5 motive să mergi la Cabo da Roca, Portugalia

Înainte să plec în Portugalia, mă tot gândeam unde pot să fug într-o zi din Lisabona. Știu foarte bine că nu am stare nici măcar când ajung pentru prima dată într-un oraș mare, cum e capitala Portugaliei și că am nevoie să evadez din aglomerație, măcar pentru o zi. Făcusem o listă mai lungă cu locuri unde voiam să ajung dar pentru că depindeam de transportul în comun, lista s-a făcut din ce în ce mai scurtă, până când am ales destinația câștigătoare: Cabo da Roca.

Eu nu aveam mari așteptări de la locul ăsta așa că ar fi incorect să spun că mi-a întrecut așteptările. Pur și simplu m-a surprins și… nu prea îi înțeleg pe cei care se plâng pe tot soiul de forumuri că au fost dezamăgiți de Cabo da Roca. Mie mi-a plăcut tare mult și aș mai fi zăbovit acolo vreo 2-3 ore dacă nu trebuia să ajung în Cascais să prind legătura spre Lisabona.

Eu spun așa: dacă planifici o excursie în Lisabona și vrei să mergi și la Cabo da Roca, fă-o fără să mai stai pe gânduri. Dacă încă ai dubii, îți dau eu 5 motive să o faci.

Cabo da Roca Portugalia TravelGirls (4)

1. E aproape de Lisabona

Cabo da Roca e la aproximativ 40 de km distanță de capitala Portugaliei și ai mai multe posibilități de transport până aici. În plus, dacă folosești Lisboa Card, vei plăti mai puțin pentru că trenul până în Sintra sau în Cascais e gratuit.

În plus, dacă mergi la plajă în Cascais, e păcat să nu vii până la Cabo da Roca, pentru că ajungi în maximum 30 de minute cu microbuzul iar drumul până aici e tare frumos.

2. E la o aruncătură de băț de unul dintre cele mai romantice orășele din Europa

Mulți aleg să ajungă la Cabo da Roca în aceeași zi în care vizitează Sintra sau merg la plajă în Casais și nu greșesc deloc. De altfel, și eu am mers mai întâi la Sintra (gratuit cu trenul pentru că am avut Lisboa Card) și apoi am luat autobuzul 403 care m-a dus la ocean în mai puțin de 45 de minute – sunt doar 18 km între Sintra și Cabo da Roca.

Cabo da Roca Portugalia TravelGirls (7)

3. Pentru o priveliște grozavă

De departe cel mai tare lucru pe care îl faci când ajungi la Cabo da Roca e să te bucuri de priveliștea fantastică: ești pe o stâncă, la 150 de metri deasupra Oceanului Atlantic și, dacă ai noroc, ai parte și de un apus romantic. Nu-ți uita însă acasă o geacă windproof pentru că vântul suflă cu putere aici!

Una dintre cele mai cunoscute imagini de la Cabo da Roca este cea a farului – primul construit în Portugalia – cocoțat deasupra mării, far care e acolo din 1772. Din păcate nu este deschis publicului dar dă tare bine în poze.

4. Vizită certificată la cel mai vestic punct al Europei

Stația de autobuz e chiar în fața Oficiului de Turism unde, în schimbul a câțiva euro, poți să oficializezi vizita la Cabo da Roca. Documentul se eliberează pe loc, sunt 2 versiuni – una de 6,5 euro și cealaltă de 11 euro – și certifică  prezența ta în cel mai vestic punct al Europei. Eu nu am mai avut vreme să-l fac pentru că riscam să plece autobuzul fără noi.

Cabo da Roca Portugalia TravelGirls (10)

5. Pentru că e la capăt de lume

Cabo da Roca este cel mai vestic punct al Europei, motiv pentru care acum câteva sute de ani, înainte de Marile Descoperiri Geografice, se credea că aici este capătul lumii. De altfel, în anii 1500, Luis de Camoes – unul dintre poeții Portugaliei – spunea despre Cabo da Roca că e „locul unde se termină uscatul și începe marea.” Deși azi se știe că nu e capătul Pământului aici, te încearcă un sentiment ciudat când stai pe marginea stâncilor, deasupra oceanului supărat și în bătaia vântului furios.  Te crezi cu adevărat la capăt de lume, la începutul ei, departe de tot și de toate. Și e bine!

Mai mult decât atât, Cabo da Roca a intrat în 1999 în programul Sri Chinmoy Peace Blossom, care promovează pacea și prietenia la nivel internațional. Sunt aproape 1000 de locuri din întreaga lume care sunt în acest program iar dovada stă scrisă pe o placă țintuită pe unul dintre zidurile Oficiului de Turism.

Cum ajungi la Cabo da Roca?

Din Lisabona cu trenul – gara Cais do Sodre, pe linia de metrou verde –  până în Cascais (sunt trenuri la fiecare 20 de minute) și apoi cu microbuzul numărul 403 până la Cabo de Roca.

Tot din Lisabona și tot cu trenul dar din Gara Rossio (în centru, pe liniile de metrou albastră și verde, stația Restauradores), până în Sintra (sunt trenuri la fiecare 15 sau 30 de minute, în funcție de zilele săptămânii), apoi cu microbuzul 403 până la Cabo da Roca. Primul tren spre Sintra pleacă la 6 dimineața din Lisabona. Vezi aici orarele trenurilor în timpul săptămânii și aici în weekend și sărbători legale.

În Sintra stația de autobuz este lângă gară, în stânga iar în Cascais vizavi de gară. La Cabo da Roca autobuzul oprește chiar lângă Oficiul de Turism.

Din Lisabona până în Sintra sau Cascais nu plătești nimic dacă ai Lisboa Card. Apoi eu am cumpărat un bilet – Turistico diario – pe care am dat 12 euro, cu care am avut acces nelimitat întreaga zi, pe toate liniile de transport ale companiei Scotturb.

Pentru mai multe detalii legate de orarul autobuzelor, consultă site-ul oficial al companiei de transport Scotturb aici.

Citește toate articolele noastre din Portugalia aici.

_____________

® Fotografii by Augustin Radu & TravelGirls.ro

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Sunt și aici

Loredana

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.