Home » Archives by category » Idei de vacanță » Roadtrip

Ghid util pentru o vacanță cu autorulota

Cine nu a visat măcar o dată la o vacanţă lungă cât toată vara cu rulota sau autorulota în munți şi văi, la plajă ori poenițe însorite? O călătorie cu partenerul de viață, cu familia sau cu prietenii, fără prea multe planuri, cu opriri spontane şi peisaje de poveste la fereastră. Eu cu siguranță îmi doresc […]

Ghid util: Cât de scumpă e de fapt o vacanță în Elveția

Dacă te raportezi la salariul mediu din România, o vacanță în Elveția “cu de toate” este foarte scumpă. Pentru mine a fost cea mai costisitoare vacanță în care am fost vreodată însă acesta nu e singurul superlativ pe care îl am în minte atunci când mă gandesc (cu mare drag) la călătoria din care tocmai […]

Vacanță în Croația| Road trip de la nord la sud: traseu, buget, sfaturi de călătorie

Anul trecut, înainte să înceapă sezonul estival, adică la început de mai, ne-am făcut bagajele și-am plecat într-un super road trip în Croația, cu opriri sau excursii de o zi în Serbia, Bosnia și Muntenegru. Am plecat la drum cu gândul că mergem într-o țară extrem de scumpă, care ne va secătui bugetul de vacanță, mai […]

Pe două roți în Thailanda: Parcul Național Hat Chao Mai (VIDEO)

Ne îndreptam spre Baan Chao Mai într-o Toyota argintie nou-nouţă cu un șofer ce nu vorbește boabă de engleză și spre deosebire de ceilalţi thailandezi vorbăreţi și zâmbitori, al nostru nu zice nici pâs! orice l-aș întreba. L-am tocmit în aeroportul din Trang, de la primul ghișeul care ne-a ieșit în cale. Douăzeci de Euro […]

Maroc – primele impresii după o săptămână de bătut țara în lung și-n lat. Cu bune și rele

Am ajuns în Maroc după o așteptare de mai bine de 3 ani de prima dată când am început să creionez trasee, să caut gașcă de oameni deschiși la minte și să citesc mai multe despre ce poți să faci și să vezi acolo. Mi-am făcut o mie de filme în cap, mi-am imaginat țara […]

Idei de weekend: 3 locuri inedite pe care să le vezi de la Sunny Beach la Varna

Pentru că locuim în București, Bulgaria e întotdeauna pe lista scurtă când facem planuri de ieșit în weekend. Sutele de mii, milioanele de turiști români care i-au trecut granițele în ultimii ani m-au făcut cumva și pe mine să cred că nu prea mai are secrete. Cel puțin în ce privește costa Mării Negre, Varna […]

Vacanță în Italia: mașini rapide și mâncare în tihnă

Când nu sunt ocupaţi cu al lor “dolce farniente”, italienii fac câteva lucruri și le fac bine: mâncarea, cafeaua și mașinile sexy. Cum pe primele două le-am tot încercat și mi-au rămas lipite de memorie precum un tortelini, celebrele mașini și al lor desgn italienesc nu au fost decât acel mic pretext de care aveam […]

Vacanță în Croația| Ce poți face 4 zile în Dubrovnik – cel mai frumos oraș de la Adriatică

“Dubrovnik e perla Adriaticii”, auzisem în stânga și-n dreapta înainte să plecăm în Croația. Alții vociferau că “e prea turistic, dom’le, nu e nimic autentic acolo”, “e scump rău” iar unii o țineau pe-a lor: “ești nebună, te duci cu copilul la plajă acolo! Păi ăia nu au plaje!” Am planificat road trip-ul în Croația […]

Muntenegru| Ce poți face o zi în Kotor – cel mai sudic fiord din Europa

Muntenegru e una din țărișoarele de pe harta lumii despre care nu poți să spui mare lucru dacă te oprește cineva pe stradă și te chestionează despre asta dar care te convinge să o incluzi în planurile de vacanță de la primele căutări pe Google. E și normal, Muntenegru și-a declarat independența față de Serbia […]

Bosnia-Herzegovina| Ce poți face o zi în Mostar

La mai bine de 20 de ani de la războiul care a măcelărit întreg orașul și a frânt zeci de mii de vieți, Mostarul a prins viață și primește cu bucurie mii de turiști în fiecare zi. În timp ce Stari Grad (Centrul Vechi) este animat, colorat, restaurat în mare parte, restul orașului e ca […]

Vacanță în Croația| Ce poți să faci 4 zile în Split

Split este cel mai mare oraș de pe Coasta Dalmației dar nu acesta e motivul pentru care e vizitat anual de milioane de turiști din toată lumea. Promenada romantică pe malul mării, orașul vechi și Palatul lui Dioclețian, portul și plajele de la malul Adriaticii, Dealul Marjan de unde poți avea pentru câteva clipe orașul […]

Vacanță în Croația| Cascadele de la Krka – micro Paradisul de lângă Coasta Dalmației

Coasta Dalmației e fascinantă de-a lungul ei, de la nord la sud, din Zadar până în Dubrovnik. Cei mai mulți care își fac vacanța în Croația mai ales pentru prima dată își planifică traseul în așa fel încât să meargă și în centrul țării, la Plitvice. Puțini știu însă că la doi pași de coastă […]

Vacanță în Croația| Ce poți face 4 zile în Zadar

Dacă m-ar fi întrebat cineva înainte să ajung în Zadar ce știu eu despre acest oraș, i-aș fi răaspuns că e în Croația, pe malul Adriaticii. Atât! Cu toate că e al doilea oraș ca mărime de pe Coasta Dalmației (după Split), are un centru istoric pe care îl iubești de la primii pași, câteva […]

Roadtrip în Serbia – traseu recomandat

Deși Serbia e încă la început în ceea ce privește turismul în afara Belgradului, țara este extrem de ofertantă. La doi pași de România, mai exact la o aruncătură de băț peste graniță, poți să ajungi la vecinii sârbi foarte ușor cu mașina, cu trenul ori cu avionul. Românii din vestul și sud-vestul țării sunt […]