Home » Archives by category » Idei de vacanță » Idei de weekend

Vama Buzăului – probabil cea mai curată şi frumoasă zonă din România

Deşi obişnuiam să fiu o optimistă incurabilă şi o iubitoare înfocată a excursiilor şi vacanțelor din România, în ultima vreme lipsa de organizare, gunoaiele şi gălăgia mi-au cam tăiat din avânt. Doar vara asta am am avut vreo trei weekend-uri consecutive în care m-am dus cu speranță în păduri, pe marginea lacurilor ori a unor […]

Idei de weekend: Plovdiv – probabil cel mai cool city break aproape de casă

Plovdiv mi-a atras prima data atentia in mod serios dupa ce a fost ales in Top 3 Best European Destinations (alaturi de Zadar – Croatia si de Atena), apoi dupa ce am aflat ca in 2019 va fi Capitală Culturală Europeană. Am ajuns totusi aici dintr-o intamplare, la mijloc de mai, dupa ce am cautat […]

Transilvania, așa cum ne place nouă: rurală și gastronomică

De vreo 2-3 ani, Transilvania nu mai inseamna pentru noi doar Brasov, Sibiu, cateva biserici fortificate mari si Castelul Bran. De cativa ani am inceput sa colindam prin satele sasesti in care cate o mana de oameni s-au intors la origini si au pus din nou pe picioare casele parintesti, mergem prin sate atat de […]

Idei de weekend: Cum arată un sfârșit de săptămână perfect la Marea Neagră?

Daca ma intrebai acum vreo doi ani ce destinatie de vacanta cu mare, soare si plaja sa recomand pentru un weekend, as fi zis cu convingere ca oriunde numai pe litoralul romanesc nu. Cel mai probabil m-as fi gandit la una dintre plajele salbatice din sudul litoralului – la vecinii bulgari. Doar ca intre timp, […]

Am descoperit ce căutam în Transilvania: Alma Vii

Am ajuns în Alma Vii la apus, după un drum de şase ore cu maşina din Bucureşti. La intrarea în sat ne întâmpină un cârd de copii pe biciclete, eu le fac cu mâna, ei îmi arată diverse semne şi mergem mai departe la biserică, în centrul satului, acolo unde urma să ne întâlnim cu […]

Valea Trandafirilor și cea mai frumoasă peșteră din Bulgaria

Ne place Bulgaria. Ne plac oamenii ei, locurile ei, mâncarea ei tradițională. Motiv pentru care inventăm mereu tot felul de scuze ca să mai fugim câte un weekend peste graniță. De data asta am tras cu ochiul și am văzut că e vremea dulceții, a siropului și a parfumului. Cum care parfum? © Foto by TravelGirls.ro […]

Idei de weekend: Ce să faci 2 zile în Ținutul Conacelor din România

Îmi place la nebunie cum de-a lungul timpului oamenii și-au stabilit hotare imaginare și și-au inventat nume pentru locurile în care trăiesc ca să se știe în lumea largă ce au ei mai de preț. Țara Cartofului, Ținutul Pădurii, Țara Apelor Minerale, Țara Morcovilor, Ținutul Conacelor – pe toate le-am găsit într-un singur loc, în județul […]

Idei de weekend: cele mai frumoase Târguri de Crăciun din România – 2015

Târgurile de Crăciun nu reprezintă o tradiție românească, modelul este preluat din Germania unde se țin astfel de târguri încă de pe la 1300. Totuși, de câțiva ani, marile orașe din România, cu Sibiu în frunte, organizează încă de la jumătatea lui noiembrie piețe mari cu căsuțe împodobite, brazi, lumini, concerte, colinde, comercianți și mărfuri […]

Mini vacanța de 1 Decembrie: 10 locuri în care să mergi cu prietenii și familia

Anul acesta suntem norocoși la începutul iernii, avem o mini vacanță de 4 zile, chiar patru și jumătate, dacă iau în calcul și ziua de vineri. Pe scurt, 27 noiembrie – 1 decembrie 2015, 5 zile și 4 nopți cu care să jonglăm cum vrem, în funcție de preferințe și de buget, bineînțeles. Anul trecut […]

Idei de weekend: Ce să faci 2 zile la Râșnov

Râșnov se transformă rapid și sigur într-unul dintre locurile preferate pentru un weekend break. Totul a început acum câțiva ani, când Cetatea Râșnov a fost restaurată, când a prins viață prin buticurile din curtea interioară și când a fost construit drumul până sus. S-a deschis apoi Peștera Valea Cetății iar anul acesta a fost inaugurat […]

Weekend la polul frigului: Lacul Sfânta Ana și hiking în Munții Harghitei

A doua jumătate lui octombrie e perioada mea preferată din an pentru plimbări în România. Nuanţele arămii ale frunzelor, contrastul dintre foioase și brazi la munte, tarabele cu recolta de toamnă, temperaturile numai bune pentru pulovere groase și eșarfe colorate, ceaiul cald – sunt doar câteva dintre motivele pentru care aș prefera ca luna asta […]

Idei de weekend în inima Transilvaniei: Criț

La Criț am ajuns prima dată anul trecut, într-o zi ploioasă de vară timpurie. Cu un bebe de doar 3 săptămâni în brațe, n-am putut să facem mare lucru în sat, am stat atunci la povești cu tanti Sofia, care ne-a deschis biserica fortificată. Ne-au fascinat istorisirile ei și ne-am promis să revenim pentru mai […]

Cum a fost la Transilvanian Brunch – un sat izolat, mâncare delicioasă și oameni frumoși

Ultima sâmbătă din august ne-a găsit într-un sat mititel, ascuns bine printre dealurile domoale ale Podișului Hârtibaciului. Ilimbav e un sătuc din județul Sibiu, unde ajungi pe un drum ireal de frumos – prin păduri, peste pășuni pe care pasc liniștite văcuțele fericite și oițele gălăgioase, prin sate săsești cu case mari și frumoase. Acolo s-au […]

Probabil cea mai cool atracție a anului pentru copii și părinți: Dino Parc Râșnov

Niște dinozauri adunați într-o pădure lângă Râșnov – ce e așa de interesant în toată povestea asta? Pe vremea când eram eu copil, băieții erau mai degrabă interesați de mașinile pe care le vedeau în surprizele de la guma Turbo iar fetele de nou-apărutele păpuși Barbie. Dinozaurii erau mai ceva ca balaurii cu 7 capete din […]