3 locuri din care să sari în cap în Thassos

Știi visele alea în care simți că pici în gol? Cei mai mulți dintre noi le avem în timpul somnului și, contrar superstițiilor, ele nu sunt un semn că vom muri în viitorul apropiat. De cele mai multe ori, visele cu picaje sunt forme ale subconștientului de a-și manifesta fricile, anxietățile și starea ciudată pe care o simțim atunci când pierdem controlul. După ce am sărit de câteva ori în apă de la o înălțime considerabilă în Thassos, cea mai apropiată insulă din Grecia, am înțeles și de ce. Momentul în care ești pe marginea prăpastiei e greu de descris dar cuvântul teamă este cel mai apropiat de adevăr. Nu-i lucru ușor să depășești acest moment iar mie mi-a trebuit vreun sfert de oră de uitat în jos, în apă și de luat în considerare toate riscurile înainte de a o face. După prima săritură, de la doar vreo doi metri, lucrurile nu s-au simplificat. Cu cât am urcat mai sus, cu atât mi-a trebuit mai mult timp de gândire. Senzația de după o săritură de la 10 metri îți demonstrează că teama de lipsă a controlului se transformă tocmai într-un control al situației. Un control al libertății.

Antrenament pe balize

Dacă vrei să mergi sau ai fost în Thassos, probabil că ai auzit de Marble Beach – poate cea mai căutată plajă de pe insulă. E mică, cu pietricele rotunde și albe iar apa e ca în filme: turcoaz. Are o singură problemă: toată lumea a auzit de această plajă, prin urmare este extrem de aglomerată și gălăgioasă. Am venit, am văzut, am făcut o baie (înghesuită) și am plecat mai departe. La doar 500 de metri de Marble Beach (sau Saliara), în partea dreaptă, se află o altă plajă asemănătoare. Adică tot albă, tot cu pietricele de marmură, tot cu apă turcoaz. Diferența? Nu e nimeni acolo. Doar un cuplu cu cortul ce părea să fi campat acolo de câteva zile. Mi-ar fi plăcut să fi fost în locul lor.

marble beach saliara thassos grecia (1)
Marble Beach

Aici poți să te bălăcești în voie, fără muzică, fără să te lovești de alți oameni. La doar vreo 20 de metri de mal, în larg, e prima baliză mare și portocalie. Mai departe mai sunt vreo 2-3. Le poți vedea și pe Google Maps. Dacă vrei să exersezi aici săriturile în apă, locul e perfect pentru un începător pentru că apa e deajuns de adâncă (probabil că are vreo 6-8 metri) iar baliza are doar vreun metru înălțime.

marble beach saliara thassos grecia (12)

Începe cu sărituri ușoare, cu picioarele înainte. Apropie-te de marginea balizei și fă un pas imaginar cu un picior înainte apoi apropie-l rapid și pe celălalt. Nu-ți fie teamă că te vei duce la fund pentru că apa e destul de sărată încât să te ridice repede la suprafață. De altfel, în urma săriturii nu te vei afunda decât vreo jumătate de metru cel mult.

După ce te simți confortabil să faci asta, începe să exersezi săriturile cu capul înainte. Stai în picioare pe magina balizei, ridică mâinile deasupra capului, împreunează palmele, îndoaie un pic genunchii și aruncă-te arcuindu-te precum o ghiulea în apă. Încearcă să-ți menții trunchiul cât mai încordat pentru a intra în apă uniform ca printr-un cerc imaginar: mai întâi mâinile întinse, capul, trunchiul și apoi picioarele. Dacă îți lași corpul moale, ai multe șanse să te îndoi și să te lovești cu burta ori spatele de luciul apei. Iar asta doare, pe cuvânt de TravelGirl!

Localizare pe hartă Marble Beach: click aici. Plaja cu balize e următoarea din partea dreaptă.

Giola – templul săriturilor în Thassos

Când am fost prima dată în Thassos, habar n-aveam de Giola. E drept, tot pe atunci mi-ar fi tremurat papucii sub mine dacă mi-ar fi zis cineva să sar în mare de pe o stâncă de 10 metri. Ca să eliminăm din start clișeele, Giola mai e numită și laguna albastră, piscina sirenelor și, probabil, raiul pe pământ. Dacă e să revenim totuși cu picioarele pe uscat, Giola e o piscină naturală săpată de valuri în stâncă, are cam 10 metri diametru și e adâncă de vreo 8 metri. La cât e de curată și clară apa, ai zice că are doar vreo 2 metri adâncime pentru că pietrele mari de pe fundul ei se văd ca în palmă – fapt ce n-ajută deloc atunci când vei sări. Nu-ți face însă griji, n-ai șanse să-i atingi fundul plin de arici de mare din săritură. Cel puțin nu dacă sari așa cum îți spun eu.

giola thassos grecia (5)

Înainte de sări pentru prima dată, intră în apă ușor și cu atenție (stânca e cam alunecoasă) de pe margine și înoată încet ca să te obișnuiești cu apa și temperatura ei. Oricum, apa de aici e mai caldă decât marea pentru că se încălzește la soare toată ziua. Fii mereu atentă la ceilalți care sar de pe stâncile din jurul piscinei.

După ce te-ai obișnuit cu ideea, urcă pe primele trepte (de la vreo 2 metri înălțime) din stânga ori din dreapta piscinei și fă-ți curaj să sari. Nu te grăbi și nu merge cu prieteni puși pe glume proaste. Ajută mult dacă sari mai întâi în picioare ținându-te cu o mână de nas și cu cealaltă ridicată deasupra capului. Dacă începe să-ți placă, urcă pe umătoarea treaptă și sari de la o înălțime din ce în ce mai mare. Mișcarea e aceeași, singurul lucru care se schimbă este că la impactul cu apa încep să-ți sară de pe tine piese din costumul de baie. Ai încredere într-o TravelGirl: leagă-ți bine sutienul și slipii de tine.

giola thassos grecia (3)

Buuun, considerând că încă nu te-ai panicat și încă n-ai renunțat la idee, ia-ți inima în dinți și urcă pe cel mai înalt punct deasupra piscinei naturale. Stânca are vreo 10 metri înălțime iar eu m-am răzgândit de cel puțin 10 ori că vreau să fac asta. N-am avut curaj s-o fac singură așa că mi-am luat de mâini 2 prieteni și după vreun sfert de oră de tremurat, râzgândit și uitat în tăcere în jos, am făcut-o. Totul a durat foarte puțin, aproape că nici n-am conștientizat că s-a întâmplat iar impactul cu apa n-a durut mai deloc. Aș face-o din nou! Aceasta a fost de departe cea mai mare temere depășită anul trecut. Și ce bine m-am simțit dup-aia!

Dacă vrei să sari și tu la fel, de mână cu cineva, eliberează-ți mâinile în cădere (ca să nu vă loviți), pune una la nas și una în sus, deasupra capului. Sărind în picioare, nu te vei scufunda prea mult deci nu ai șanse să atingi fundul apei. Dacă sari în cap, cu mâinile întinse deasupra lui, încearcă să intri oblic în apă și să-ți arcuiești spatele sub ea pentru a ieși mai ușor la suprafață și pentru a nu atinge fundul apei cu mâinile. Reține: e plin de arici de mare pe pietre. Dacă totuși atingi aricii, ia-ți o pensetă la tine ca să-ți poți scoate ușor acele. Nu-ți face griji, nu vei muri din asta.

Cum ajungi la Giola, Thassos: Giola se află în dreptul localității Astris, între Potos și Mănăstirea Arhanghelului Mihail. Cum vii dinspre Potos, după vreo 9 kilometri ajungi la Hotelul Aeria, treci de el și intri pe primul drum de țară ce coboară pe partea dreaptă. Anul trecut nu era niciun indicator acolo. Cobori mult și bine pe aici cu mașina până când ajungi într-o parcare și o bifurcație. Aici trebuie să mergi pe drumul din stânga până când dai de un loc de popas cu băncuțe, coșuri de gunoi. De aici, trebuie să cobori pe o cărare destul de bătută spre Giola. În principiu nu prea ai cum să te pierzi, e multă lume care vine și pleacă spre Giola.  Atenție, drumul este de țară, cu bolovani și destule urcușuri și coborâșuri. Noi ne-am speriat și am lăsat mașina la șosea deși am fi putut s-o luăm măcar până la jumătatea drumului. La întoarcere am făcut autostopul și ne-a luat o mașină de teren până înapoi la mașina noastră.

IMPORTANT: ia-ți cu tine apă de băut și ceva de ronțăit pentru că drumul e obositor iar săriturle și bălăceala în Giola te vor usca de puteri. Dacă mergi acolo în toiul verii, ia-ți și o pălăriuță și un șal de pus pe umeri, altfel vei avea de suferit. Pe cuvânt de TravelGirl!

Localizare pe hartă: click aici.

croaziera thassos grecia (9)

Sărituri în larg de pe vapor

Săriturile de pe un vaporaș de croazieră sunt cele mai faine pentru că într-o zi întreagă în jurul insulei ai ocazia să o faci de mai multe ori, în ape diferite, cu peisaj diferit. Prima dată am sărit dintr-un astfel de vaporaș în croaziera din Corfu. O crazieră de o zi în Thassos cu mâncare, băuturi și opriri pentru bălăceală costă în jur de 20 de Euro și o poți rezerva cam din orice port. De asemenea, cam toate pensiunile și hotelurile au pliante de prezentare pentru astfel de croaziere, e deajuns să suni cu o zi înainte pentru rezervare și să te prezinți dimineață în locul indicat. Eu am mers cu un vaporaș din Limenaria condus de soțul proprietarei pensiunii în care ne-am cazat. Și bine am făcut!

La fiecare popas al vaporașului, în jurul insulei, căpitanul îți indică dacă e voie să intri în apă ori ba. Dacă încă ți-e teamă, cobori încet pe scară, ca într-o piscină. Nu-ți uita kitul de snorkeling și un aparat foto subacvatic. Eu am avut un GoPro Hero 2 la mine dar recunosc că am fost mai mult preocupată să fugăresc peștișorii decât să fac poze ori să filmez.

Pentru sărituri, ia-o treptat. Încearcă mai întâi să sari de pe trambulina vaporașului (cam toate vasele mici de croazieră au așa ceva), apoi de pe balustradă. După ce prinzi mai mult curaj, urcă la etaj și sari de acolo (4-5 metri). O să-ți placă la nebunie! Ai însă grijă la ceilalți oameni care se bălăcesc în jurul vaporașului și la lucrurile pe care le ai cu tine (kitul de snorkeling sau aparatul foto). Eu mi-am legat GoPro-ul de costumul de baie și m-am lovit de el la impactul cu apa.

croaziera thassos grecia (1)

Intenționez să revin în Thassos și să plonjez iarăși în apă de la înălțime. Așadar, dacă mai știi și alte locuri, te rog să mi le recomanzi. Promit să nu-mi rup nimic sărind de acolo!

Citește mai multe despre insula Thassos:

5 motive să iubești insula Thassos

Panagia – paradisul din Thassos

__________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.