Plaja pe care nu se aude nici Pâs!

Dacă atunci când te gândeşti la o plajă, primele lucruri care îţi vin în minte sunt zumzetul copiilor, muzica şi nisipul sărind de sub papucii oamenilor pe prosopul tău, atunci înseamnă că n-ai fost niciodată pe Playa del Silencio. Locul în care Atlanticul se oprește la intrarea într-un golf, își sparge valurile și intră silențios până la mal, fără să deranjeze pe nimeni. Se întâmplă în nord-vestul Spaniei iar eu am ajuns acolo cu ajutorul unor prieteni localnici, aceiași care mi-au fost ghizi și prin toată regiunea Asturia și chiar și la ciudata plajă făr’ de mare.

Ca să ajungi la Playa del Silencio, ți-ar prinde bine o mașină și puțin (mai mult) simț de orientare căci cu cât de apropii mai mult de ea, cu atât mai multe șanse ai să te pierzi. În primul rând trebuie să ajungi în Asturia iar pentru asta ai nevoie de un zbor până în Spania. Eu am avut bilete de avion București – Madrid apoi am luat autocarul ALSA până în Oviedo. De acolo am închiriat mașină de la Avis și m-am plimbat cu prietenii prin toată regiunea Asturia.

E important să fii cu ochii după indicatoarele ce arată spre Cudillero și o dată ce ai ajuns acolo, să întrebi de Castaneras. Noi am oprit de câteva ori să cerem indicații, ne-am și întors dar într-un final am găsit celebra plajă. Să nu-ți fie teamă să întrebi localnicii, e deajuns să le spui numele locului pe care-l cauți iar ei îți vor arăta așa cum știu ei cel mai bine. Semnaleza funcționează întotdeauna.

silencio spania

De ce e așa specială Playa del Silencio? Așa cum îi spune și numele, e foarte liniștită. Stâncile abrupte formează un mic golf în care valurile oceanului nu intră cu forță pentru că se sparg în larg, la prima întâlnire cu stâncile subacvatice.

acces playa del silencio

Până acum câțiva ani, Playa del Silencio era cunoscută ca fiind un loc perfect pentru nudism. Erau foarte foarte puțini oameni care știau de acest loc iar accesul nu era deloc facil. Acum există chiar o balustradă pe marginea cărării ce coboară spre malul apei.

silencio

În prezent, în timpul verii, drumul forestier de acces la stânca de deasupra plajei este plin de mașini parcate iar plaja își cam pierde din silencio. Ajungând acolo la asfințit, în mijlocul lui octombrie, am găsit plaja așa cum mă așteptam: pustie și total liniștită.

PLAYA DEL SILENCIO ASTURIA SPANIA (9)

Pentru că apa e foarte liniștită, mulți turiști vin aici în sezonul cald pentru scufundări și snorkeling. Îmi închipui că datorită lipsei valurilor, poți vedea sub apă tot felul de peștișori înotând agale, mai agale decât tine.

PLAYA DEL SILENCIO ASTURIA SPANIA (8)

Dacă te întrebi cum a apărut Playa del Silencio, de ce e plaja atât de îngustă, află că apa e de vină pentru tot. Ea a săpat în stâncă de-a lungul timpului și a construit acest golfuleț minunat. Dacă vii aici la leneveală, poți să vezi în pereți urmele lăsate de ape timp de mii de ani.

PLAYA DEL SILENCIO ASTURIA SPANIA (12)

Deși recunosc că mi-ar fi plăcut să fac și o baie în miezul zilei aici, nu pot să neg frumusețea momentului pe care l-am prins. Asfințitul pe o plajă pustie la malul oceanului e tot ce mi-am putut dori să am într-o vacanță.

PLAYA DEL SILENCIO ASTURIA SPANIA (14)

În extremitățile plajei, apa a săpat adevărate peșteri în care poți intra cu totul de-a binelea. Dacă ajungi aici, ia cu tine o lanternă.

PLAYA DEL SILENCIO ASTURIA SPANIA (1)

Înainte să se întunece de tot, soarele colorează întreaga coastă a Asturiei. Deși nu avem frontale la noi ca să ne putem găsi drumul înapoi spre mașină, nu putem rata apusul pe Playa del Silencio.

PLAYA DEL SILENCIO ASTURIA SPANIA (10)

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.

1 COMENTARIU

1. Tiiii, ce frumos e! Pare un loc mult mai exotic decat suntem obisnuiti noi, europenii. Totusi nu mi-am putut da seama din fotografii cat de intinsa este plaja, caci imi pare a fi o fasie cam ingusta. A, iar nisipul este fin sau „pietricios”?