Cele mai bune filme să-ţi iei lumea-n cap (2)

Filme travel

Azi e ziua marilor câștigători ai Oscarurilor. Statuetele aurite și-au găsit stăpânii, eu am suspinat îndelung după rochiile divelor de la Hollywood și am făcut o noapte albă să văd tot spectacolul. Sigur că o asemenea ceremonie merită să țină primele pagini ale ziarelor din lumea întreagă și să ocupe spațiu generos pe sticlă. În prime-time, desigur. Intrăm și noi în lumea filmului dar tot cu gândul la călătorii în cele patru zări. Azi ne învârtim timid în Italia, Franța, Turcia dar facem și un salt până în America de Sud.

When in Rome (2010)

…do what Romans do, nu? Mai exact arunci o monedă în Fântâna dragostei, sperând că Venus îți va îndeplini dorința legată de amor. Lucrurile se complică puțin atunci când o fată venită tocmai din Statele Unite ia câteva monede din fântână și pleacă cu ele. Filmul e o comedie romantică, pe alocuri destul de previzibilă dar cu o mulțime de scene haioase la care am izbucnit în râs. Dacă-ți spuns că joacă și Danny Devito, atunci mă crezi că filmul e savuros? Iar Nick (Josh Duhamel) e sigur unul dintre motivele pentru care aproape că nu respiri până la finalul peliculei.

Scena preferată: filmul începe și se termină cu câte o nuntă în capitala Italiei, momente care mi-au plăcut la nebunie.

Unde mergem: Roma

Diarios de Motocicleta (2004)

Filmul este o ecranizare a jurnalului pe care l-a ținut Ernesto Guevara – Notas de viaje – dar și a cărții prietenului său, Alberto Granado – Con el che por latinoamerica. Așadar e povestea reală a doi prieteni care hotărăsc să plece în călătoria vieții lor și să ajungă în cea mai nordică peninsulă a Americii de Sud: Peninsula Guajira – Venezuela. Ernesto Guevara (Gael Garcia Bernal) abandonează facultatea și se urcă pe o motocicletă veche împreună cu prietenul său, Alberto Granado, pentru a-și împlini visul. Călătoria lor e o aventură în care planurile le sunt date peste cap de tot soiul de întâmplări, de momente în care prietenia le este pusă la încercare și de episoade în care îți vei dori să fii și tu acolo.

Scena preferată: cea de la Machu Pichu

Unde mergem: Buenos Aires, Patagonia- Argentina, Valparaiso și Deșertul Atacama – Chile, Lima, Machu Pichu – Peru, San Pablo – Amazonul Peruvian.

From Russia with Love (1963)

Bond. James Bond. E primul film cu agentul 007 pe care l-am văzut și da, mi-a plăcut. Acțiunea nu are loc la Moscova sau la Sankt Petersburg cum ai putea deduce din titlu ci la… Istanbul. Marele Bazar, Moscheea Albastră, croaziera pe Bosfor sau Basilica cistern a lui Constantin sunt câteva dintre cele mai cunoscute locuri din Istanbul pe unde Bond (Sean Connery) și Tatiana Romanova (Daniela Bianchi) se joacă de șoarecele și pisica cu mafia rusească.

Scena preferată: pentru că locul meu preferat din Istanbul și motivul pentru care am plecat într-acolo e Hagia Sofia, scena crimei din muzeu mi-a plăcut cel mai mult.

Unde mergem: Istanbul

A good year (2006)

Ecranizare a cărții cu același nume a lui Peter Mayle, cu Russell Crowe și franțuzoiaca Marion Cotillard în rolurile principale, A good year e un film fermecător despre tot ce înseamnă Provence. Dincolo de câmpurile cu levănțică, regiunea asta din sudul Franței înseamnă mâncăruri savuroase, vinuri dintre cele mai bune, șarmul satelor medievale ascunse printre podgorii nesfârșite și un je ne sais quoi ce face din Provence o regiune irezistibilă. Povestea e simplă: un bancher londonez primește moștenire a unui domeniu viticol din Franța și pleacă într-acolo cu gândul de a scăpa cât mai repede de averea lăsată de unchiul său. Dar cum planul de acasă nu se potrivește cu cel din Provence… nu pot să dezvălui mai multe așa rămâne să vezi filmul pentru deznodământ.

Scena preferată: Primul drum al lui Max spre domeniul lăsat moștenire de unchiul său m-a lăsat cu gura căscată. Și nu e decât un preambul a ceea ce urmează în materie de peisaje provençale.

Unde mergem: Gordes (Provence), Chateau les Eydins (Bonnieux), La Canourgue

Letters to Juliet (2010)

O vacanță la Verona înainte de nuntă se lasă cu ceva surprize pentru Sophie (Amanda Seyfried, pe care ai mai văzut-o în Mamma Mia) care găsește în zidul casei Julietei Capulet o scrisoare veche de 50 de ani. Urmează o aventură prin inima Toscanei, împreună cu autoarea scrisorii și a nepotului acestuia – Charlie. Cei 3 îl caută pe Lorenzo, marea iubire a lui Claire, și pentru asta străbat o mulțime de sate, orașe și ferme italiene care nu te lasă indiferentă. Dincolo de cele două povești de dragoste, filmul e un fel de omagiu adus specialităților culinare din Peninsulă, vinurilor de soi și a tot ce înseamnă Toscana. Iar Verona este absolul irezistibilă! Dacă vrei să-l revezi pe Gael Garcia Bernard (Ernesto Guevara) din Diarios de Motocicleta, atunci e musai să vezi Letters to Juliet.

Scena preferată: un gelatto savurat într-o piazetă din Siena e plăcerea mea vinovată din filmul ăsta

Unde mergem: Verona, Siena și Toscana – Italia

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Loredana
Sunt și aici

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.