Home » Archives by category » Idei de vacanță » Culinar

Transilvania, așa cum ne place nouă: rurală și gastronomică

De vreo 2-3 ani, Transilvania nu mai inseamna pentru noi doar Brasov, Sibiu, cateva biserici fortificate mari si Castelul Bran. De cativa ani am inceput sa colindam prin satele sasesti in care cate o mana de oameni s-au intors la origini si au pus din nou pe picioare casele parintesti, mergem prin sate atat de […]

Vacanță în Austria: Via Culinaria și câteva restaurante cu priveliște

În ultima vreme observ că au apărut iniţiative îndrăzneţe și creative din partea ministerelor de turism din lume pentru promovarea unor destinaţii altfel decât așa cum le știm. Italia nu înseamnă doar Roma, pizza și pasta dar și “Pavarotti land” sau Via Emilia-Romagna, Serbia nu e doar despre Belgrad ci și despre zona rurală din […]

Viața în Alpii austrieci: acasă la Fritz Sendlhofer

E deja întuneric și orbecăim pe străduțele întortocheate ce urcă pe munte deasupra lacului Zell Am See. Piatra cubică e acoperită de o pojghiță subțire de gheață, noroc cu pietrișul fin presărat special de autorități ca să nu-ți rupi picioarele sau mașina. După vreo patru încercări eșuate, găsim în sfârșit adresa și urcăm în curtea […]

Cum a fost la Transilvanian Brunch – un sat izolat, mâncare delicioasă și oameni frumoși

Ultima sâmbătă din august ne-a găsit într-un sat mititel, ascuns bine printre dealurile domoale ale Podișului Hârtibaciului. Ilimbav e un sătuc din județul Sibiu, unde ajungi pe un drum ireal de frumos – prin păduri, peste pășuni pe care pasc liniștite văcuțele fericite și oițele gălăgioase, prin sate săsești cu case mari și frumoase. Acolo s-au […]

Idei de weekend: probabil cel mai frumos loc din sudul litoralului românesc

În ultimii zece ani nu am ajuns de prea multe ori pe litoralul românesc – le pot număra pe degetele de la o mână, pe de o parte pentru că jumătatea dintre stațiuni sunt ruinate, părăsite iar peisajul e dezolant, pe de altă parte kitch-ul din Mamaia mă dezgustă, nu e deloc pe gustul meu […]

O țeapă cu aromă de trufe – partea urâtă din turismul românesc

De când tot Colindăm România, am încercat să găsim locurile acelea speciale și mai puțin cunoscute unde să mergem într-un weekend cu prietenii sau într-o vacanță prelungită cu familia, locuri despre care să povestim apoi în stânga și-n dreapta, pe care să le recomandăm vecinilor, rudelor și prietenilor de peste hotare. Vrem să cunoaștem oamenii […]

[VIDEO] Ce gust are Thailanda și cu ce se mănâncă

Când mă gândesc la călătoria în Thailanda, îmi amintesc de zâmbetele oamenilor. Ar fi și greu să nu mi se întâmple, doar am văzut numai zâmbete, oriunde am mers. Cu toate astea, primul zâmbet care-mi vine în minte este cel al lui Noi din Baan Pha Ngam care, după ce am mâncat câteva lăcuste prăjite, […]

Cea mai buna bragă din Romania, la noi în cartier

“Cine n-a băut niciodată bragă, nu știe ce pierde. Cine a băut o dată, nu uită niciodată.” Asta le spune nea Ismail celor care intră pe poarta făbricuței sale și se întreabă dacă braga lui are gustul copilăriei. Pe măsuța de sub bolta de viță de vie e mereu o sticlă mare cu bragă rece […]

O pizza cu aromă de Italia, vă rog!

Nu suvenirurile îmi amintesc de călătoriile în care am fost, nu check-in-urile pe Faceebook și nici pozele yo-la-Pantheon ori yo-pe-Fontana-di-Trevi. Ce mă transferă instant din birou înapoi într-o vacanță sunt mirosurile, aromele, accentul vreunei limbi străine ori vreo melodie. Fructele de mare bine gătite îmi amintesc mereu de Positano, pastele și pizza aromate mă duc […]

Pasteis de Belem: din culisele celebrului desert portughez

Italienii au gelato, bulgarii au dulceața de trandafiri, francezii au croissantele și pain au choccolat, belgienii au gauffres iar turcii au baclavaua. Ce vreau să spun e că fiecare nație are un desert tradițional care e ca o carte de vizită. Pentru unele țări, așa cum e cazul Bulgariei, e chiar mai mult de-atât, e […]

Idei de weekend: dincolo e mai ieftin

Litoralul românesc e frumos pe alocuri, nu neg asta și totuși îi lipsește ceva care să mă facă să revin în fiecare an acolo. De altfel, din 2007 până acum nu am mai fost decât o singură dată – în Vamă – și nu a fost chiar rău. În Mamaia și în Costinești nu calc […]

Recunoaștem: mâncăm de pe stradă

Deşi nu e ceva ieşit din comun, mâncatul de la tarabagiii din piețe sau de la chioșcurile ambulante nu e văzut cu ochi buni și e asociat, de multe ori, cu low-cost-ul. Nu e nimic greșit în asta pentru că, într-adevăr, street food-ul e mai ieftin. Însă trebuie înțeles de la bun început termenul low-cost […]

La un pahar de vorbă cu vinuri povestite

Turul României cu rucsacul în spate e deja o marcă a TravelGirls.ro iar anul acesta e al 4-lea an în care plecăm 10 zile să descoperim colțișoare de țară care merită văzute cel puțin o dată-n viață.

5 mâncăruri pe care le-am ratat în Olanda

Pentru trei lucruri vreau să mă întorc cât mai curând în Olanda: ca să văd canalele înflorite ale Amsterdamului în miez de primăvară, să fac un roadtrip prin toată ţara şi să încerc toate mâncărurile olandezilor. Azi voi scrie doar despre ultimul motiv. Pentru că n-am avut decât 2 zile de decembrie la dispoziţie şi […]