Zell am See – Kaprun: ghid practic

Ţelamze-Caprun se pronunţă corect numele staţiunilor austriece în care am avut norocul să ajung în februarie. Iar cuvântul staţiune nu e cel mai corect pentru a descrie aceste locuri ci i-ar face cinste mai degrabă un superlativ. Când ajungi aici, indiferent de sezon, te loveşte un sentiment ciudat pentru că toată lumea zâmbeşte fără motiv şi ai impresia că tocmai ai nimerit într-un film străin. Eh bine, chiar așa este. Austriecii din landul Salzburg sunt extrem de drăguți și foarte fericiți să te aibă ca musafir la ei în regiune. La urma urmei, doar trăiesc din turism.

Când să mergi

Indiferent de perioada anului în care mergi, poți să schiezi pe ghețarul Kitzsteinhorn. Chiar dacă majoritatea turiștilor preferă să meargă la schi în Zell am See-Kaprun între decembrie și februarie, sezonul este mult mai mare de atât. De exemplu, chiar și acum în aprilie, pârtiile sunt în stare foarte bună și se schiază pe majoritatea dintre ele. Oricum, și în sezonul cald Zell am See-Kaprun este o atracție turistică incredibilă pentru drumețiile în munți, centrele SPA și băile în lacuri. Eu m-aș întoarce acolo cu siguranță în timpul verii pentru trasee pe munte, mountain-biking și kayaking.

Cum ajungi

Deși eu zburat cu Tarom la Munchen și apoi am luat trenul spre Salzburg ca să vizitez orașul și apoi alt tren până în Zell am See, poți merge și pe ruta via Viena. E drept că mulți români aleg să meargă în Austria cu mașina dar sunt de părere că e mult mai rapid și mai simplu cu avionul. În plus, dacă ai echipament de schi propriu, companiile aeriene pun la dispoziție serviciul de transport pentru echipament sportiv.

metrou munchen

Unde te cazezi

Ajunsă acolo la invitația biroului de turism din Zell am See – Kaprun și Eximtur, am stat în Kaprun la Hotelul Active by Leitner’s 4* pe care îl recomand cu căldură pentru condiții și servicii. Hotelul oferă SPA și cazare cu demipensiune iar mâncarea este arhisuficientă și delicioasă. Ai însă de ales dint-o listă imensă de hoteluri și pensiuni din zonă. Prețurile nu sunt cele mai mici (cu greu găsești ceva decent sub 35 Euro/persoană pe noapte), asta e clar, dar poți fi sigur că primeși la pachet exact ceea ce ai plătit, poate chiar ceva în plus. Austriecii știu cu siguranță cum să facă turism și își tratează musafirii într-un mod nemaipomenit.

cazare kaprun austria1

Unde și ce mănânci

În Austria trebuie să te aștepți la porții mari, delicioase, îngrășătoare și în combinații oarecum ciudate. Să nu te mire deci dacă vei primi șnițel cu dulceață, e o specialitate a lor. La mare căutare sunt gulașul, șnițelul vienez și salata de cartofi (ca o salată orientală). Nu vei alerga prea mult ca să găsești un restaurant bun pentru că ele sunt peste tot: pe pârtie, lângă stațiile de telecabină, pe vârful munților și chiar la peste 3000 de metri. Prețurile nu sunt așa mari cum mă așteptam să fie într-o stațiune austriacă de schi. Nici pe departe. Poți mânca lejer un fel de mâncare până în 10 Euro chiar și în restaurantele în care te-ai aștepta la speculă turistică. Dacă mergi acolo la schi, încearcă să mănânci cât mai ușor la prânz fără să neglijezi porția de energie de care ai nevoie pentru a doua rundă de mișcare. Cel puțin așa mi-a instructorul de schi atunci când mi-a recomandat paste cu carne. Sună cam periculos pentru silueta fetelor totuși.

mancare austria

Ce vezi

Ai nevoie de cel puțin o săptămână în Zell am See – Kaprun ca să poți să te bucuri de zonă la adevărata valoare și să ai timp și de schiat ori alte activități. Eu am avut norocul să am un ghid local (instructorul de schi) care m-a dus pe mine în cele mai importante atracții turistice.

• Kitzsteinhorn – ghețarul pe care se schiază aproape 365 zile pe an. E un loc incredibil cu atât de multe pârtii cum nu ți-ai imaginat niciodată. Atât de multe că niciodată nu e aglomerat, iar schiorii, snowboarderii și chiar împătimiții freerideri se simt aici ca peștii în apă.

• Gipfelwelt 3000 – un adevărat centru turistic aproape de vârful ghețarului: restaurant la peste 3000 de metri, expoziție în stâncă, cinematograf, platforme incredibile de belvedere – Top of Salzburg 3029 m, photopoint și mult mai mult.

top of salzburg 3029

• Schmittenhöhe – muntele despre care se zice că ar avea cea mai frumoasă priveliște din Austria. Eu încă nu mă pot hotărî între el și  Kitzsteinhorn. Probabil că depinde și de vreme.

schmitten salzburg austria

• Tauern Spa în Kaprun – cel mai mare și mai cunoscut centru SPA din Salzburg. Deși am avut rezervare acolo, nu am găsit timpul necesar să mai ajung și acolo și regret și acum.

tavern spa kaprun

• Castelul Kaprun – mergând cu mașina sau autobuzul între Kaprun și Zell am See, n-ai cum să ratezi Castelul care veghează deasupra lacului.
  • Zell am See – un orășel mic, cochet, foarte curat și numai bun pentru apres-ski-urile de seară. Eu am fost doar în trecere cu mașina prin oraș dar mi-a plăcut mult cum arată pe malul lacului, văzut de sus.

zellamsee austria

• Kaprun e foarte liniștit, ciudat de liniștit. Poate pentru că în timpul zilei toți turiștii sunt pe munte iar seara când se întorc se adăpostesc în restaurante ori SPA-uri.
  • Mai sunt multe de văzut în Zell am See – Kaprun, timp să fie. Toate informațiile utile sunt pe site-ul biroului de turism.

autobuz kaprun

TravelGirls te învaţă Tips & Tricks

• transport – folosește cu încredere autobuzele din zonă. Găsești programul aici. Dacă vii cu mașina ta sau închiriezi una din Austria, reține că dimineața și seara străzile se aglomerează foarte mult și ai ocazia să stai destul de mult în trafic.
  • învață să schiezi – dacă ești pentru prima dată pe schiuri, îți recomand să-ți iei un instructor pentru a învăța de la început să schiezi corect. Eu am avut instructor și echipament de la Alpin Skischule din Kaprun și am numai cuvinte de laudă pentru ei.
  • ski pass – găsești prețurile aici. Îți recomand să-ți iei unul pentru toată zona Zell am See – Kaprun. E păcat să stai pe un singur munte mai multe zile.

shi zell am see

Recomandat de TravelGirls

• o masă la Gipfel Restaurant, la Kitzsteinhorn – restaurantul de la cea mare mare altitudine din landul Salzburg (3029 metri). Dacă intenționezi să ajungi aici la prânz, trebuie să faci rezervare de dimineață. Mai multe informații despre restaurant găsești aici.
  • o masă la Gochzeller Alm, la Schmitten – o căbănuță mică pe care o găsești dacă ieși de la telecabină, faci dreapta prin fața lui Schnaps-Hans bar, iarăși dreapta și continui să mergi vreo 10 minute. Merită drumul pentru o experiență cu adevărat autentică și un gulaș cald cu un vin fiert aromat.

telecabina porsche zell am see kaprun

• urcarea cu telecabina Porsche din Zell am See spre Schmitten.
  • zborul cu parapanta – pe asta n-am făcut-o, doar am văzut-o însă tare mi-ar fi plăcut să fiu acolo sus. Costă 110 Euro un zbor scurt.

parapanta zell am see kaprun

Sfatul TravelGirls

• fii cu ochii pe ceas pentru că nu vrei să pierzi ultima telecabină. În sezonul rece, ultima coborâre e la ora 16:00.
  • dacă nu îți place muzica la volum maxim în munți, atunci nu te opri la Schnaps-Hans bar de lângă stația de telecabină Schmitten.

schiuri schmitten

Ce pui în bagaj

• iarna: polare, soft-shell, geacă impermeabilă rezistentă la vânt, bocanci impermeabili, pantaloni de schi, fes sau buff, ochelari de soare sport sau de schi, mănuși impermeabile și multe perechi de șosete de schi. Nu le purta pe toate în același timp.
  • vara: cele de mai sus plus încă un rând cu mânecă scurtă.
  • oricând: cremă cu protecție solară, balsam de buze, cremă de mâini.

Citește și:

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Narcisa

De peste cinci ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unui hotel cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plecoricând de acasă pentru munți, mâncăruri interesante, snorkeling,fructe de mare și îmi place la nebunie Instagram.

Îti mai recomandam:

Vacanță în Madeira: hiking spre cel mai estic punct al insulei
La ski în Soelden – ghid util pentru o vacanță de iarnă în Austria
Ce se întâmplă dacă ai un accident pe pârtie în Austria
Rezervă singură: 5 zile în Cappadocia – bilete de avion, bagaj de mână, cazare cave-hotel, zbor cu balonul
De unde vine cel mai cunoscut colind de Crăciun
Tag-uri: , , , , , , ,

6 Responses to Zell am See – Kaprun: ghid practic

1. * Se poate zbura si pana in Salzburg
    * nu e obligatoriu sa faci rezervare la Gipfel Restaurant, poate e recomandat pentru ca este plin tot timpul
    * n-ai zis nimic de viata de noapte din Zell am See, cluburi care merita mentionate: Shaker’s, Villa Crazy Daisy, Pinzgauer Diele
    * In Zell am See se mananca bine la restaurantul Kupferkessel
    * Pe partia din Kaprun viziteaza Volvo Ice Camp
    * Danseaza pe bar la Schnaps-Hans Bar https://www.facebook.com/photo.php?v=190132754332196
    * Exista un mic aeroport in Zell am See, si te poti plimba 20 min cu un avion mic pentru 130 euro.

Bogdan 10 April 2013 at 1:17 Reply
  2. Pingback: Cum să te dai cu placa pentru prima dată la Păltiniș

3. Pingback: Cum organizez o călătorie pas cu pas | TravelGirls.ro

4. Pingback: Experienţe de neuitat în vacanţă: curs de Yoleleleihu în Alpi | TravelGirls.ro

5. Pingback: Vacanță în Austria: Via Culinaria și câteva restaurante cu priveliște | TravelGirls.ro