O3zone – probabil cel mai bun motiv să mergi la Tușnad

Am vrut să merg câteva zile să schiez, undeva nu foarte departe de București, unde să fie o pârtie ușoară și mai puțin aglomerată decât cele de pe Valea Prahovei și am aflat că de câțiva ani există pârtie și în Băile Tușnad. Nu mai fusesem de ani de zile pe acolo, dar m-am gândit că sigur bate vântul prin stațiune, cine se mai duce la băi în zilele noastre?! Dar când se ia un fost hotel comunist (Hotel Olt), se renovează complet, se înlocuiesc băile cu un spa modern și mai primește și o stea (acum are 4*), atunci e plin de turiști tot timpul anului și e bine să faci rezervare din timp.

De ce Hotelul O3zone?

Când plec în vacanță iarna mă gândesc foarte puțin sau chiar deloc la vizitare, excursii de-o zi și prefer să-mi ocup timpul cu altfel de activități. Și pentru că tot am mers la schi iar în oraș în afară de o plimbare de o oră-două cât îți ia să mergi dintr-un capăt în altul al Băilor Tușnad, nu prea ai ce face. Să ai acces gratuit la piscină, saune și dușuri emoționale, dar și un spa arătos mi-a sunat bine.

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (13)

Și-a mai fost ceva: n-am văzut decât un singur restaurant aproape de hotel (Hanul Secuiesc) și încă unul la 4 kilometri de Tușnad (Hanul Hotarul Ciucului), nu știu unde altundeva poți să mănânci seara (să zicem că în timpul zilei pleci prin împrejurimi); pentru mine varianta de cazare cu demipensiune a fost perfectă, mai ales că prânzul/cina sunt à la carte si nu ești constrâns de un program de masă.

Cu copiii în vacanță

Când am fost noi hotelul era plin de familii cu copii, de la bebeluși de câteva luni până la cei mai mari, care îi făceau capul calendar clovnului încă de la primele ore ale dimineții. În anumite weekenduri și în timpul vacanțelor școlare, un clovn are grijă de copilași și îi distrează toată ziua, în așa fel încât părinții să aibă ceva timp liber doar pentru ei. În caz că se satură de giumbușlucurile clovnului și vor să-și facă poftă de mâncare, am văzut la intrare și câteva săniuțe pentru închiriat (10 lei/oră) iar în spatele hotelului este o alee pe care rar trec mașini, zăpada e numai bună pentru săniuș.

Kids club Hotel O3zone Tusnad

La restaurant au scaun de masă pentru bebe însă e unul singur, se întâmplă să fie mai mulți bebeluși în același timp acolo și nu e prea distractiv pentru părinți. Altfel, mi-a plăcut că restaurantul nu e chiar open space, sunt create mici spații cu una sau două mese, e mai confortabil să știi că nu se uită toată lumea la tine când copilul scapă pe jos o linguriță sau face cine știe ce năzdrăvănii.

Avon

Dar cel mai mult am apreciat meniul special conceput pentru cei mici, cu nume inspirate din povești- Capra cu 3 iezi, Tom Degețel sau Gâsca de aur. Porțiile sunt și ele gândite pentru cât mănâncă un copil și prețul e ajustat pe măsură. Bebe a fost foarte încântat de Poțiunea magică și de Puterea voinicului.

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (21)

În cameră am avut pătuț așa cum am cerut (dacă aveți nevoie de el, precizați asta în momentul rezervării), dar din cauza lui spațiul liber din cameră (și-așa limitat), a devenit aproape inexistent. Nu știu dacă așa sunt toate camerele, dar cea în care am stat era mică de tot, ne-am strecurat cu greu printre paturi, pătuț, tv și bagajele noastre. Au compensat însă view-ul fantastic pe care l-am avut – spre Stânca Șoimilor.

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (4)

Impresii generale – cu bune și rele

Mi se pare extraordinar că într-o stațiune care n-are mai mult de 3 kilometri de la un capăt la altul și care părea că se stinge încet dar sigur, un hotel de 4 stele este plin în miezul iernii, când nici măcar nu e cel mai bun sezon pentru călătorii. De când vacanțele la băi nu mai sunt doar pentru muncitorii de la fabrică și pensionari, ci s-au transformat în sejururi wellness și spa, stațiuni ca Băile Tușnad au devenit atractive și pentru cei tineri iar hotelierii care au pariat pe trendul acesta se bucură de turiști.

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (11)

De câțiva ani în Tușnad este și o pârtie de schi, însă accesul de la hotel nu se poate face decât cu mașina. Pârtia nu e foarte departe (1,5 km), dar nu e prea distractiv să mergi până acolo cu schiurile în spate și clăparii în picioare. Toată stațiunea are numai vreo 3 km lungime, așa că iese din discuție existența vreunui taxi; mi-ar fi plăcut să existe un shuttle de la hotel la pârtie, de 2-3 ori pe zi, chiar și contra-cost.

• Aș mai merge la O3zone? Da, e cea mai bună opțiune de cazare în zonă.
  • Aș recomanda celui mai bun prieten? Da

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (38)

Cât costă un weekend la O3zone?

Pe site-ul hotelului sunt tot timpul câteva oferte speciale interesante, configurate în așa fel încât să-ți fie greu să alegi una sau alta. De exemplu, noi am beneficiat de weekend la ski – 2 nopți de cazare cu demipensiune, câte un schi-pass cu 30 de urcări de persoană și acces gratuit la piscină, sauna, jacuzzi și dușuri emoționale la 340 de lei/persoană. Oferta este valabilă până la sfârșitul lui februarie, pentru lista completă și actualizată cu pachete speciale, consultă pagina dedicată și încearcă și pe booking.com.

Ce poți face în Băile Tușnad și în apropiere?

Că Lacul Sfânta Ana e foarte aproape (vara îți recomand să lași mașina în parcare și să mergi pe jos din Tușnad, este traseu marcat) sau că prin stațiune trece Oltul și că Lacul Ciucaș e un loc bun de promenadă o știe toată lumea. Dacă vii echipată de munte (îți recomand să faci asta), sunt câteva trasee ușoare pe care le poți face – până la Turnul Apor sau la Stânca Șoimilor (găsești toate detaliile despre acest traseu pe Hai la bord). Ambele pot fi făcute și de copii, ideal după ce se topește zăpada.

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (37)

Lângă lac e și un parc de aventură (Club Aventura), probabil că din primăvară până toamna târziu e plin de copii pe acolo, deși recunosc că dacă era deschis aș fi mers și eu. Parcul are două trasee pentru copiii între 5 și 9 ani, compuse din 9 jocuri, care se termină în tiroliană, dar și un traseu galben, de nivel redus spre mediu, și un traseu verde, pentru avansaţi, la înălţime mai mare. De altfel, toate traseele se termină cu tiroliana, care are lungimi diferite, în funcţie de dificultate.

Intrarea costă 20 de lei pentru copii și 25 de lei pentru adulți.

Pentru și mai multă adrenalină, rezervă un zbor cu parapanta – vestea bună este că Paul Pop este unul dintre recepționerii hotelului O3zone, îi poți cere chiar lui detalii când ajungi acolo. Prețul unui zbor este de 150 de lei, pentru mai multe detalii scrie-i lui Paul un mesaj pe facebook.

Să nu uităm că suntem în Țara Cartofului, motiv pentru care mai toți localnicii fac pâine cu cartofi, din păcate pentru noi, turiștii, nu o și vând. Sunt totuși două sate aproape de Sfântu Gheorghe – Sântionlunca și Ozun, unde de o parte și de alta a șoselei (E574) ai să găsești zeci de localnici care vând și pâine cu cartofi, și colaci secuiești. De altfel, sunt singurele localități din zona Harghita și Covasna unde am văzut vânzători de astfel de bunătăți secuiene – unii fac colacii pe loc, alții îi au pregătiți de dimineață și doar ți-i aduc din casă, cert e că și pâinea și cozonacul secuiesc sunt făcute de localnici, în bucătăriile lor.

Hotel O3zone Baile Tusnad by TravelGirls (8)

Citește și Idei de weekend – Ținutul Secuiesc

© Foto by TravelGirls.ro cu Sony A77 II, obiectiv 18-55 mm, oferit de Sony România

***

Notă: Am fost oaspeți la Hotelul O3zone în perioada 2-5 februarie 2015. Pentru rezervări, sunați la 0266 – 335 397 sau la 0266 – 335 406, scrieți mail pe adresa rezervari@o3zone.ro sau intrați pe site-ul oficial Hotel O3zone.

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Sunt și aici

Loredana

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.