Corfu – dragoste la prima vedere

Am plecat în prima călătorie în Grecia cu o mulțime de așteptări. Așa cum se întâmplă, de fapt, de fiecare dată când plec la mare sau la munte, în România sau în afara granițelor țării.

Drumul lung, ocolișul autostrăzii și o hartă care ne-a făcut să ne învârtim în cerc ne-au cam dat bătăi de cap. În Corfu am ajuns cu ferry, pe care îl iei din portul Igoumenitsa.

Am stat în Acharavi, staţiune situată în nordul insulei, la pensiunea unor greci simpatici şi primitori, ca mai toţi grecii de altfel. În Acharavi plaja nu e deloc aglomerată dar e plină de pietre. Așa că mi-am umplut timpul cu o mulțime de activități, dintre cele mai diverse.

Turul insulei

Într-una din zile am închiriat ATV-ul, care e foarte ieftin – 25 euro pe zi plus 5 euro motorina – şi am făcut un semitur al insulei. Drumul trece prin multe staţiuni, livezi de măslini, străduţe înguste şi pitoreşti.

Prima localitate după Acharavi e Sidari – staţiune plină de viaţă, foarte populată şi colorată. Cel mai interesant loc de aici e Canal d’Amour – o zonă cu stânci erodate. Se spune că dacă două persoane înoată impreună aici, se  îndrăgostesc pentru totdeauna. După o bălăceală pe cinste în apele albastre, am plecat spre Agios Giorgios.

Drumul e plin de serpentine, străduţe întortocheate şi marea care te acompaniază când pe dreapta, când pe stânga. Simți Grecia prin toți porii. În Agios Giorgios am mâncat cel mai bun piept de pui cu curry. Nu știu dacă și farmecul tavernei grecești a avut vreun efect dar știu sigur că a fost delicios.

Corfu

Urmează cea mai dificilă parte a aventurii mele pe ATV: urcarea spre Paleokastrita. Urcușul cu ATV-ul e greu dar efortul ți-e răsplătit când ajungi sus. Priveliştea spre Agios Georgios şi spre Paleokastrita sunt de neimaginat.

Corfu Town

Kerkyra sau Corfu Town este capitala insulei şi un amalgam de stiluri. Nu lipsesc arhitectura impresionanta, bazarul, magazinele de lux, McDonald’s, faleza şi portul, barurile şi distracţia. O plimbare pe faleză, unde se odihnesc ambarcațiuni de toate mărimile e tot ce ai nevoie la finalul unei zile de vacanță. Însă cel mai important punct de atracţie a oraşului rămâne Fortăreaţa Veche, o peninsulă înconjurată de ziduri fortificate. Fortăreaţa a fost parţial renovată, iar biserica Sfântul Gheorghe se remarcă prin coloanele sale dorice.

Momentul cel mai distractiv al excursiei în Corfu a fost parcul Aqualand. Aici te poţi aventura în toboganele gigantice, în Back Hole, Crazy River, piscina cu valuri, poţi sta relaxat pe o saltea gonflabilă pe râuleţul care înconjoară parcul, pe sub bananieri şi palmieri.

Corfu pare o insulă mică, pe care ai impresia că o poți lesne bate la picior în două zile. Dar nu e deloc așa. Sunt atâtea de făcut în locurile astea încât o săptămână aici trece ca vântul. Poți să lenevești o zi întreagă pe plajă iar seara să vezi apusul într-o cafenea dichisită ori să faci turul insulei pe ATV şi apoi să te distrezi în parcul Aqualand. Corfu e o destinaţie perfectă pentru toate vârstele şi toate gusturile.

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Ultimele postari ale lui Anamaria (vezi toate)