Turul insulei Capri într-o zi

Așa cum probabil știți, ne pregătim de o nouă aventură: coasta Amalfitană. Cu părul vâlvoi, un tremurat ușor al mâinilor și cu un entuziasm greu de stăpânit, stau și mâzgâlesc de fiecare dată harta unei locații încercând să găsesc combinația optimă între timpul mereu limitat și vizitarea cât mai multor zone. Partenera de călătorii îl numește obsessive compulsive travel marathon și deși se plânge de fiecare dată că o zoresc și nu are timp să intre în spiritul locului, se supune împinsă probabil de curiozitate și de faptul că… harta se află la mine.

Astfel că atunci când ne-am dat seama că suntem constrânși de împrejurări (cazare e cam scumpă) să petrecem doar o singură zi în Capri, era mai mult decât limpede în responsabilitatea cui va cădea organizarea unui maraton, pardon, itinerariu potrivit.

Exotic, scump, luxos, magnet pentru celebrități, Capri reprezintă o mare provocare mai ales în condițiile în care ne dorim să scoatem cheltuielile întregii zile undeva sub 50 de euro. Dar am pierdut cam mult timp așa că: la drum! Hai, hai!

Luăm ferryboat-ul de dimineață (07:45) din portul orașului Sorrento, Marina Picola, pentru „modesta” sumă de 13 euro și în aproximativ 40 de minute ajungem în Marina Grande (Capri). Având în vedere că timpul e scurt, am împărțit zona în 2 secțiuni de vizitat, centrate în jurul celor 2 orașe mari ale insulei: Capri și Anacapri. Vom călători în special pe jos și vom apela la alte mijloace de transport doar dacă este absolut necesar.

Prima oprire: Capri

Din port facem o mică plimbare pe Via Cristofor Colombo, zona de iahturi, iar apoi ne îndreptăm către Piazza Umberto I, cunoscută drept Piazzeta pentru a admira pentru prima dată insula de la înălțime, de pe terasa din spatele Turnului cu Orologiu.  Aceasta este și cea mai scumpă zonă din Capri.

Mergând apoi pe Via Longano, Sopramonte și Matermania, ne îndreptăm către Arco Naturale, o formațiune stâncoasă în formă de arc rezultată în urma eroziunii valurilor, și Pizzolungo  cu Matermania Grotto, o peștera naturală transformată de către romani într-un Nymphaeum (lăcaș de cult).

De aici urcăm o potecă șerpuitoare pe creasta care duce la un incredibil loc de belvedere la capătul Via Tragara și de aici putem admira cele 3 stânci din mare, denumite Faraglioni.  Întorcându-ne puțin și luând-o pe Via Matteotti, avem o privire de ansamblu asupra Via Krupp, o adevărată operă de artă în ceea ce privește construcția de drumuri ce coboară spre Marina Piccola și Grădinile lui Augustus.

O scurtă oprire în Marina Piccola pentru a ne bucura de plajele însorite și să facem câteva poze la Scoglio delle Sirene sau Piatra Sirenelor. Se spune că e locul de legendă unde Ulysses și marinarii săi au fost seduși de cântecul frumoaselor sirene.

A doua oprire: Anacapri

Întorcându-ne în Piazzeta vom lua un autobuz până în Anacapri, cel de-al doilea oraș al insulei (1 euro biletul, 10 minute ca și durată). După o scurtă plimbare pe străduțele înguste și vechi ale orașului, spunem pas telescaunului care duce către atracția principală și anume Monte Solaro (cel mai înalt punct al zonei) și ne îndreptăm către La Migliera. Aceast traseu promite a fi cel mai spectaculos din întreaga insulă ducându-ne pe versantul muntelui Solaro printre livezi și vii, terminându-se cu o panoramă splendidă numită Punta Carena. Deviind de la drumul inițial către stânga, se poate ajunge la un alt loc de belvedere asupra coastei sudice.

Ultima oprire și motivul pentru care am lăsat Anacapri pentru cea de-a doua parte a zilei este La Grotta Azzurra. Peștera lungă de 60 de metri și lată de 25 poate fi vizitată doar cu o barcă cu vâsle de mici dimensiuni și se consideră că cel mai bun moment al zilei pentru a te bucura în totalitate de nuanțele azurii este după-amiaza. La ora 19 avem ferryboat-ul de întoarcere către Sorrento.

Pe scurt: 10 ore în care să ne bucurăm de frumusețile insulei, 50 de euro de cheltuială, o hartă mâzgâlită și 2 picioare obosite dar amorțite de entuziasm.

Eu zic că o să ne iasă! Hai, la drum!

Maria

PR de profesie, îndrăgostită iremediabil de munţi şi bătut potecile, am strâns o mie de poveşti şi sfaturi despre viaţa în bocanci. Scriu despre călătorii în ţară sau pe melaguri străine cu rucsacul în spate, turism de aventură, ture lungi cu bicicleta şi o sumedenie de alte activităţi care s-au terminat cu vânătăi, zâmbet cât toată faţa şi amintiri pentru o viaţă. Mă găseşti pe www.divainbocanci.ro

Ultimele postari ale lui Maria (vezi toate)