ambarcatiune, chiar ai impresia ca te afli in Maldive:)

29. Geanta pe care o oferiţi în concurs ar sta bine pe orice plajă! Eu aş vrea să-i arăt nişte plaje din Grecia, cât mai multe din ele…
    O plajă deosebită care mi-a rămas în amintire este Porto Koufo, din sudul braţului Sithonia, în Halkidiki. Porţiunea de nisip este îngustă, dar priveliştea este spectaculoasă pentru că te afli într-un golf cu o deschizătură îngustă între două dealuri acoperite de verdeaţă. Prin acea deschidere vin tot timpul mici ambarcaţiuni cu oameni care fac înconjurul Mediteranei şi se opresc în toate porturile frumoase pe care le întâlnesc… Este o plăcere să stai la plajă chiar la marginea apei, valurile să te mângâie uşor şi să-ţi mijeşti ochii să vezi ce corabie de poveste mai vine spre port…
    Mulţumesc pentru ocazia de a participa la concurs, vă pup, Travel Girls!

30. Desi in ultimii ani am ales Vama la sfarsitul verii, cand este mai libera, anul acesta imi doresc sa ajung la Vadu. Cu putin noroc, poate reusesc sa vizitez si paradisul de la Russalka. Plaja asta este exact pe gustul meu!

31. Cea mai frumoasa plaja pe care am vazut=o a fost la St.Tropez;privelisti incredibile,nisip nu foarte fin si o mare turcoaz,plina de farmec!

32. Am fost in Marmari, insula Kos din Grecia. Este absolut superba! Apa este limpede, plaja are nisip alb si pe alocuri negru. Si, desi am fost in mijlocul sezonului era foarte putina lume. Sa mai mentionez ca este si premiata cu Blue Flag?

33. Aș vrea să gădesc o plajă pustie și să-mi petrec acolo timpul, genul de plajă ascunsă ca în Împăratul muștelor. Un golfuleț frumos, albastru și limpede, cu palmieri mișcați de vânt. Dar, până atunci, aș vrea să ajung vara asta la mare (dar nu știu dacă o să ajung)în Bulgaria. Eram pregătită să trec granița, după Vama Veche, să văd ce se află dincolo 🙂

34. Marocul nu e o tara usor de placut, it takes an aquired taste, cum ar spune englezii. E plina de contraste si nu toate usor de iubit de turisti. Dar eu am adorat-o. La fel si o plaja de langa Tanger, la Cap Spartel. Este cea mai nordica plaja a Africii, la intrarea in Stramtoarea Gibraltar. De sus de pe faleza se vad efectiv culorile diferite ale celor doua ape, verzui inchis cu o multime de nuante de albastru inchis, care se imbina incet incet. E o priveliste deosebita, am stat fascinata minute in sir… Am revenit si pentru un rasarit, absolut superb.
    Plaja e foarte lata, poti sa stai la ce distanta vrei de altii. Iesita din mare am stat direct pe nisipul fin si cald. De altfel, din cauza vantului e greu sa-ti mai identifici prosopul, se acopera repede de nisip 🙂 Asta totusi ii ajuta pe cei pasionati de windsurfing sa se distreze in voie. Sunt tot felul de activitati, volei, fotbal, toti sunt foarte activi. E o diferenta foarte mare fata de zona de plaja din orasul Tanger, unde femeile intra imbracate in apa…e un contrast uimitor. Si sa nu uit, am facut si o plimbare cu camila Nadia pe langa plaja, inca ceva ce nu voi uita usor 🙂

35. Plaja copilariei mele a fost cea de la Mamaia, cu parcul de distractii si plaja mare, cu apa mica, perfecta pentru „inotul” de copil mic. Regret ca acum e supraaglomerat pe tot litoralul romanesc. In 2009 am facut o exceptie si am fost in strainatate pe o plaja din Franta, intr-o localitate numita La Grande-Motte. Apa curata, briza marii care aduce un aer usor sarat, nisip fin, o comoara pentru ochii mei. Tocmai incepusem cu jogging-ul si aveam tot gear-ul la mine, am zis sa incerc o alergare pe plaja. O senzatie extraordinara sa alergi pe plaja la apusul soarelui, cat cerul e inca de un roz palid, cu norii pufosi la orizont. Si mai placut e sa vezi francezii alergand sau doar la o plimbare de seara, apoi sa ii auzi cum te saluta politicos de fiecare data cand treci pe langa ei, chiar daca nu te cunosc. Recunosc, am fost foarte surprinsa la inceput, dar le-am intors salutul. La noi pe litoral trebuie sa ai grija tot timpul la portofel si alte bunuri, pe plaja din Franta poti sa iti lasi bunurile pe plaja si sa mergi la o plimbare pana in celalalt capat, la intoarcere vor fi exact asa cum le-ai lasat.
    O alta „plaja” exceptionala este cea de la Lake of Sainte-Croix. Desi nu este tocmai o plaja ca la carte (este plaja unui lac), are cea mai minunata apa in care am inotat vreodata, de un turcoaz magnific. Plus, au si barcute sau hidrobiciclete care pot fi inchiriate pentru o ora/o zi si cu care poti face o mica escapada in canionul francez, pe rau in sus. Este o locatie de vis si daca ajungeti vreodata in Franta, va sugerez sa nu pierdeti ocazia de a vedea locul, veti ramane profund impresionate, fetelor! 😉

• Diana, te-am prins cu mâța-n sac, nu prea citești TravelGirls.ro 🙂 Am fost anul trecut în Provence și ne-am bălăcit și noi în Lac Ste Croix și am și scris pe blog despre asta.

• Da, recunosc ca doar de putina vreme va urmaresc. Am cautat articolul, genial! Desi, din cate imi amintesc eu, nu cred sa fi avut veste de salvare in 2009. Oricum, e cel mai frumos loc in care am fost pana acum.
        Sper sa schimb peisajul si samerg vara asta undeva pe munte (la noi in tara), ca mi-ati facut pofta cu articolele de pe aici 😛

36. Plaja care mi-a placut cel mai mult a fost o plaja mai ascunsa, cu apa curata, albastra de pe insula Ventotene, Italia. Era parca un golf micut intre stanci, cu nisip fin si apa cat se poate de clara…un loc minunat.

37. Acum doua saptamani am descoperit plaja Vadu, pe care o aveam de mult in gand. E o plaja salbatica, face parte din rezervatia biosferei Delta Dunarii si uite asa de-acum inainte mersul la mare in Romania va fi doar la nord de Mamaia. Mi-au placut: stufarisul de langa plaja, multitudinea de scoici, pelicanul zarit pe mare, si faptul ca urmatoarea persoana era la cel putin 50m departare.. erau destui oameni in week-end: hipioti, familii cu cortul, cativa nudisti, dar in celelalte zile, sigur e si mai liber. Sper sa ramana asa plaja, cat mai mult timp..

38. Nu am calatorit atat cat mi-as fi dorit, nu am vazut multe plaje dar cea care m-a fascinat si mi-a ramas in amintire este plaja de la Sfantu Gheorghe…salbatica, fina si plina de cuvinte.

39. Imi doresc sa ma trezesc dimineata si sa imi savurez cafeaua pe una din plajele din Koh Kood, Thailanda (plaja Ta Tin pentru ca este accesibila cu barca)

40. stiu ca va place Grecia, asa cum imi place si mie. asa ca daca mai ajungeti prin Halkidiki, va propun ca inainte de a ajunge la primul brat, la vreo 80 km de Thsalonic, sa incercati plaja din Nea Kalikratia. nu e aglomerata, nici foarte pusa la punct, dar apa are intr-un anume loc o particularitate foarte faina. dupa ce treci de o parte foarte mica pana la glezne si de o parte adanca pana peste cap, ajungi la o parte cu apa pana la brau, fara nici un pic de vegetatie, apa clara si nisip alb unde te simti ca intr-o piscina. exact asa, ca intr-o piscina in largul marii 😀

41. Tocmai ce m-am intors din vacanta (si imi pare tare, tare rau). Am vizitat insula greceasca Kafalonia. Aici va recomand cu foarte mare caldura..toata insula 🙂 intrucat are zeci de plaje superbe care-ti taie respiratia; dar din cate plaje am apucat eu sa vizitez, cea de la Antisamos m-a impresionat cel mai tare. Este mirifica! Plaja alba, apa in 3 tonuri de albastru, lume putina, muntele iese din apa si formeaza mici golfulete si pesteri iar pestii se joaca in jurul tau. 🙂 Superb! merita vzitata sau macar admirata in cateva poze. 🙂

42. Mi-au placut descrierile acestor plaje si voi pleca spre ele in acest weekend. Multumesc si pentru indicatiile referitoare la traseul de urmat. Dar poate sa-mi explice cineva cum se ajunge si la acel restaurant unde se mananca peste proaspat si caruia i s-a facut de asemenea reclama? Sa auzim de bine !

43. Daca as fi gasit acest articol in vara…Am cautat atat de mult un loc linistit la marea noastra, unde sa te poti relaxa in adevaratul sens al cuvantului. Am salvat articolul, pt ca mai vine o vara! Multumesc!

44. Loredana, buna ziua! Rog mult, am nevoie de un detaliu fundamental: Se poate sta LA CORT PE PLAJA, la Ezerets? NU VINE NIMENI SA TE GONEASCA? Pentru mine este foarte important, poate regasesc locul viselor care a fost Vama Veche pana in 2000…

• Este un loc de campare intr-o padure de pini, pe un mal abrupt care se ridica deasupra plajei de nisip (oamenii au sapat scari ca sa coboare pe plaja, chiar sub locurile de campare sau poti sa mergi pe un drum de pamant care coboara lin si se pierde in nisip). Nu stiu daca se percepe vreo taxa (poate doar pentru ridicarea gunoiului, nu stiu), locul nu parea a fi amenajat, in schimb era foarte curata paduricea si destule corturi si rulote.

45. spune mi daca ai vazut familii cu copii micuti prin locurile astea..eu as mereg dar cu copilul de 1 si 8 luni..si as vrea sa am prin satele ale amacar o farmasie si ceva nagazine de aprovizionare mancare legume etc,,sunt? macar unul ..probabil la Rusalka ar fi indicat sa stua cu copil mic…? o mamica mi a recomandata zonele astae ca fuses ecu copii ..deci..vreau as stiu daca ai vazut cu copii micuti..la mineva fi primul an l a mare cu copilu si de aia..ca in rest eu pot sta si la cort dar na cu copilul mic mai greu ..mersi

46. Cea mai frumoasa plaja unde am aterizat a fost Koukounaries, care se afla pe teritoriul insulei Skiathos, patrimoniu grecesc. O apa asa curata,limpede, o liniste deplina si un nisip auriu ce nu m-ai vazusem.

47. Am fost la Cap Kaliacra,,,, este f frumos, nu am vz plaja amenajata….Am fost si la Dalboca…unde am mancat tot ce se putea manca… icre , scoici pregatite in mai multe moduri, cateva feluri de peste… f bine pregatit, f convenabil ca pret, dar iarasi n am vz plaja….. cea mai frumoasa plaja…. Mondelo…Palermo..Sicilia…merita tot efortul..

48. […] Litoralul românesc nu e prea generos cu turiștii când vine vorba de plaje unde să găsești linișite și unde să fii liber ca pasărea cerului. Mie nu îmi place să împart un metru pătrat de plajă cu alți turiști, motiv pentru care mulți ani nici nu mai călcasem la mare la noi – o vreme am găsit ce căutam ceva mai la sud, am scris despre 5 plaje sălbatice din sud aici. […]

49. Din pacate prea mult popularizate pe fb si altele…. Le vom pierde si pe astea. Azi erau f multe masini cu nr de ro, totusi e inca decent la plaja.

50. Datorită acestui articol am ajuns la Golful Bolata! Soțul meu nu prea fraternizează cu bulgarii, insa după ce am fost aici, a declarat ca o sa ne întoarcem aici. Felicitări pentru toate articolele!