Idei de weekend: Cum arată un sfârșit de săptămână perfect la Marea Neagră?

elefant.ro

Daca ma intrebai acum vreo doi ani ce destinatie de vacanta cu mare, soare si plaja sa recomand pentru un weekend, as fi zis cu convingere ca oriunde numai pe litoralul romanesc nu. Cel mai probabil m-as fi gandit la una dintre plajele salbatice din sudul litoralului – la vecinii bulgari. Doar ca intre timp, din dorinta de a nu mai pierde prea mult timp pe drum si prea putin la destinatie, mai ales de cand avem un bebe (acum toddler) la bord, am cautat variante mai aproape de casa si-am luat la puricat tot ce misca pe litoralul nostru, de la nord la sud.

***

Pentru mine weekendul perfect la mare, cu familia, are 3 ingrediente esentiale: cazare excelenta, mancare delicioasa si plaja sau plaje pe gustul meu – adica salbatice, aproape pustii, fara muzica urland in difuzoare, fara vanzatori ambulanti de „nu dati banii pe prostii luati gogosi la copii.” Si ideal e ca toate astea sa fie aproape una de alta si sa nu trebuiasca sa conduc mai mult de 3 ore de acasa pana la hotel. Partea frumoasa e ca noi am gasit idealul asta acum 2 saptamani, pe litoralul romanesc, acolo unde nu m-as fi gandit vreodata ca o sa se intample: la Eforie Nord si in imprejurimi.

Nu uita să îți protejezi pielea cu loțiune cu SPF (factor de protecție) cât mai ridicat!

Cazare excelenta – camera cu vedere la mare, hotel super child friendly

Nu sunt foarte multe optiuni pentru o vacanta asa cum trebuie pe litoralul nostru, atunci cand vine vorba despre raportul calitate-servicii-pret in statiunile de la Marea Neagra de la noi. Dupa aproape 10 ani in care nu am mai calcat pe nicio plaja romaneasca tocmai din cauza serviciilor proaste, a hotelurilor vechi si nerenovate, a aglomeratiei si a preturilor nejustificat de mari, de anul trecut am redescoperit bucatele de litoral care sunt pe gustul meu.

De data asta mi-am dorit sa ajung foarte repede la mare, am exclus Mamaia din calculele mele si mi-am dat seama ca eu nu am fost niciodata in Eforie – nici in Nord, nici in Sud. Nu aveam nicio asteptare (buna) legata de statiune, in cautarile mele a contat cel mai mult sa stam la un hotel cu facilitati pentru copii, cu toate mesele incluse, cu plaja privata si piscina. Am mers la Hotelul Europa by Ana Hotels pentru ca indeplinea toate conditiile astea, fara sa-mi imaginez ca tocmai facusem alegerea excelenta pentru un weekend perfect la mare.

Despre cum a fost la Hotelul Europa by Ana Hotels am scris, pe larg, in articolul-review de aici.

Mi-au placut la Europa camera cu super-vedere la mare si la cele doua lacuri, Kids’ Club – locul de joaca interior pentru copii dar si cel exterior, din gradina, faptul ca au si piscine interioare cu apa calda, micul dejun excelent si mancarea buna, in general.

Mâncare delicioasă, la o cherhana la 10 minute de hotel

Unul din motivele pentru care ani la rand, de primavara pana vara bateam drumul pana dupa granita cu Bulgaria, pana la Dalboka, era cherhanaua de acolo, specializata in mancaruri cu midii. Faceam asta pentru ca mancarea era buna, era ieftina iar terasa restaurantului era de vis – amplasata pe malul marii, adica excat ce-ti poti dori de la un pranz sau de la o cina atunci cand mergi la mare.

Acum 2 ani am mers la o cherhana in sudul litoralului – probabil cel mai frumos loc din zona, anul asta am incercat unul din nord. N-am stat mult pe ganduri, pescaria e la doar 10 minute de Eforie Nord si mi-a atras atentia din fotografiile de pe pagina lor de facebook pentru ca au plaja. Asa ca pentru un late brunch intr-una din zile am ales Golful Pescarilor, din Agigea.

plaje pustii Marea neagra litoralul Romanesc cherhanale si pescarii (32)

Meniul e destul de generos in bucate cu peste si fructe de mare, cu specialitati din Marea Neagra asa ca ne-a fost greu sa ne decidem ce sa alegem. De regula, ca sa pot da un verdict legat de cat de reusita e mancarea intr-un asemenea loc, comandam bors de peste si/sau midii si rapane. De data asta ne-am lipsit de borsul de peste, pentru ca am mancat unul excelent la Hotelul Europa iar midiile cu sos de vin si rapanele pane au fost gatite cum trebuie. Am tras cu ochiul si la alte farfurii care ajungeau pe mesele din jur: toate erau dichisite si aratau apetisant.

Pentru o portie de midii in sos de vin, una de rapane pane, 2 sosuri, o limonada si o bere am platit 110 lei.

Meniul de la Golful Pescarilor poate fi consultat online aici.

Pe langa mancarea delicioasa, mi-au placut la Golful Pescarilor locul de joaca amenajat pentru copii, cele cateva mese stil foisor – amplasate departe de ochii celorlalti clienti, faptul ca este pe plaja si, astfel, poti sa petreci o zi intreaga acolo. Per ansamblu locul arata foarte bine, e un loc potrivit si pentru o cina romantica pe malul marii, si pentru o intalnire cu prietenii, si pentru un pranz cu familia. Singurul lucru care m-a deranjat teribil si pe care l-as schimba e muzica – total nepotrivita cu tot ce se intampla acolo.

Musai trebuie sa faci rezervare cu o zi-doua inainte, mai ales daca mergi in weekend; la numarul de telefon 0731 40 40 41 raspunde (cred) chiar proprietarul care se ocupa personal de rezervari si pe care l-am vazut foarte implicat si la fata locului si asta se vede in cat de bine se misca totul la Golful Pescarilor. Pe noi ne-a convins si probabil ca va deveni unul din locurile noastre de pelerinaj culinar cu specific pescaresc la Marea Neagra.

Cum ajungi la Golful Pescarilor din Agigea?

Coordonate GPS: Lat:44.176372 – Long:28.650375

plaje pustii Marea neagra litoralul Romanesc cherhanale si pescarii (26)

Plajă sălbatică și aproape pustie, la 15 minute de hotel

Hotelul Europa are o plaja privata curata si destul de mare, insa eu nu ma pot obisnui cu aglomeratia de pe litoral; nu-mi place sa-mi sufle alti turisti in ceafa in timp ce ma relaxez pe un sezlong, nu-mi place sa ascult conversatiile altora in timp ce citesc o carte pe plaja si nu-mi plac sub nicio forma vanzatorii ambulanti de toate cele. Prefer sa-mi intind cearsaful sau prosopul direct pe nisip, sa aud doar valurile marii iar urmatorii turisti sa fie la o distanta considerabila de noi, sa nu fie nevoie sa stau cu ochii pe copilul care poate arunca din greseala nisip prosopul vecinului.

Despre plaja Tuzla mai auzisem in trecut dar n-am dat prea mare importanta informatiei; cat de nemaipomenit putea fi acolo, intr-o localitate pe care n-am dat niciodata doi bani si prin care am fost mereu in trecere?!

plaje pustii Marea neagra litoralul Romanesc cherhanale si pescarii (17)

La plaja cu nisip fin, valuri inspumate de o culoare ireal de azurie, cateva corturi rasfirate si libertate infinita se ajunge cu masina, pe un drum care taie campul cu grau si maci in doua. Cobori apoi pe jos, pe cateva scari din lemn si ai ajuns, probabil, pe una dintre cele mai frumoase plaje de la noi si printre ultimele pastrate salbatice. Am vazut totusi si o carciuma acoperita cu stuf de unde poti sa cumperi cate ceva rece de baut, daca nu vrei sa cari dupa tine o lada frigorifica.

Pe plaja Tuzla nu sunt sezlonguri, nu sunt umbrelute de plaja, nici vanzatorii ambulanti nu te deranjeaza cu scoici cumparate la supermarket dar sunt cateva terase improvizate de unde poti sa cumperi cate ceva de mancare – peste, rapane si ce au mai prins pescarii in ziua respectiva. Totul e fara pretentii, la preturi mici, de savurat cu muzica marii in ureche.

Cum ajungi la plaja Tuzla?

In sat nu sunt indicatoare catre plaja, ori nu le-am vazut noi, asa ca ne-am bazat exclusiv pe GPS, cel putin pana cand am ajuns la drumul de pe camp – apoi nu am mai avut niciun dubiu ca suntem unde trebuie.

Coordonate GPS: 43°59’57.4″N 28°39’44.4″E

***

Primul nostru weekend la Marea Neagră a fost pur și simplu perfect și e o dovadă că lucrurile încep să se miște în direcția cea bună iar noi nu putem decât să ne bucurăm că pentru o escapadă la mare nu mai trebuie să batem sute de kilometri peste granițele țării: 2 ore jumate pe Autostrada Soarelui și gata, poate să înceapă mini-vacanța!

____________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Loredana
Sunt și aici

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.