Coasta Amalfi (ep. 6) – Fiordo di Furore

fiordul furore coasta amalfi

Când plănuiam să merg pe Coasta Amalfitană a Italiei, am aflat despre un loc special. O plajă mai puțin obișnuită, în inima stâncilor, unde soarele abia intră. Câțiva oameni abia au loc să intre în același timp în apă. Aveam să aflu că locul ăsta este un fiord în Furore și din prima am știut că vreau să-l văd și poate chiar să stau câteva ore acolo. Nu numai că am reușit să ajung la Fiordo di Furore, așa cum îi spun italienii, dar l-am găsit la sfârșitul zilei pustiu, asemenea unei lagune, și am reușit să înot singură în el.

Ce este de fapt Fiordul Furore

Deși atunci când ne gândim la un fiord ne vin în minte imagini din țările nordice, trebuie să știi că pentru relieful Coastei Amalfi acest lucru nu este o raritate. Aici, malul este foarte abrupt, stâncos și presărat cu peșteri și  arcuri naturale. De-a lungul coastei, pe alocuri, marea pătrunde adânc în sălbăticia muntelui şi formează fiorduri de diverse dimensiuni. Ce e e special la Fiordul Furore este că marea și-a făcut loc printre stânci și a creat o mică plajă cu un farmec aparte. Soarele abia luminează locul ăsta așa poți să te refugiezi aici în toiul verii când temperaturile sar cu mult peste 30 grade.

De ce este faimos Fiordul Furore

Fiordul Furore și plaja sa de câțiva metri sunt cunoscute în toată lumea datorită campionatului de sărituri de la înălțime. Dacă în mod normal, sportivii sar în bazine olimpice de la 10 metri, aici doar cei mai buni din întreaga lume se încumetă să se înscrie. Podul ce trece peste fiord are 27,5 metri iar săriturile de aici sunt o adevărată dovadă de curaj. În fiecare an, în luna august, Marmeeting atrage aici atât sportivi, turiști cât și cele mai cunoscute televiziuni.

Cum se ajunge la Fiordul Furore

Coasta Amalfi este mărginită de un singur drum așa că dacă vii din Sorrento, ia autobuzul direct până în Furore. Pregătește-te de coborâre imediat după Praiano. Dacă vii din sensul opus, din Salerno, ia autobuzul până în Amalfi, apoi ia altul spre Sorrento și coboară imediat după Conca dei Marini. Mai multe detalii despre transportul pe Coasta Amalfi și prețurile biletelor de autobuz găsești în prima parte a poveștilor.

Când ajungi pe celebrul pod care veghează deasupra fiordului, fă o pauză. Priveliștea de acolo este de neratat și probabil că nu vei mai sta curând deasupra unei astfel de plaje. Accesul spre fiord se face pe scările din stânga podului, scări săpate în stâncă ce coboară șerpuit până în buza plajei.

fiord furore coasta amalfi

fiordul furore coasta amalfi2

Fiordul Furore – plaja ta privată

Dacă în miezul zilei soarele reușește să pătrundă între stâncile fiordului și atrage câteva persoane aici, dimineața și seara nu e nimeni. Poate doar un paznic sau doi care au grijă de bărcile și micile construcții în stâncă. Deși am trecut zilnic peste podul de deasupra fiordului, doar seara am reușit să închiriez fiordul doar pentru mine și prietenii mei. Sentimentul e incredibil. Asemenea plajei Gulpiyuri din Asturia, și aici te simți exact ca într-o piscină naturală.

fiordul furore

fiord furore

Barca Furore

Dacă ai vreme, fă o mică plimbare și pe lângă construcțiile din stâncă. Eu recunosc, am stat doar în fiord și am vrut să mă  bucur de propria mea lagună albastră.

Cladiri Furore

Cum te  echipezi

Îți recomand să folosești niște încălțări speciale sau simple sandale ca să nu te rănești în pietriș. De altfel, nicăieri pe Coasta Amalfi n-ai să găsești nisip, așa că nu prea vei avea ocazia să umbli desculță. Eu am folosit sandalele mele Trimm care sunt rezistente la apă și cu care am mers kilometri întregi fără nicio problemă.

De asemenea, aici e locul potrivit să încerci să te scufunzi. Ia-ți o pereche de ochelari pentru scufundări și bagă capul sub apa transparentă precum cristalul. Peștișorii colorați abia te așteaptă!

Cazare pe Coasta Amalfi: Coasta Amalfi nu e nici pe departe cel mai ieftin loc din Italia. Când am fost eu, prețurile erau foarte mari, sub 75 Euro pe noapte într-un hostel vai-mama-lui nu am găsit mare lucru. Între timp, destinația a devenit din ce în ce mai accesibilă și opțiunile de cazare sunt din ce în ce mai multe și mai ieftine. Vezi câteva variante de cazare pe Coasta Amalfi aici.

seara Furore

_____________________________________________________________________________

Traseul propus de Drives of a Lifetime a început în Sorrento:

Coasta Amalfi – un tur pe care trebuie să-l faci măcar o dată în viaţă (ep. 1)

Coasta Amalfi (ep. 2) – Salerno

Coasta Amalfi (ep. 3) – Vietri sul Mare

Coasta Amalfi (ep. 4) – Ravello

Coasta Amalfi (ep. 5) – Atrani

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.

Ultimele postari ale lui Narcisa (vezi toate)