Home » Archives by category » Idei de vacanță » Turul României

Idei de weekend 2 în 1: citybreak și Spa. Plus o dezamăgire

Cu ani în urmă părinții și bunicii noștri așteptau cu nerăbdare vara să plece câte 10-18 zile în concediu la băi, cu bilete luate prin sindicat. Oferta era bogată, stațiunile erau înțesate de hoteluri comuniste al căror lux suprem era, de multe ori, prezența liftului și posibilitatea să comanzi mâncare a la carte pe baza […]

Roadtrip: Apusenii de la est la vest

În Apuseni trebuie să te duci cu inima deschisă, pregătită să lași complet în urmă agitația urbană și semnalul la telefon și să te convingi că bunătatea oamenilor de aici, din Țara Moților nu e doar o legendă. Mai mult decât atât, Apusenii se văd pe îndelete, în ritmul celor care locuiesc aici, altfel nu […]

Cum am supraviețuit în Turul României 4

În fiecare an, încă din ianuarie, începem să visăm la aventura din luna august, așa cum se întâmplă de 4 ani încoace. Sunt multe locuri din România pe care ne e imposibil să le descoperim într-un weekend, fie pentru că sunt prea departe de orașul în care locuim – cum e cazul Maramureșului, fie pentru […]

Salina Turda și unul dintre cele mai frumoase sate din România

Nu e de mirare că Transilvania e atât de căutată de turiștii care ajung la noi în țară, ba chiar și pentru români e undeva, în topul preferințelor când vine vorba de locul unde să-și petreacă vacanța. Are tot ce-i trebuie ca să atragă în plasă și să nu te mai lase să pleci decât […]

Turul României 4: Cetatea Alba Carolina – o stea norocoasă

S-a vorbit și s-a scris mult în ultimul timp despre Cetatea de la Alba Iulia și pe bună dreptate. În urmă cu vreo 10 ani, locul ăsta arăta jalnic, ca mai toate castelele și cetățile din România. Din fericire, după o decadă, câteva campanii în media, multe milioane de euro, fonduri europene și multă muncă, […]

Turul României 4: o vacanță memorabilă

Cu câteva zile înainte să plecăm la drum, în Turul României 4, am pus la punct un plan, am făcut câteva rezervări la hoteluri şi pensiuni şi am răsfoit puţin blogurile de călătorii în căutare de informaţii preţioase. Nu era nimic bătut în cuie dar îmi era destul de clar ce și când vreau să […]

Turul României cu rucsacul în spate 3: Sighet

Se spune că Maramureșul și Bucovina sunt singurele regiuni din România unde tradițiile se păstrează vii. Aşa, ca pe vremuri. Se zice și că în Maramureș întâlnești cei mai calzi și mai primitori oameni din toată țara. Iar bucatele din nordul României nu mai au nevoie de nicio prezentare. Așa că

Turul României cu rucsacul în spate 3: Vârful Omu

Turul României cu rucsacul în spate are pentru mine două semnificații. În primul rând, asta e ocazia cu care mă deconectez cu totul de serviciu, de griji, de stresul orașului și momentul în care plec la drum în cel mai simplu mod posibil.

România la înălţime

Au început Jocurile Olimpice de la Londra şi asta o ştie o lume-ntreagă. În prima zi de competiţie Alina Dumitru (judo) ne-a făcut să fim mândri (oare pentru a câta oară?!) de sportivii noştri. De cei mai buni ambasadori pe care i-a avut vreodată România.

Turul României cu rucsacul în spate (2)

În fiecare an facem câteva călătorii de câte o săptămână în afara ţării şi cum dă firul ierbii weekendurile nu prea ne mai prind pe acasă. Cu toate astea în fiecare vară e musai să facem turul ţării cu rucsacul în spate. Dacă în primul tur au fost 2 fete, o hartă și un buget […]

Trekking în Retezat – doi ochi albaştri

Când am ajuns la Cabana Pietrele, locul care avea să ne fie casă și masă vreo 3 zile, vremea era exact așa cum nu îmi doream să fie: ceață groasă, frig și ploaie. Dacă situația nu se îmbunătățea în 24 de ore, aveam să coborâm din munte și să ne continuăm turul spre sud, pe […]

Vf. Peleaga – cum mi-am învins frica de înălţime la peste 2500m

Am pe birou o fotografie tare dragă. Anul ăsta m-am vindecat de teama de înălțime (măcar parțial) – în Retezat, într-o zi de august pe care mai că-mi vine s-o notez în calendar. A fost punctul culminant din turul de forță cu rucsacul în  spate pe care TravelGirls l-au făcut vara asta. Îmi promisesem astă […]

Turul României cu rucsacul în spate

Anul trecut am luat rucsacul, cortul și pe Maria și am plecat la drum. Nu ne era foarte clar unde. Știam că vrem să ajungem la Sibiu, Alba Iulia, Sighișoara și munții din jurul lor. N-aveam niciun program stabilit. Doar o hartă mare, 10 zile la dispoziție și buget redus.

Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei: Aşa NU

Nu auzisem prea multe lucruri despre Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei, cu excepţia câtorva imagini tare frumoase surprinse într-un reportaj TV. Parcul ascunde o