Cum să vizitezi Budapesta aproape gratis

De fiecare dată când planific o călătorie, dincolo de documentarea riguroasă pe care o fac, îmi pun o întrebare esențială: ce buget trebuie să aloc pentru următoarea escapadă? La Budapesta am priceput încă o dată că planurile de acasă nu se potrivesc cu cele de la fața locului. Şi asta nu e chiar de rău augur. A fost pentru prima dată când am cheltuit doar o parte din suma prevăzută pentru un city-break.

______________________________________________________________________

Cum am ajuns în Budapesta

Am plecat din Bucureşti cu trenul, la ora 17:45, având locuri rezervate cu 7 zile înaintem la vagonul de dormit, cu oferta Fortuna Tickets. Biletele dus-întors la cuşetă cu 6 paturi au un preţ total de  78 de euro (consultă preturile actualizate pe linkul de mai sus, pe site-ul oficial CFR).  După 15 ore de mers, fără niciun minut de întârziere şi un somn lin, într-un pat la fel de confortabil ca cel de acasă, un sandviş şi o cafea revigorantă, am ajuns pe la 8  în Gara Keleti din Budapesta.

Citește și Cum este să călătorești în vagonul de dormit?

Dacă locuieşti într-un oraş din centrul sau vestul ţării, eşti ceva mai norocoasă pentru că există curse low-cost şi ajungi repede cu bani foarte puţini.

PONT: Foloseşte cu încredere serviciul de bagaje din gară. Într-un dulap mare nouă ne-au încăput 4 rucsacuri de 60L, o geantă şi un rucsac ceva mai mic, iar preţul total a fost de doar 600 de forinţi (2 euro). Pentru maximum 6 ore, preţul este de 300 de forinţi/1 euro.

Unde am stat în Budapesta

Am rezervat prin booking.com un apartament cu două camere (6 locuri), cu bucătărie şi baie, în centrul oraşului (pe strada Izabela), pentru care am plătit 70€ pentru 2 nopţi (nici 6€/persoană pentru 2 nopţi). Găsești oferte pe toate gusturile și pentru toate buzunarele pe booking.com pentru Budapesta.

Cu ce m-am deplasat în Budapesta

N-ai nevoie de niciun mijloc de transport în comun pentru a vedea Budapesta. Nu de alta dar e posibil să ratezi vreun obiectiv interesant în timp ce eşti în autobuz ori în metrou. Plus că nu te costă nimic să bați străzile la pas şi te asigur că nu te vei opri din fotografiat. Cu toate astea, e păcat să ajungi aici şi să nu încerci câteva mijloace de deplasare cel puţin interesante, care fac deliciul tuturor turiştilor.

Ştiam că pentru o croazieră pe Dunăre trebuie să scoţi din buzunar cel puţin 4500 de Forinţi, adică 15 euro. Îmi cam luasem gândul de la o plimbare pe fluviu. Însă în prima oră de când am ajuns în Budapesta, am cumpărat de la vânzătorii stradali un carnet cu oferte – un soi de city-pass. În schimbul a 4000 de Forinţi (13 euro) am beneficiat de 2 plimbări pe Dunăre (una ziua şi cealaltă pe timp de noapte), 48 de ore în care am putut utliza autobuzele turistice de câte ori am vrut, o supă de gulyas la Citadella, un vin fiert la o cafenea faină din centru şi alte reduceri suplimentare pentru plata biletelor de intrare la diverse muzee. În funcţie de oraşul în care mergi, e bine aşadar să iei în considerare achiziţionarea unui city-pass.

Am făcut o singură călătorie cu metroul, pe linia galbenă, despre care am mai spus că e a doua cea mai veche din Europa. Preţul unei călătorii este de 300 Forinţi (1 euro).

Ce am văzut în Budapesta

Pesta. Multe dintre atracţiile capitalei dunărene sunt gratis, mai ales dacă eşti cetăţean al Uniunii Europene. Cel mai important obiectiv este Palatul Parlamentului. Pe cât de impozant este la exterior pe atât de interesant este în interior şi e păcat, zău, să nu-l vizitezi. Nu te costă nimic, poţi face fotografii fără să plăteşti vreo taxă suplimentară iar turul durează între 45 de minute şi 90 de minute (depinde dacă este sau nu sesiune parlamentară).

Later update : Pentru cetăţenii UE, biletul costă 1750 de forinţi. Te sfătuiesc să consulţi siteul oficial înainte de a merge la Budapesta. Se pare că poţi rezerva şi/cumpăra în avans biletele de intrare.

Şi dacă tot eşti pe malul Dunării, în faţa Parlamentului este ansamblul de sculpturi numit shoes on the Danube. Merită să te opreşti aici câteva clipe, în memoria victimelor Holocaustului.

De la Podul cu Lanţuri (îl găseşti în partea stângă a Parlamentului) ajungi uşor la Basilica Sf Ştefancea mai mare biserică din capitală (intrare gratis) dar şi la Opera Naţională unde preţul unui bilet este aproximativ 10 euro. Continuă apoi pe Vaci Utca (strada comercială a Budapestei), până în Piaţa Vörösmarty unde anual se organizează principalul Târg de Crăciun.

Ceva mai încolo, în zona Podului Elisabeta (Erzsébet în limba locală), se află Belvárosi Plébániatemplom, adică prima biserică din Pesta, construită pe vechile ziduri romane. Turul “aproape gratis” al Pestei continuă cu Marea Sinagogă – cea mai mare din Europa şi a doua din lume, după Temple Emanu-el din New-York. Pentru a vedea interiorul, trebuie să scoţi aproximativ 8 euro din buzunar şi ţine minte: sâmbăta este închis!

Cele mai multe obiective sunt concentrate în jurul podurilor peste Dunăre dar să nu crezi că nu ai ce vedea dacă te depărtezi de această zonă.

Piaţa Eroilor e unul dintre acele locuri în care e musai să mergi şi unde, din nou, nu trebuie să scoţi niciun ban din buzunar. Nici pentru piaţa în sine nici pentru a vedea la exterior copia Castelului Huniazilor de la Hunedoara . Ansamblul acesta se află la capătul Bulevardului Andrassy, pe linia veche de metrou.

Dacă ajungi şi tu la Budapesta cu trenul, îţi recomand să mergi la o biserică veche, despre care nu am citit în niciun ghid turistic şi peste care am dat întâmplător deşi turnurile impunătoare se văd din Bulevardul Rákóczi: Biserica Elisabeta.

Buda. Când ajungi în Buda cea cocoţată pe stânci, ai impresia că ești în alt oraș, cu un oarecare aer provincial, unde oamenii nu sunt preocupați să bifeze obiective turistice pe hărți ci își văd liniștiți de drum, fără să pară că se grăbesc undeva.

Am ajuns în Buda după ce am trecut Podul Libertății, prin fața Băilor Termale Gellert. În fața mea se ridică un perete stâncos, numit Muntele Gellert, în vârful căruia este Citadella. Sus se ajunge fie după ce urci câteva zeci de scări, care trec printr-un parc, fie cu autobuzele turistice, așa cum am făcut eu.

Aici, sus, e o panoramă fantastică asupra orașului dar şi un buncăr-muzeu interesant (600 de Forinți/2 euro cu oferta Budapest Circle Sightseeing Hop On Hop Off Tour). Dacă ai luat city-pass-ul despre care ziceam înainte și ajungi pe la prânz, poți să mănânci o supă de gulyas la Restaurantul Citadella.

Cireașa de pe tort și locul meu preferat din Budapesta e Castelul Buda, construit în 1241, după invazia mongolilor. Aici se vede cel mai bine faptul că orașul a fost capitala secundară a Imperiului Austro-Ungar. E o Vienă în miniatură și are multe în comun cu Sibiu, chiar și binecunoscutele case cu ochi.

Atmosfera caldă şi primitoare a muzeului în aer liber mi-a amintit puţin şi de Sighişoara. Case colorate, cu obloane de lemn și flori la ferestre, hoteluri chic, o sinagogă medievală și, din loc în loc, câte un boutique cu antichități – toate astea fac parte din cetatea veche de peste 700 de ani.

Dar cum spune o vorbă celebră că toate drumurile duc la Roma, în cetate toate străduțele pietruite duc în Piaţa Sfintei Treimi, adică la Biserica Matthias (1000 de forinţi – verificati siteul oficial pentru ca pot sa apara modificari de pret) și la Bastionul Pescarilor. Biserica în stil gotic, în care iubitul rege maghiar Matei Corvin s-a căsătorit de două ori, e impresionantă. Dincolo de monumentalitate, are în spate o istorie destul de zbuciumată pentru că a trecut prin multe lupte şi ocupaţii străine.

Cât despre Bastionul Pescarilor,el nu a avut niciodată rol de apărare şi a fost construit la începutul anilor 1900. Mai mult decât atât, se vizitează gratuit şi găzduieşte şi un mic Muzeu al Marţipanului.

E bine să ajungi la Castelul Regal, pe care îl găseşti la 5 minute de Biserica Mattias, pe înserat, când toate monumentele oraşului sunt luminate. E unul dintre spectacolele de care ai parte de undeva de sus, deasupra Dunării, deasupra Pestei.

Castelul are la picioare Podul cu Lanțuri și, deși unii aleg funicularul pentru a se deplasa până jos, cel mai bine este să cobori câteva scări și în 5 minute ești la baza castelului.

Ce am mâncat în Budapesta

Cea mai bună metodă de a gusta câte puțin din fiecare fel de mâncare autentic unguresc e să mergi într-un restaurant All you can eat. Eu am fost la Rákóczi Grillház pe Bulevardul Rákóczi, aproape de gara Keleti. Cu doar 2490 de Forinti/8 euro în timpul săptămânii și 2990 Forinti/10 euro in weekend, ai pe alese tot ce-ți trece prin cap: varză în toate combinațiile, carne de curcan, nelipsitul gulyaș ba chiar și jumări. Cât despre desert, știam deja că ungurii sunt maeștri în prăjituri și nu m-am dezis: somloi galuska, lapte de pasăre, creme și tot soiul de alte dulciuri.

Un paradis al mâncărurilor tradiționale din Ungaria este şi ultimul etaj din Piața Acoperită (Központi Vásárcsarnok). Dincolo de faptul că vorbim despre o clădire din 1897, aflată la capătul străzii Vaci, lângă Podul Libertăţii, Piața Acoperită e raiul suvenirurilor și al bucatelor așezate ca la expoziție. Părerea mea este că e mai bine să eviţi să mănânci aici pentru că este destul de aglomerat iar preţurile nu sunt dintre cele mai mici. E totuşi un loc frecventat de turişti şi asta explică multe.

Ce mi-a plăcut cel mai mult

Auzisem de multe ori de Buda și de Pesta dar nu mi-am imaginat că cele două părți ale capitalei Ungariei chiar sunt diferite. Deși astăzi sunt reunite sub același nume, Budapesta, cele două maluri ale Dunării își duc zilele atât de diferit!

Pesta e cosmopolită, e vie, e plină de străzi comerciale cu bouticuri chic şi străzi perfect aliniate în timp ce în Buda timpul parcă ar curge altfel pe străduţele întortocheate, ce urcă şi coboară neîncetat, cu dealurile impunătoare şi privelişti ameţitoare ce se deschid de la Citadela ori de la Castel.

Budapesta e unul dintre oraşele unde sunt multe de văzut cu foarte puţini bani sau chiar deloc. Mai mult decât atât, ai mari şanse să te întorci cu bani în portofel după city-break în capitala Ungariei.

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe Facebook, Twitter și abonează-te prin RSS la articole.

Loredana
Sunt și aici

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.
Loredana
Sunt și aici

Îti mai recomandam:

Și, ce ziceați că faceți de 1 iunie?
Vacanța de iarnă cu copiii: unde mergem, ce facem și ce punem în bagaj
Ce se întâmplă dacă ai un accident pe pârtie în Austria
Rezervă singură: 5 zile în Cappadocia – bilete de avion, bagaj de mână, cazare cave-hotel, zbor cu balonul
Mergi la Târgul de Crăciun din Berlin cu 50 euro (avion, cazare, tur de oraș)
Tag-uri: , , , , , , ,

79 Responses to Cum să vizitezi Budapesta aproape gratis

1. N-am fost in Budapesta dar este pe lista de orase de mers curand. Recunosc ca toata lumea, daca zice ca e musai sa vezi ceva in Budapesta, aminteste de un tur pe Dunare noaptea.

Interesant pontul cu city-pass. Imi aduce aminte de Wien-Karte care tot asa are o seama de reduceri incluse pentru turistii din Viena.

Mi-a placut articolul – felicitari pentru un material cuprinzator.

Lori 30 January 2012 at 20:44 Reply
    • Eu am fost la inceputul lui decembrie si frigul mi-a dat ceva batai de cap asa ca daca ai ocazia sa mergi la Budapesta, ar fi bine sa o faci mai spre primavara pana toamna 🙂

Orasul e foarte frumos luminat noaptea si de aceea o plimbare pe Dunare dupa lasarea intunericului e foarte faina.

Multumesc pentru apreciere, Lori.

Loredana 31 January 2012 at 15:59 Reply
  2. Deci cam cat ai cheltuit in excursia asta?

Lili 31 January 2012 at 0:11 Reply
    • 100 de euro pe cazare, mancare, vizitat tot ce se poate si ceva suveniruri pentru acasa. Pretul transportului Bucuresti-Budapesta si retur l-am zis deja: 78 euro

Loredana 31 January 2012 at 15:57 Reply
  3. Am gasit si eu apartamentele Second Home Hungary, cele de 6 persoane pe Booking (Apartament 1076 Izabella u.83. 3/2), dar pare suspicios de ieftin 35 euro pe noapte. Poti sa-mi spui daca ai stat tot acolo si daca da, cum sunt conditiile (unii dintre noi sunt mai pretentiosi) si daca au mai perceput si alte taxe?

Dana 13 February 2012 at 16:23 Reply
    • la cel din Izabella am stat si eu. initial mi s-a parut si mie suspect de mic pretul dar e ok
      sunt 2 camere nedecomandate: intr-una e un pat dublu matrimonial iar in cealalta sunt 4 paturi single.
      este foarte curat apartamentul, camerele sunt mari, bucataria este utiliata, internet Wi-Fi gratuit si nicio taxa suplimentara.
      Apartamentul e intr-o cladire veche, la ultimul etaj, cu vedere spre curtea interioara si noua ne-a placut tare mult acolo. Daca e liber in perioada in care mergi, fa repede rezervarea 🙂

Loredana 13 February 2012 at 18:07 Reply
    • imi dati si mie un link cu Apartament 1076 Izabella
      merci

Dragos Ghiban 7 April 2016 at 10:35 Reply
    • Dana te rog sa mi trimiti si mie detalii despre cazare la budapesta pret pentru 3 persoane.ms

Claudiu 21 June 2016 at 13:25 Reply
  4. Mulțumesc pentru informații. Am făcut rezervarea pentru luna aprilie. O să plecăm cu avionul. Wizz-ul v-a introduce din martie curse București – Budapesta la prețuri foarte bune . Sper să avem vreme bună!
    A…ați mers direct la apartament sau v-ați dus la adresa unde se află recepția, pentru a lua cheia? Noi ajungem seara, după ora 21.00.

Dana 13 February 2012 at 20:10 Reply
    • super 🙂 foarte buna treaba cu wizz-ul! Am vazut ca au preturi mici de tot si asta e bine. Am mers direct la apartament, unde ne astepta o tipa. Poti sa le dai un mai cu cateva zile inainte de a ajunge acolo, pe office (@) szallas2000.hu si sa-i anunti de faptul ca ajungi la ora aceea. Asta sa nu care cumva sa considere no-show si, mai mult decat atat, sa fie cineva la apartament sa va dea cheia. Plata o poti face si in Forinti si in Euro.

Sigur o sa-ti placa orasul! Iar in aprilie cred ca vremea numai buna de plimbari indelungi.

Loredana 13 February 2012 at 20:39 Reply
  5. Am fost de 11 ori in Budapesta, intre 1998 si 2007….e orasul meu de suflet, chiar daca am vazut cam toata Europa si acum locuiesc in Dublin, alta perla din categoria oraselor “mici/micute”.
    Excelenta descrierea, absolut conforma :).

Cristi 20 February 2012 at 2:13 Reply
    • uau! de 11 ori? mie mi-ar placea sa revin intr-o perioada ceva mai calduroasa si fara ceata, daca se poate 🙂 Mai ales ca acum wizz-air au preturi bune pe relatia Bucuresti-Budapesta cred ca orasul o sa devina o destinatie preferata de multi pentru weekend. Sa stii ca si Dublin este de multa vreme pe lista noastra 🙂

Loredana 20 February 2012 at 3:07 Reply
  6. Si mie mi-a placut foarte mult Budapesta, ultima data am fost in august 2011, am stat vreo trei nopti in drum spre Venetia si mai departe, long story… am vazut destule orase celebre pentru frumusetea lor, dar Budapesta pentru mine e in top 5 desi poate nu-i atat de celebra ca destinatie turistica precum altele… Cateva mici corectii la ce-a spus Loredana, preturile sunt valabile acum in extra-sezon, daca va duceti vara, nu va mai fi chiar atat de ieftin, de exemplu acel touristpass in august va costa cam 16 de euro numai vizita orasului cu autocarul fara bere fara vapor fara nimic, un hotel decent puteti gasi insa tot pe booking.com in plin sezon undeva la 40 de euro/noapte/camera… aviz pentru cei ce se duc cu masina, sa nu va puna draku sa parcati pe interzis, riscati sa va treziti cu un fel de politie a parcarilor care nu va elibereaza masina pana nu platiti amenda(vreo 40 de euro) sau daca n-aveti bani la voi v-o ridica… sunt strazi intregi insa cu parcometru, singura problema e ca toate sunt in ungureste, dar va descurcati voi…

Dragos 12 March 2012 at 20:16 Reply
    • bine de știut treaba cu parcarea. noi am renunțat la plecarea cu mașina în favoarea vagonului de dormit (mult mai confortabil:D).
      ce-i drept, în general ne orientăm și după sezon ca să prindem prețuri cât mai bune. părerea mea însă este că Budapesta e cam scumpă vara, mai scumpă decât ar trebui, ținând cont de celelalte prețuri ale lor. oricum ar fi, orașul ăsta nu trebuie ratat.

Narcisa 12 March 2012 at 23:09 Reply
  7. Felicitari pentru articolul! In legatura cu transportul, mai exista o posibilitate, foarte ieftina si sigura pentru cei care sunt din centrul si vestul tarii: Alba, Aiud, Turda, Oradea, Cluj etc. Exista firme care opereaza curse zilnic catre Budapesta cu microbuzul. Eu am fost pana acum de 4-5 ori in Budapesta din Cluj (45 euro dus-intors este in prezent un bilet, in jur de 150 RON) cu microbuzul si nu am avut probleme, se fac opriri si la aeroport si se ajunge in siguranta la destinatie si la ora stabilita. Din Cluj, cursa dureaza circa 6-7 ore. Si de obicei fac si reducere de 10-15 % (depinde de firma) elevilor, studentilor sau pensionarilor.

Alexandra 19 March 2012 at 12:38 Reply
    • mulțam, Alex 🙂 Acum, după ce ai descris cum stă treaba cu transportul până la unguri, nu pot să spun decât: norocoși mai sunteți voi, ăi din centrul și vestul țării 🙂

Loredana 19 March 2012 at 12:57 Reply
  8. Am gasit cazare si mai ieftina in Budapesta, 20 euro/camera/noapte (adica 10 euro de persoana), http://www.guesthousebudapest.com/indexro.html
    vorbesc romaneste…sunt camera cu baie, afara sub un acoperis este si o bucatarioara, nu este asa aproape de centrul Budapestei, dar este un autobuz la vreo 50m de casa sau cu masina chiar nu este nicio probl. Ffff liniste in zona…cu parcare…

Alix 4 July 2012 at 0:08 Reply
  9. Salut! Voi merge in septembrie la Budapesta (ca o surpriza – cadou) de ziua prietenului 🙂 Wizz air au anulat cursele cu destinatia Budapesta, ceea ce mi-a dat peste cap toate planurile. Voi opta pentru varianta cu trenul deoarece sunt din Galati si transportul pana in centrul tarii de unde se circula usor spre Ungaria dureaza enorm de mult. Vroiam sa te rog , daca imi poti da mai multe informatii despre acele Fortuna Tickets. Se pot cumpara doar din Bucuresti?

Multumesc anticipat!

Teodora 6 August 2012 at 1:09 Reply
    • Buna Teo,

Cred ca cel mai bine e sa mergi direct la gara ori la Agentia de Voiaj de pe Brailei si sa intrebi acolo. Ori la unul dintre numerele de telefon : tel. 0236/460643, 0236/460200

In principiu biletele se pot cumpara de la orice ghiseu. Fii atenta insa ca in oferta asta sunt doar anumite trenuri care merg spre Budapesta (http://www.cfrcalatori.ro/270)

Loredana 15 August 2012 at 13:56 Reply
  10. eu plec duminica seara spre budapesta…am gasit 2 bilete la oferta si am dat 175 ron in loc de 300!!! doar dus. innapoi am luat bilet la wizz care a costat 90 ron fara bagaj de cala!!! mai sunt cateva zile pana plec si inca nu am hotel rezervat….!!! oare gasesc hoteluri in ziua in care ajung chiar daca nu am rezervare??

cornel 15 September 2012 at 16:53 Reply
    • isteata combinatie de transport ai gasit 🙂

cat despre cazare, vrei sa bati la usile hotelurilor odata ajuns in Budapesta? Inca mai ai timp sa faci o rezervare: booking.com e cea mai la indemana solutie. Nu ai taxe de rezervare si platesti direct la hotel.

Distractie placuta si pofta mare la gulas 🙂

Loredana 15 September 2012 at 17:22 Reply
  11. loredana vreu sa te intreb de acel city pass. Am cautat pe net si Budapesta card ala de care zici tu de 48 de ore, achizitionat pe site (sau in locatiile mentionate de ei) costa 9000 HUF – deci mult mai mult. Acum nu stiu daca al tau avea si transportul public gratuit ca atea de pe budapestacard. Adica diferenta e cam mare si ma intreb daca nu ar fi bine sa il iau de la acesti vanzatori ambulati de care zici tu, adica sa ajung acolo si sa vad ce tipuri de “pass-uri”. Pe mine m-ar interesa unul de 72 de ore. Ce zici gasesc aceste carduri mai peste tot, sa nu-l iau din tara online?

MIHAELA 5 October 2012 at 17:06 Reply
    • Mihaela, scuza-mi raspunsul intarziat 🙂
      Eu nu am folosit chiar un city pass in sensul clasic al cuvantului. Exista si acela in Budapesta dar e mai scump si include gratuitati sau reduceri la muzee si transport gratuit.
      Ori, asa cum am spus in articol, Budapesta se vede pe jos. Nu am folosit metroul decat din curiozitate, pe linia veche.
      Asa ca iti recomand si tie sa fii cu ochii dupa Hop-on Hop off (http://www.citytour.hu/en/index.html) si nu e nevoie sa iti rezervi biletele din tara pentru ca gasesti vanzatorii ambulanti in aproape fiecare statie de autobuz.

Acum, iti recomand sa te orientezi catre o companie care face statie si sus, la Citadella (unde e mai greu sa ajungi altfel) si nu sunt foarte sigura ca cei pe care ti i-am recomandat mai sus fac asta.

Daca mai ai nevoie de ajutor, sa-mi spui 🙂

Vacanta frumoasa!

Loredana 10 October 2012 at 11:53 Reply
  12. Foarte misto articolul!

Am fost in 2007 in Budapesta si m-a impresionat profund.

Sper ca nu te superi daca te corectz un pic:
    Pe deal este Buda,iar pe partea cealalta a dunarii este Pesta.
    Pe parcursul ultimului paragraf ai spus ca este invers.
    Toate bune!

Casparian Eugen Lucian 2 November 2012 at 1:36 Reply
    • Salut!

Exact asta voiam sa scriu si eu 🙂 Am avut norocul sa petrec 1 an in Budapesta (cu jobul) si am locuit in Pesta, deci da, dealurile sunt in Buda 🙂

Andreea 3 January 2013 at 16:10 Reply
      • Eugen, Andreea, multumesc pentru atentionare! Am modificat 😀

Loredana 1 March 2013 at 21:26 Reply
  13. Pingback: Piețele de Crăciun din Germania: Stuttgart

14. Pingback: Cel mai cunoscut Ambasador al Ciocolatei

15. Aaah! Ati inchiriat si voi biciclete de la Zebra de langa Opera? 🙂 E intr-adevar cea mai buna alegere in materie de rent-a-bike, eu i-am folosit de cateva ori si a fost super ok – biciclete bune si disponibile chiar si in weekendurile super aglomerate de turisti plimbareti 🙂

Andreea 3 January 2013 at 16:13 Reply
  16. Ma bucur ca am dat de articolul asta 🙂 Abia astept sa fac si eu asta 🙂

Relu 25 January 2013 at 14:57 Reply
  17. La oferta asta cu fortuna tickets platesti exact pretul care e in oferta de pe siteul cfr-ului ,sau trebuie platit ceva in plus? Si biletul merge luat si cu mai mult de 7 zile inainte?

Vio 28 January 2013 at 17:49 Reply
    • da, exact preţul din ofertă, dacă ai noroc să găseşti locuri libere. E chiar indicat să iei cu mai mult de 7 zile înainte pentru că altfel rişti să plăteşti preţul întreg care e simţitor mai mare 🙂

Loredana 28 January 2013 at 19:59 Reply
  18. Tare,ms de reply

Vio 30 January 2013 at 13:59 Reply
  19. Pingback: Cum să vizitezi Torino aproape gratis

20. Va salut cu drag!Am si eu cateva intrebari la voi…cunoscatorii! 🙂 Pe 14 urmeaza sa ajung la Budapesta.Este rentabil BudapestCard?Am saptamani de cand tot citesc si nu ma pot decide.Mentionez ca 2 zile le vom petrece in Budapesta,urmand ca mai apoi sa mergem la Viena..ca tot e aproape.Sfaturi pentru 2 zile in care sa cuprindem cam toate atractiile importante?Autobuzele hop-hop in ce regim circula?Pot cobori sa-mi vad de treaba mea,apoi sa astept urmatorul care va trece?Va pup,multumesc!Apropos,labirintul de sub castelul Buda se mai poate vizita?

killer 8 February 2013 at 14:08 Reply
  21. Felicitari pentru informatiile utile din material! Budapesta este o capitala fascinanta care, dupa cum ai zis si tu, merita strabatuta pe jos. Noi am fost acum un an, vara, cu masina si a fost o experienta minunata. Nu ne-a costat foarte mult, am bifat cam toate obiectivele turistice si am ramas impresionati de hospitalitatea ungurilor. Foarte multi vorbeau romaneste, am primit chiar gratuit un pass de 2 zile pentru autobuzele hop on-hop off tanara care le vindea avea bunicii originari din Cluj, am primit reduceri in magazine de la oameni care aveau rude in Romania si se bucurau cand ne auzeau vorbind romaneste. Un oras curat, hospitalier si fascinant, mai ales noapte. Cu siguranta merita vizitata Budapesta, e unul dintre cele mai frumoase orase din Europa.

Claudia Oprescu 10 February 2013 at 9:28 Reply
    • da, şi tipul de la care am cumpărat eu pass-ul pentru hop on- hop off vorbea româneşte – era din Târgu Mureş. Iar Budapesta e unul dintre oraşele unde m-aş întoarce vara şi pe care îl recomand din inimă în perioada sărbătorilor de iarnă.

Loredana 10 February 2013 at 12:21 Reply
  22. Super indicatiile, tocmai m-ai convins sa trec pe lista mea de concediu urmatoarea tinta Budapesta. Foarte bun articolul !

romanticu 10 February 2013 at 19:39 Reply
    • multumesc frumos si ma bucur ca ti-a facut pofta de drum! Sper sa-ti foloseasa informatiile odata ajuns acolo 🙂

Loredana 1 March 2013 at 21:16 Reply
  23. Salutare tuturor celor cu rucsacul permanent in spate!
    Am facut o rezervare pe Booking.com la unul din hotelurile din Budapesta. Vrem doar sa avem unde pune capul jos seara, pentru ca avem de gand sa colindam si sa vedem tot ce e de vazut.
    Acum intrebarile:
    1. 4 zile adica 3 nopti e suficient, e prea putin sau prea mult pentru Budapesta?
    2. Care este treaba cu parcarile masinilor personale in zona centrala? Asta deoarece hotelul este cam departe si avem un copil cu noi asa ca la pranz ar trebui sa mergem sa ne odihnim putin.
    3. Unde se mananca cel mai ieftin si cat de cat bine?(daca se poate si ieftin si bun si mult …..)
    4. Este indicata folosirea acelui “Budapesta card (un soi de city-pass daca au asa ceva)” pentru vizite si calatorii cu vaporasul si autobuzul? Vorbim aici de 4 adulti si un copil de 13 ani….

Ajutoooor…. … chiar vreau sa fie o vacanta reusita!

Magictrip 22 February 2013 at 14:10 Reply
    • salutare, Magictrip! O sa-ti raspund punctual ca sa-ti fie mai usor:

1. Patru zile e perioada optima pentru a vedea Budapesta – cu muzee, cu plimbari pe jos, cu vaporasul, lenevit prin parcuri daca e cald samd.
      2. nu stiu cum e cu parcarile pentru ca eu am fost cu trenul insa poti intreba la hotel.
      3.cel mai ieftin si mai bine se mananca departe de zona turistica, de preferat in Buda – in partea de oras deluroasa. Asta pentru ca acolo e in principal zona rezidentiala si ai sa gasesti o multime de impinge-tava cu preturi bune si mancare gustoasa unde vin multi localnici in pauza de pranz
      4. acel city-card despre care am amintit si eu in articol pentru mine a fost super-avantajos. De exemplu, ai dreptul la 2 plimbari cu vaporul (ambarcatiunea nu este una luxoasa care sa ia ochii turistilor insa scopul este atins), acces nelimitat la hop-on hop-off timp de 48 de ore – autobuzele opresc in locurile care intereseaza turistul si nu simti nevoia sa folosesti transportul in comun si mai ai si reduceri la muzee asa ca eu zic sa isi face banii.

Daca mai ai nevoie de ajutor, suntem aici 🙂

Vacanta placuta!

Loredana 1 March 2013 at 21:23 Reply
      • Chiar daca e cu intarziere… MULTUMESC!
        O sa am grija sa profit de toata-toate informatiile.
        In rest … Drum bun tuturor celor cu rucsacul in spate!!!

Magictrip 12 March 2013 at 13:24 Reply
      • Ce poti sa imi spui de vizita la Budapesta mai actuale 2014. referitor pret obiective, cazari si city-card –voi merge cu masina
        Multumesc.

Oana 3 July 2014 at 12:26 Reply
        • Oana, informațiile din articol corespund vizitei noastre în Budapesta, acum 3 ani. Așa cum am scris, recomandăm consultarea site-urilor oficiale ale obiectivelor turistice pentru info actualizate legate de prețul biletelor și de orarul de vizitare.

Loredana 3 July 2014 at 14:47 Reply
  24. Pingback: Sfaturi city break reusit

25. Pingback: Turul României cu rucsacul în spate 3: Sighet

26. Buna.
    Tocmai ce am achizitionat niste vouchere pentru o minivacanta la Budapesta pentru 3 nopti cu mic dejun – 45 eur.
    Inca ne mai gandim cu ce transport sa plecam (intre tren si masina personala), pentru ca un autocar face 18 ore si avionul este foarte scump!
    Mi-a placut tare mult ce ai scris si indicatiile primite, chiar aveam nevoie de asa ceva!
    Multumesc.

Mihaela Vulpe 10 March 2013 at 20:13 Reply
  27. Eu in autobuzul Hop-on Hop off m-am indragostit de Budapesta!
    As vrea sa-ti spun ca la Biserica Sfantul Stefan, in ultimile vizite se platea, era un preot la intrare si trebuia platit 200 f. Dar alta data cand era slujba,era intrarea libera.
    Despre Monumentul pantofilor, de pe faleza din fata Parlamentului eu am dat intamplator,nici nu stiam ca exista asa ceva si impactul a fost coplesitor!De departe chiar ai impresia ca sunt ai cuiva care e in apa!
    Spune-mi, te rog, cum te-ai descurcat cu limba maghiara?

Vacanta Reusita 29 March 2013 at 14:34 Reply
  28. Pingback: Unde mergem în aprilie

29. Buna,din nou, celor cu rucsacul permanent in spate!
    Mai am o luna pana sa plec la Busapesta si deja nu mai am rabdare!
    Desi plec cu masina pana acolo, am horarat sa o lasam la hotel, pe perioada sederii, ca deh, vrem si noi o bere…..!!!
    Pana pe la ce ora din noapte circula mijloacele de transport in comun?
    Ca de taxiuri, spune lumea ca sunt ca la noi la Otopeni. Platesti pe un drum cat pe toata excursia?

Magictrip 8 April 2013 at 9:03 Reply
  30. Buna 🙂
    Super articol, felicitari! Am organizat si eu un city break la Budapesta, urmeaza sa plecam peste 2 saptamani..vroiam sa intreb daca a stat cineva la Hungaria Guesthouse (este aproape de Gara Keleti)..nu am pretentii mari, ma intereseaza doar sa fie curatenie!! 🙂
    Mersi mult! :*

Bella 24 April 2013 at 13:51 Reply
  31. Pingback: Cele mai bune filme să-ţi iei lumea-n cap (6)

32. Buna ziua,
    Am gasit articolul din intamplare si ma bucur sa vad o descriere atat de aproape de realitate a superbului oras Budapesta. Intradevar daca vrei sa vezi cat mai mult din tot ceea ce poate oferi ai nevoie de minim 4 zile.Dar pentru cei limitati de timp si dornici de relaxare pot apela si la un sfarsit de saptamana. Eu locuiesc de 4 ani in Budapesta, printr-un concurs de imprejurari fericite ( unii ii spun soarta.. 🙂 ). Pe langa locurile descrise mai sus Loredana as adauga Baile termale Széchenyi care nu merita ratate daca ai timp sa stai in Budapesta. Si inca cateva zeci de locuri spre care pot sa te indrume doar localnicii. Noi, eu si sotul meu suntem o familie de romani stabiliti in Budapesta si avem un hostel exact la capatul strazii celebre Vaci, vis-a vis de Piața Acoperită (Központi Vásárcsarnok)de care pomenea si Loredana. Nu postez acest comment pentru reclama ci pentru acei care poate au nevoie de cazare intr-o locatie buna sau poate doar sfaturi legate de costuri si alte maruntisuri aici, in Budapesta. Oricand si cu cea mai mare placere raspund oricui doreste sa viziteze Budapesta. Cu drag, Sanda.

Sanda 30 June 2013 at 19:07 Reply
    • Nu va suparati care este numele hostelului pe care il aveti? Il gasesc pe booking.com?Noi vrem sa venim cu masina si caut ceva cu parcare gratuita. Imi puteti da niste detalii va rog frumos?

mikyc 5 July 2013 at 23:38 Reply
    • Buna, as vrea sa stiu si eu numele hostelului despre care vorbesti, draga sanda, in octombrie am vrea sa mergem cateva zile la budapesta,si nu stiu daca o sa ne descurcam f. bine. deci am fi interesati de cateva sfaturi ;i informatii utile mai ales daca sunt spuse in romanneste.

vali 27 August 2013 at 9:50 Reply
  33. Pingback: Turul României 4: Cetatea Alba Carolina - o stea norocoasă

34. Buna.
    Felicitari pentru articol.
    Saptamana viitoare o sa plec spre Germania si m- am gandit ca ar fi o buna ocazie sa vizitez si Budapesta. Intrucat nu pot “pierde” mai mult de 8 ore pentru vizitat si poze imi puteti spune unde gasesc un loc de parcare aproape si care sunt cele mai importante obiective turistice unde se poate ajunge rapid. Stiu ca “cer” mult in asa timp scurt dar daca aveti sugestii va rog sa le impartasiti.

Va multumesc.

Alexandra 17 October 2013 at 21:36 Reply
  35. Buna tuturor,
    Scuze pentru intarzierea raspunsurilor dar a intrrvenit o operatie de apendicita. Numele hostelului este Fifth Hostel, este exact pe Vaci street si il gasiti pe Booking.com si pe Facebook. Mai nou s.au extins si cu un apartament cu capacitate 4 persoane daca cineva doreste intimitate….sau vin in familie. Daca doriti sa evitati fee-ul bookingului, sunati direct proprietarul. E foarte flexibil si puteti aranja totul cu el direct.

sanda 18 October 2013 at 13:09 Reply
  36. Pingback: Să ne facem timp pentru Slow Travel

37. Pingback: Cum să vizitezi Lisabona aproape gratis

38. Pingback: Colindăm România by TravelGirls.ro

39. Pingback: 30 de idei pentru o vacanță iarna

40. Mi-a placut la nebunie articolul tau! 🙂
    O gramada de ponturi interesante si datorita carora sa ramai cu bani in buzunare!
    Vreau sa merg acolo de ziua mea 🙂 Sper sa fie o ocazie speciala! Deci, consideri ca m-as descurca cu 1000 de lei, transformati in euro, cu tot cu drumul? PLanuiesc sa stau 3 zile. 🙂

Mihaela 4 August 2014 at 12:37 Reply
  41. Salut. Vad ca din august 2014 nu a mai comentat nimeni si nici Loredana nu a mai venit pe blogul ei.
    Oare am sa scriu in gol ? O sa ma vada cineva ?
    Sa fie la noroc !
    Eu vreau sa plec pe 23 sau 25 luna asta in Budapesta daca gaseesc cazare la o pensiune mai restrinsa si intreb: stie cineva vreuna convenabila. Vreau sa stau pina pe vreo 3 ianuarie. Inteleg ca o sa fie vreme frumoasa si asta e timpull meu disponibil, deci sper sa ma satur de Budapesta
    Deci ?
    Multumesc anticipat
    Sarbatori fericite

Mariana 20 December 2014 at 21:20 Reply
  42. Salut! Trăiesc aici în centrul orașului Budapesta, și vă aștept cu drag! Sunt ghid turistic profesionist, bucuros să pot arăta acest oraș și în limba română. Dacă aveți întrebări, nedumeriri, poate vă pot ajuta. Budapesta trebuie văzută! E pur și simplu minunat!

Mihai 25 March 2015 at 15:28 Reply
  43. In Joia mare, inainte de Sarbatorile Pascale am decis sa plec la Budapesta. Pana sambata am facut rezervarile si am inceput aventura, datorita acestui articol excelent. Cand il citesti, nu mai stai pe ganduri. Foarte util!
    Experienta mea in Budapesta o gasiti aici: http://basarabeanca.blogspot.ro/2015/04/best-10-attractions-in-budapest.html

Multumesc, Travel Girls. Suntem cu ochii pe voi

DoinitsaB 24 April 2015 at 13:00 Reply
  44. Pingback: Idei de weekend: Ce să faci 2 zile la Râșnov

45. Pingback: Mini vacanța de 1 Decembrie: 10 locuri în care să mergi cu prietenii și familia

46. Buna . Am si eu o întrebare … O sa plec in Budapesta pentru 12 zile , o sa stau la niște prieteni, deci nu trebuie sa plătesc cazare. Întrebarea mea este poti sa iti faci o vacanța cu 300 de lire ? Ca tot nu înțeleg cum sta treaba cu moneda lor..

MONICA 13 January 2016 at 14:37 Reply
    • Monica, rotunjit cursul valutar e asa: 100 de HUF (forinti maghiari) inseamna 1,5 lei sau 0,25 de lire sterline, că tot ai întrebat. Acum, nu pot să răspund dacă te descurci cu 300 de lire, asta depinde de fiecare – ce și unde o să mănânci, ce o să vizitezi, cu ce o să te deplasezi șamd. Pentru că stai atâtea zile, ai timp să vizitezi mai mult decât am făcut-o eu acum 4 ani (între timp s-au mai modificat și prețurile) și estimez că pe intrările la toate obiectivele turistice ți-ar trebui un buget de 100 de euro. Restul ți-l gestionezi cum știi tu mai bine. 🙂

Loredana 14 January 2016 at 1:58 Reply
  47. Deci in mod normal ar trebui sa imi ajungă ? Stau la niște prieteni, acuma chiar nu stiu… Dar daca este un buget de 500 de lire ar merge mai bine ?

MONICA 14 January 2016 at 21:48 Reply
  48. Dar cu un buget de 500 de lire te descurci doar pentru vizitat, atâta timp cat nu trebuie sa plătesc cazarea si mâncarea ?

MONICA 14 January 2016 at 21:51 Reply
  49. Super util articolul! Foarte foarte smecher! Ce sunt curios e in legatura cu trenul. Inteleg ca plecare a fost la 17:45; banuiesc ca ai ajuns pe la 9-10 in Budapesta, nu? La intoarcere cum a fost? La ce ore (daca iti mai amintesti) sunt programate trenurile spre Bucuresti?
    Multam 😀

Mihi Andrei 28 January 2016 at 20:44 Reply
    • Mulțumesc! 🙂
      Da, dimineața am ajuns în Budapesta – nu era încă 9, iar plecarea a fost pe la 7 seara și am ajuns în București a doua zi la 12 – la amiază (am fost cu trenurile Ister 472/473).
      Oricum, poți să verifici mersul trenurilor internaționale aici: http://www.bahn.de/i/view/GBR/en/index.shtml

Loredana 29 January 2016 at 12:09 Reply
  50. Buna ziua

Am descoperit intimplator acest blog si mi-a placut foarte mult iar toate comentariile – extrem de utile. In aceasta vara, la sfirsit de iunie, dupa ce iau copii vacanta vrem sa facem o excursie la Budapesta, Viena si Bratislava. Vom merge cu masina si intentionam sa stam 2 zile la Budapesta. Ma intereseaza autobuzele hop on-hop off. As vrea sa stiu daca poti cobori oriunde exista obiective turistice si pot urca in altul, atunci cind am terminat de vizitat ce aveam de gind sau e musai sa fac tot traseul in autobuz si sa vedem pe geam? Pentru copii exista reduceri la aceste city-pass-uri? Suntem deschisi oricaror sugestii.
    Multumesc

Magda 26 February 2016 at 9:22 Reply
    • Hello, Magda! Mulțumim pentru cuvintele frumoase!
      Grozavă idee de roadtrip aveți pentru la vară! Referitor la autobuzele hop-on hop-off, sigur că se poate să cobori oricând și să te urci în altul. Stațiile sunt gandite in asa fel incât să treacă pe la obiectivele turistice, in fiecare statie este afisat orarul autobuzelor si atat timp cat biletele voastre sunt valabile, voi hotarati unde si cand coborati.
      Sunt mai multe companii care au astfel de tururi cu autobuzul, unele includ si plimbare pe Dunare cu vaporasul, o supa, ceva de baut – cum am avut noi. Uite, am gasit pentru tine cateva, sa le studiezi ofertele (preturile despre care vorbeam eu in articol erau valabile in 2011, cand am fost eu – intre timp vad ca pentru adulti biletul pentru 48 de ore este in jur de 22 de euro si ceva mai ieftin pentru 24 de ore (la unii, copiii au gratuitate sau reducere, in functie de varsta):
      http://eng.bigbustours.com/budapest/tickets-and-prices.html (astia au si oferta family, la 55 de euro)

Dacă mai ai întrebări, suntem aici! 🙂

Loredana 26 February 2016 at 10:59 Reply
  51. eu am folosit Big Bus pentru deplasare prin oras si pretul era de 25 Euro/3 zile, erau incluse si croaziere nelimitate pe Dunare, dar si un tur de noapte cu autobuzul. Au chiar si o chestie Reward Book, o carticica in care gasesti vouchere la tot felul de baruri si muzee din Budapesta.

alecsvlad 16 March 2016 at 13:51 Reply
  52. Pingback: Cazare lângă Budapesta: review Keszi Panzio – pensiunea cu flori si caprioare | TravelGirls.ro

53. Un oras superb! Un scurt filmulet https://www.youtube.com/watch?v=PFKPRdFUutA