Idei de weekend: Ce să faci 2 zile în județul Sibiu (2)

Continuarea de la: Idei de weekend: ce să faci 2 zile în județul Sibiu

Biertan

Ca și Alma Vii, satul Biertan este pe lista monumentelor UNESCO și nu de ieri de azi, ci de mai bine de 20 de ani, din 1993. Locuitorii au înțeles cât de valoros este patrimoniul pe care îl au și nu prea am văzut case renovate anapoda. Dacă vrei să rămâi peste noapte în zonă, sunt câteva case de oaspeți interesante, care păstrează farmecul locului.

Despre Biertan și despre Biserica fortificată am mai scris aici așa că nu mai reiau. Interesant mi s-a părut spotul publicitar care a apărut de curând, în care Biertanul are un nume exotic- Julbacken și e prezentat ca un tărâm scandinav.

Cum ajungi la Biertan?

Biertan e ceva mai departe de Sibiu (aproape 70 de km) dar dacă vrei să mergi, îți recomand un drum secundar, care trece prin Nocrich și Richiș- te vei îndrăgosti de Transilvania rurală! Altfel, din Mediaș sunt 27 de kilometri, mergând în direcția Sighișoara trebuie să faci dreapta pe DJ 141B, în dreptul localității Șaroș pe Târnave.

Mărginimea Sibiului – Muzeul Pastoral din Jina

În 2006, doamna Ileana Morariu, fost dascăl și colecționar din Jina, își deschide în propria casă Muzeul Pastoral din Jina. Azi, vreo 4 camere, curtea, magazia și fostul grajd sunt pline cu obiecte adunate din sat, obiecte ce spun cu ajutorul fiicei de pastor povestea satului de ciobani. Dacă aveți drum, faceți-i o vizită sibiencei, e mereu bucuroasă de musafiri chiar dacă are singură în grijă ditamai gospodăria. Pentru vizită poți lăsa câți bani dorești, noi am lăsat câte 5 lei de persoană dar i-am cumpărat și cartea “Glasul Străbunilor”. La nevoie, Ileana gătește pentru musafirii ei și chiar își pune la dispoziție cele două camere libere pentru turiștii rătăciți. Dacă vrei să-ți anunți vizita, sun-o pe Ileana Morariu la numărul 0743 541 998.

muzeul pastoral, jina, sibiu (10)

Cum ajungi la Jina?

Din Sibiu pe DN1 până aproape de Săliște, apoi stânga pe DJ 106 E, trecând prin Poiana Sibiului. Sunt aproximativ 45 de kilometri.

Ski la Păltiniș

Ce-mi place mult de tot la Sibiu este că iarna poți să combini un super city-break și o sesiune de ski. În 30-40 de minute treci îți pui clăparii sau te urci pe sanie și ai parte de super aventură. Și mai tare e că Arena Platoș are pârtii pentru începători, monitori de ski, programe pentru copii și un traseu special amenajat pentru ei. Dacă nu ai mașină, poți să ajungi la pârtii cu skibus-ul, detalii găsești aici.

Paltinis arena Platos ski Sibiu Romania by TravelGirls (12)

Târgul de Crăciun de la Sibiu

Dintre toate târgurile de Crăciun din România pe care le-am văzut sau despre care am auzit vorbindu-se prin media, cel de la Sibiu mi se pare de departe cel care se apropie cel mai mult de cele de la mama lor, din vestul Europei. De altfel, anul acesta a fost inclus de către jurnaliștii de la El Mundo în topul celor mai frumoase Piețe de Crăciun din lume, alături de cele din Dresden, Londra sau Nuremberg!

Eu mi-aș dori ca la anul să nu mai văd căsuțe unde se vând chinezării și să fie încurajat doar artizanatul românesc. Altfel, evenimentul Sibiu Lights & More care e deja la a 2-a ediție, face ca orașul să devină în perioada sărbătorilor de iarnă Capitala Crăciunului în România! Toate informațiile legate de Târgul de Crăciun de la Sibiu le găsiți pe pagina oficială.

Pentru o vacanță prelungită în Sibiu

Dacă stai mai mult în zonă, explorează toată Mărginimea Sibiului (mergi și la stâne, dacă ai timp și chef), mergi la Bâlea Cascadă și continuă pe Transfăgărășan până la Bâlea Lac – apoi pune-ți bocancii în picioare, ia-ți rucsacul în spate și fă un traseu montan, vizitează biserica fortificată din Bazna și Palatul Brukental din Avrig, mergi la Festivalul Verzei din Moșna, și fă o escală în Dumbrăveni – pentru Castelul Apafi, astăzi Muzeul Armenilor din Transilvania și Biserica Armenească.

poiana sibiului, jina (17)

Unde stai?

Ultimele dăți când am fost la Sibiu am stat la Hotelul Continental Forum, pe care îl recomand dacă mergi în special pentru Târgul de Crăciun, mai ales că este chiar în capătul străzii pietonale Nicolae Bălcescu, acolo unde este punctul fierbinte al evenimentulului Sibiu Lights & more (anul acesta la a 2-a ediție), în Mediaș am stat la Hotelul BinderBubi, foarte bun dacă ai copii mici (o să detaliez într-un articol viitor) iar la Cârțișoara am stat la Casa Moșului (chiar soția moșului gătește pentru musafiri).

casa mosului, cazare cartisoara, sibiu (56)

Unde mănânci?

Sunt sigură că sunt multe locuri unde poți să mănânci bine în județul Sibiu, în apropierea locurilor despre care am vorbit, dintre ele sunt Crama Sibiul Vechi (dacă ești sensibilă la fum de țigară sau ai copii mici evită locul pentru că sistemul de ventilație nu face față) și Crama Ileana (aceeași problemă cu fumul), Restaurantul Super Mamma (pentru că nu se fumează, au scaune pentru bebe, au mâncare pentru toate gusturile – românească, tip fast-food, asiatică, meniuri pentru mic-dejun și este deschis de la 7 dimineața la 12 noaptea), Big Pizza din Mediaș (aici am mâncat cei mai buni papanași, au pizza foarte bună și prețurile sunt ridicol de mici), Perla Păltinișului din Păltiniș (mâncare foarte bună, tradițională dar pentru că zona de nefumători nu e bine delimitată, fumul este deranjant).

unde mananci in sibiu

© Foto by TravelGirls.ro cu Sony A77 II, obiectiv 18-55 mm și A5100 cu obiective 18-200 & 16-50

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Sunt și aici

Loredana

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.