Frankfurt – orașul contrastelor

Frankfurt

Prima călătorie în Germania a fost acum mai bine de trei ani și amintirile sunt atât de proaspete încât parcă ieri mă plimbam pe malul Main-ului, înghețănd și făcând poze.

Frankfurt1

Până în ziua de azi, singurul contact cu Germania rămâne orașul ăsta minunat, plin de tineri, plin de viață și în care trăiesc câteva persoane foarte dragi mie.

Am ajuns în Frankfurt într-o dimineață de ianuarie, pe un ger de crăpau pietrele, chiar și prietenii mei de acolo se plângeau de frigul mușcător din oraș. Asta nu m-a împiedicat însă să iau la picior toate străduțele, într-o încercare disperată de a vedea “tot” în cele trei zile, presărate cu multe întâlniri de afaceri.

În prima zi, după ce am lăsat bagajele la hotel Savoy Frankfurt (situat lângă gara de Vest, un hotel decent din punct de vedere al localizării și curățeniei), m-am plimbat puțin pe malul Main-ului, am luat o cafea și ceva dulce la Coffee Fellows– trebuie să-i pomenesc pentru bunătățurile lor dulci  – și am mâncat de prânz la un restaurant cu specific Australian, care avea inclusiv cangur în meniu. Îmi amintesc ca am mâncat la prețuri rezonabile, până în 20 Euro pentru masa de prânz. Cangurul era probabil mai scump.

Frankfurt2

Frankfurt3

Ceea ce e poate cel mai fain în Frankfurt este faptul că auzi toate limbile pământului și vezi toate națiile de oameni pe străzi. Așa că nu m-am mirat să văd restaurantul australian între o cafenea turceasca și un bistro cu aer parizian. La Frankfurt toți par să se simtă acasă.

Frankfurtului i se mai zice și Mainhattan, aluzie la skyline-ul său și la râul Main care îl traversează. Ia-o ușor la pas, în drum spre Destino Bar, unde poți mânca fructe de mare excelente și bea apfelwein – cidrul lor renumit (încearcă toate cele trei variante: simplu, cu apă minerală sau cu Fanta) sau spre Unity Pub, unde se țin concerte live (eu am nimerit chiar la un concert Gastone care a ridicat toată sala în picioare) și au niște cocktailuri excelente, și vei vedea că am dreptate.

Frankfurt4

Frankfurt5

Frankfurt6

Frankfurt7

Chiar acum, în timp ce editez fotografiile pentru acest articol, ascult Gastone și îți recomand două cântece din favoritele mele: “Es wird heiss” și “Bessere Welt”.

Frankfurt8

Frankfurt9

Frankfurt10

Mai poți încerca, în materie de “gustoșenii” (termen bine-cunoscut celor ce călătoresc virtual împreună cu TravelGirls) și  restaurantul care se află într-o aripă a Städel Museum (muzeul de artă), unde au mâncăruri selecte și vinuri excelente. Am înțeles că meniul se schimbă în fiecare săptămână, așa că dacă dispui de ceva mai mult timp și bani, eu îți  recomand cu încredere  să încerci orice ce se găsește în meniu. Iar ca oaspete al restaurantului, ai posibilitatea să vezi și muzeul, fără a mai fi nevoie să plătești bilet de intrare care în mod normal costă in jur de 12 euro.

În muzeu, numai timp să ai, pentru că sunt multe de văzut. Monet, Picasso, Rembrandt, Cézanne, Gauguin, Van Gogh și bineînțeles faimosul portret al lui Goethe de Tischbein, cu care orașul se mândrește. Goethe s-a născut și a locuit în Frankfurt și este considerat a fi unul dintre patronii orașului. Am petrecut minute bune în fața tabloului care se întinde de-a lungul întregului perete al sălii în care se află expus.

Și în Piața Römer mai este un restaurant faimos, Schwarzer Stern, unde am mancat cel mai bun strudel de mere și am băut un cappuccino nemaipomenit.

Frankfurt11

Römer. Unul dintre locurile mele preferate din oraș. Clădirile sunt desprinse parcă din povești, bisericuța veche cu hramul Sf. Nicolai completând ansamblul de clădiri din piață.

Frankfurt12

Catedrala Imperiala este chiar lângă Römer, așa că următorul popas, de vreo oră, a fost în catedrală. Impozantă și rece privită din exterior, plină de minunății înăuntru, sculpturile și detaliile acestora  fiind absolut superbe . Deși strict religios vorbind nu poate fi numită catedrală din moment ce nu a fost niciodată reședința unui episcop, biserica Sf. Bartholomew, poarta și numele de Kaiserdom, pentru că din 1356, regii Germaniei au fost aleși acolo.

Frankfurt13

Frankfurt14

Frankfurt15

Sunt multe de văzut în Frankfurt. Domul, Piața Römer, Opera Veche, Casa și Muzeul Goethe sunt numai câteva din cele mai importante atracții turistice ale orașului. Și pentru asta îți trebuie cel puțin o săptămână. Ca să fim cinstite, și o lună e puțin pentru a descoperi un oraș…

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Ultimele postari ale lui Roxana (vezi toate)