Falkensteiner Family Hotel Diadora în Punta Skala: cel mai bun hotel pentru familii din Croația

Vrem să mergem în Croația cu bebe„, îmi anunțam eu prietenii cu ceva timp în urmă, moment în care au sărit cu toții să mă convingă să nu care cumva să comit acest gest necugetat, o să regret toată viața mea, o să-mi stric bunătate de vacanță dar, vai, cum de nu știu că dintre toate relele lumii cel mai rău este să mergi în Croația cu un copilaș.

Între timp am fost în Croația mai mult de 3 săptămâni, a fost fantastic – mulțumesc frumos, poate am fost eu norocoasă dar toate locurile pe unde am ajuns sunt super child friendly . Prima dovadă, hotelul în care am stat lângă Zadar, un complex uriaș construit special pentru familiile cu copii, un loc unde părinții au rol doar de însoțitori, copiii sunt VIPs. Are și un nume sugestiv – Family Hotel Diadora, e la doar câțiva kilometri distanță de Zadar și face parte din grupul de hoteluri austriece Falkensteiner.

Cel mai bun hotel de familie din Croația în 2015 (Holidaycheck Award 2015)

Cum ajungi la hotel

Cum spuneam, hotelul e la câteva minute cu mașina de Zadar (12 km), la ieșirea din satul pescăresc Petrčane. De la ieșirea din Zadar sunt mai multe indicatoare către toate hotelurile grupului, căci sunt mai multe în zonă, Family Hotel Diadora este dedicat copiilor.

Hotelul este într-o zonă privată, cu barieră și are parcare subterană gratuită.

Primele impresii

Încă înainte să intru în hotel mi-am dat seama că am făcut o alegere excelentă, pe ușa de la intrare sunt lipite toate certificatele de excelență primite de la TripAdvisor în ultimii ani, semn că mai toți turiștii care au venit aici au fost mulțumiți. Am aruncat și eu o privire pe review-urile lor și am observat că cei mai mulți revin an de an.

Copiii sunt tratați regește aici, așa cum Pământul se învârte în jurul Soarelui, tot așa angajații hotelului par să facă tot posibilul să-i mulțumească pe deplin. Asta se vede chiar de la recepție, unde micuții au scări pe care să se urce să poată vorbi cu personalul ori de câte ori e nevoie. Și primesc bomboane gumate moi, planșe de desenat și creioane colorate – așa, ca un mic „welcome gift”.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (54)

Hotelul este imens, are 250 de camere, dispuse în mai multe corpuri și deși e un du-te-vino permanent, nu am avut nicio clipă impresia de aglomerație (hotelul are plin ochi la jumătatea lui mai), poate și pentru că sunt mai multe lifturi.

Ce mi-a plăcut cel mai mult

Sunt atât de multe lucruri care mi-au plăcut la Family Hotel Diadora că nici nu știu cu ce să încep. E clar că e un hotel croit pentru a satisface orice nevoie îți trece în cap pentru o familie cu copii, inclusiv bebeluși mici-mici.

Camera. Am găsit în cameră 2 sticle mici de apă și două sacoșe cu papuci, prosoape de plajă și halate pe care să le folosim pe toată perioada șederii noastre la hotel (am văzut că și copiii mai mari primesc).

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (7)

Am avut o suită, cu 2 camere (una cu pat dublu pentru adulți și una cu 2 paturi single pentru copii) și un living generos cu canapea, birou și TV și tot aici a fost pus și pătuțul de bebe (gratuit). La intrare e și o încăpere închisă (un mic hol să-i spunem), cu mai multe rafturi și cuiere, pentru depozitarea bagajelor.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (11)

De la balcon am avut un view fantastic – parte spre piscinele hotelului, parte spre mare. Tot pe terasă era și un uscător de rufe.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (25)

Baia. Camera avea 2 băi, una cu dușul și toaleta și una cu cadă și o chiuvetă uriașă – numai bună pentru băița bebelușului). Ambele sunt foarte mari, lucru care mi-a plăcut grozav (nu suport hotelurile cu băi atât de mici încât abia ai loc să te întorci).

Un detaliu care mi-a plăcut: sub chiuvetă am găsit un scăunel pentru copii.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (27)

Restaurantul și mâncarea. Nu trebuie să mă gândesc foarte mult la asta, tot ce am mâncat la Falkensteiner a fost delicios, cu mult peste ce am întâlnit în toate hotelurile cu pensiune completă/all inclusive unde am fost. Meniul – la toate cele 3 mese- era extrem de diversificat (oh, cuvântul „diversificare” îmi trezește amintiri), practic nici cel mai mofturos turist nu cred ca are ceva de comentat. De fapt, cel mai greu de mulțumit sunt copiii și ei formau cozi acolo unde se găseau felurile de mâncare pe gustul lor (carne de pui, cartofi, kebap-uri montate pe loc). Pe mine m-a mulțumit tare mult oferta de pește și de fructe de mare, pastele în fel și chip și salatele.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (52)

Foarte multe fructe, sucuri naturale proaspete (morcovi, mere, portocale), smoothies cu iaurt și banane sau căpșune, iaurturi de toate națiile (inclusiv preferatul copiilor – Danonino), supe creme – nu e nevoie de mâncare la borcănel, chiar și un bebe (mai mare de 6 luni) va fi mulțumit. Pe copiii mai mari sigur îi fac fericiți înghețata, prăjiturile și torturile (toate delicioase).

Restaurantul din interior are create mai multe spații separate, o terasă mare cu umbrele – cu view către piscine, au zeci de scaune de masă pentru copii și încă un restaurant, special pentru cei mici (Jungle Restaurant). Părinții care lasă copiii mai mari de 3 ani la locul de joacă, pot opta ca la prânz copilul să mănânce împreună cu echipa de animație și cu Falky – mascota grupului hotelier. De altfel, în timpul meselor de prânz, Falky trece pe la fiecare masă din restaurant și salută copiii, moment în care se declanșează o isterie generală iar chelnerii intră și ei în jocul copiilor.

Locul de joacă. Falky Land e locul preferat din hotel al copiilor, o echipă de câțiva tineri inimoși și dinamici se joacă de dimineață până seara cu cei mici iar accesul este gratuit. Copiii trebuie să aibă peste 3 ani, pentru cei mai mici există serviciul de baby-sitting (detalii mai jos). Falky Land e deschis de la 9:00 la 21:00.

În ziua în care am fost să fac fotografii, cu toții se jucau de-a indienii, copiii se pictau pe față, construiau coifuri și alergau de colo-colo. Spațiul de joacă este împărțit în cinematograf, discotecă (seara e nebunie!), grădinița – unde se țin ateliere de creație, mini Las Vegas – un loc cu slots machines și jocuri pe computer și un spațiu de joacă (soft play area).

Faly Land Diadora Family Hotel

Piscina pentru bebe (cu apă de mare) a fost preferata mea: apa avea 30 de grade iar decorul era perfect pentru a stârni imaginația celor mici.

Mami și bebe. Și bebelușii sunt privilegiați în acest hotel, lângă recepție este un spațiu privat (deschis 24 de ore din 24) unde mămicile pot să prepare lapte pentru bebe (cu formule de lapte HIPP, apă caldă, cereale) sau să îi citească o poveste (e o mică bibliotecă cu cărți pentru copii și de parenting și câteva jucării). E un spațiu atât de intim, de cald și de primitor încât mai că aș fi adormit și eu acolo, înaintea bebelușului.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (55)

Lângă acest colț dedicat mămicilor cu bebeluși sunt tot timpul câteva cărucioare (Bertoni Lorelli) care se pot închiria gratuit (practic vii, iei căruciorul și îl aduci înapoi fără să spui nimănui).

În cameră poți să beneficiezi gratuit (trebuie să menționezi cu o săptămână-două înainte de sejur sau în momentul rezervării) de baby monitor, măsuță de înfășat (schimbat), fierbător de apă, oliță sau colac suplimentar pentru toaletă. Lista completă aici.

Plaja și piscinele. Piscina mare interioară se deschide și comunică cu exteriorul și este locul unde în fiecare zi au loc lecții de înot pentru toți copiii (împărțiți pe categorii de vârstă și programați la anumite ore). Separat (într-o altă încăpere) sunt cele 2 piscine pentru copii.

Afară sunt atât de multe piscine încât le-am pierdut numărul, am ținut-o minte pe cea pentru copii – Corabia Piraților și toboganul care era deliciul puștilor.

Falkensteiner Hotel Diadora Punta Skala Zadar Croatia best family child friendly hotel (60)

La câteva zeci de metri este și plaja privată – un golf cu nisip fin, pădure de pini, toalete, un beach bar (care nu era încă deschis când am fost noi) și chaise-longues gratuite.

Bonus!

• Pe lângă toate minunățiile acestea, la Diadora au și un mini Zoo – cu măgăruși, căprițe, oi, găini, iepuri și porcușori și o specie exotică de curcan cu 4 picioare. Accesul este gratuit;

• Lângă Zoo este un manej unde în fiecare zi cei mici se pot plimba cu poneii (contra unei taxe);

• Sau pot să viziteze Grădina de legume și ierburi mediteraneene (de altfel, chiar și sub balconul nostru erau tufe de rozmarin, salvie și lavandă);

• Wi-fi-ul este gratuit în tot hotelul și merge foarte bine.

• În curtea hotelului este un centru de închiriere biciclete (inclusiv cu scăunel de bebe sau extensie pentru copil).

Ce nu mi-a plăcut

E greu să spun că nu mi-a plăcut, pentru că practic ar trebui să inventez ceva. Totuși, pentru că am avut o cameră mai mare și vedere la mare, mergeam destul de mult pe jos până în capătul hotelului. Am stat prea puțin.

Cât costă

Cea mai recentă ofertă este pentru unn sejur de o săptămână cu pensiune completă (inclusiv băuturi) pentru 2 adulți și 2 copii de până la 15 ani și costă 2000 de euro. Mai multe detalii găsești aici. Dacă faci un tur al Coastei Dalmate (cum am făcut și eu) și vrei să stai mai puțin, te costă în jur de 500 de euro pentru 3 nopți (2 adulți și un copil sub 7 ani), cu pensiune completă.

Pe booking.com prețurile sunt mult mai mari comparativ cu ofertele de pe site-ul hotelului, însă e posibil să găsești și un tarif bun dacă urmărești ofertele.

***

• Aș mai merge? Sigur că da, este Paradisul copiilor.
  • Aș recomanda celui mai bun prieten? Da, tuturor prietenilor care au copii și celor care cred în mitul „Coasta Dalmației nu este o destinație child friendly”.

® Fotografii by Augustin Radu & TravelGirls.ro cu Sony A58 oferit de Sony România

Notă: Am fost oaspeți la Falkensteiner Family Hotel Diadora în perioada 15-17 mai 2015. Pentru rezervări consultați ofertele speciale de pe site (puteți face rezervare direct acolo).

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Sunt și aici

Loredana

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.