Palermo – cum să scapi de iarnã

Piata Ballaro - Palermo, Italia

Palermo. De cum ajungi în centrul oraşului, forfota continuă şi haosul debusolant te izbesc și înțelegi că te afli într-un loc plin de culoare, maşini, scutere, că oamenii mişună care încotro iar seara toate astea se amplifică. Înarmată cu o hartă, multă curiozitate, răbdare și, cel mai important, dorința să gust cât mai mult din orașul ăsta colorat, am început aventura în Palermo.

Unde am stat în Palermo. Domus Carmelitana Siculorum, o fostă biserică din mijlocul pieței Ballaro, păstrată ca dormitoarele abaţiei dar folosită uneori şi pentru turişti, avea să fie atât loc de cazare cât și punctul de plecare pentru următoarele zile. De cum am intrat în camera de la etajul doi cu vedere spre piață, am știut că trebuie să deschid ferestrele și să încep să fotografiez. Piața Ballaro a fost pentru mine o atracţie în fiecare zi. Dimineaţa îmi dădea deşteptarea zumzăiala străzilor, la prânz încercam să surprind forfota iar seara era un amestec de linişte şi suspin după o zi plină.

Domus Carmelitana Siculorum - Palermo Italia

Strazi Palermo, Italia

Piata Ballaro Palermo Italia 2

Dacă încă nu ai văzut Palermo, trebuie să știi că este un oraş plin de contraste. De la străzi mari precum Via Roma care e plină de magazine care mai de care mai cochete până la zone în care lumea este cu totul diferită: săracă, gălăgioasă, colorată și totuși surprinzătoare. Îmi place să descopăr locurile mai puţin cutreierate de turiştii preocupaţi doar să bifeze puncte importante pe hartă, să observ localnicii și obiceiurile lor, să-i văd cum merg la piață ori cum arată casele tradiţionale. Mai are rost să spun că when in Rome do like Romans?

Oameni - Palermo, Italia

Strazi - Palermo, Italia 2

Strazi - Palermo, Italia

Nu trebuie să ratezi însă:  Quattro Canti – intersecţia de unde poţi pleca spre cele patru colturi ale oraşului Palermo, Teatro Massimo care este al treilea după Opera Naţională din Paris şi Opera de Stat din Viena sau Catedrala Palermo – construită în stiluri arhitecturale diferite.

Palermo Italia

Cladiri - Palermo Italia

Fie că ajungi în Sicilia în plin sezon estival ori în miezul iernii, e musai să faci o plimbare de-a lungul Mării Tireniene. Deși am fost acolo la început de ianuarie, temperatura nu a scăzut sub 11˚C. Pe o astfel de vreme o plimbare pe malul mării te face să uiţi de frigul şi iarna din România iar bărcile ancorate la mal te duc cu gândul la visare şi vară.

villa a mare - Palermo Italia

Villa a mare - Palermo, Italia

Ce am mâncat în Palermo. Când vine vorba despre bunătăţi autentice pe care zău că e păcat să le ratezi când ajungi în Sicilia, cuvântul pe ordinea de zi este peştele. Palermo este locul potrivit să testezi toate soiurile de pește și fructe de mare dar nici pastele nu sunt de lăsat. Nu te gândi că trebuie să plăteşti o avere pentru o masă la restaurant, chiar dacă de obicei preţurile sunt ceva mai mari decât pe continent. Meniurile zilei sunt în jur de 12 euro dar pot ajunge și până la 25 euro. Recomandarea mea este Vecchio Club Rosanero (care înseamnã Vechiul Club Roz și Negru – culorile echipei de fotbal din Palermo), dacă vrei să încerci ceva mai special, cât se poate de autentic.

Mancare peste - Palermo Italia

Mancare Palermo Italia

La recomandarea unor localnice pe care le-am cunoscut cât am stat în Palermo, am ajuns într-o seară în Vucciria, o piaţă ce mi-a adus aminte de o Vamă Veche fără nisip. O mulțime de tineri veseli printre care m-am strecurat și eu exact când a început petrecerea. O noapte frumoasă, în aer liber, alături de localnici puși pe distracție și dans, a completat tabloul unui oraș plin de contraste și de viață. Tabloul care mă face să visez la întoarcerea mea în Palermo.

Piata Vucciria - Palermo Italia

Piata Vucciria noaptea

Cum ajungi în Palermo. Există două posibilităţi. Ori cu Alitalia care face escală la Roma sau Milano dar cu bilete mai scumpe (în jur de 300 Euro) ori cu o combinaţie de zboruri, aşa cum am făcut eu.  Adică Bucureşti – Roma cu Wizz Air care aterizează la aeroport Ciampino, apoi Roma – Palermo cu Blu-Express care zboară din aeroportul Fumincino. Pentru a face legătura între cele două aeroporturi, am ales varianta: autobuz Ciampino – Gara Termini (4 Euro ) apoi de acolo alt autobuz spre aeroportul Fumincino (5.30 Euro ). Autobuzele pleacă spre oricare dintre aeroporturi la intervale de 30 sau 45 de min, iar eu am profitat de această escală şi am văzut un pic din Roma. De la aeroportul din Palermo până în centru există un alt autobuz care costă 5.80 Euro şi care pleacă din 30 în 30 de minute, ultima plecare din aeroport fiind la 00:30 iar prima plecare din centru spre aeroport la 4:00.

La întoarcere a fost astfel: autobuz centru-aeroport, apoi avion Palermo – Roma cu easyJet, încă o mică escală de 12 ore în Roma, apoi Roma – Palermo cu Blue Air. Toată această aventură m-a costat 210 Euro dus-întors deci am economisit aproximativ 100 Euro şi am reuşit să mă plimb şi prin Roma.

Mai multe fotografii pe blogul Cameliei.

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Ultimele postari ale lui Camelia (vezi toate)