Cu bicicleta la mare

cu bicicleta la mare

Acum trei zile, pe un fundal galben orbitor de lanuri de rapiţă, fredonam încet “TravelCici! TravelCici!” gândindu-mă cu drag la cum voi pune pe foaie toată emoţia, nebunia şi plăcerea a ceea ce a fost o tură cu bicicleta la mare.

Povestea evenimentului organizat de Lucian Mândruţă a început acum şase ani, a mea doar de anul trecut când, împreună cu Narcisa, alegeam o bicicletă alb cu turcoaz şi mă aventuram în ture care mai de care mai frumoase. De când am cumpărat-o pe TravelCici, am mers pe șosele încinse de soarele de vară, păduri răcoroase cu miros de frunze şi zgomot de vreascuri sub roată, porţiuni de off road cu şleauri care îmi învineţeau genunchii, trasee cicloturistice cu numeroase obiective de fotografiat şi vizitat. Nimic nu m-a pregătit însă pentru ceea ce a urmat.

cu bicicleta la mare 4

După o săptămână de alergătură nebună, verificări biciclete, respirat încet ca la yoga ca să ne calmăm emoţiile, sâmbătă dimineaţă, împreună cu celelalte  două fete din echipa de organizare Padina Fest, făceam inventarul bagajului. Pantaloni cu bazon ca să nu plângem mai târziu, cameră de schimb, ceva energizante, aparatul foto, baloane de săpun de la TravelGirls… şi am plecat!

Prima zi sau bucuria drumului plat ca o clătită: Bucuresti – Lehliu – Amara (aproximativ 150km)

Încă de la start mi-am spus că voi trata această tură nu ca pe o competiţie pentru că nu este, nu ca pe o provocare ci, simplu, o călătorie de (auto)cunoaştere.  Am făcut de nenumărate ori drumul până la mare cu maşina şi niciodată nu m-am bucurat de traseu în sine ci doar de ajunsul la destinaţie. Acum aveam şansa (pentru foarte, foarte, foarte, dar foarte mult timp) să mă desfăt cu mirosul şi culorile lanurilor de rapiţă, să mă hlizesc la copiii din sate ieşiţi curioşi pe la porţi, să mă răcoresc la umbra fiecărui pâlc de copaci, să traversez Câmpia Bărăganului ca mai apoi să cuceresc Dealurile Dobrogei.

cu bicicleta la mare

Călătoria Bucureşti – Amara a fost de vis: trei fete vorbăreţe cu biciclete de munte, pline de stickere cu ce ne e nouă mai drag (Padina Fest cu verde, TravelGirls.ro cu albastru, Skirt Bike cu roz), se pierdeau în marea de 350 de biciclişti. Eram convinse că vom ajunge la Amara extenuate, dar, pe treptele hotelului, după cei 150 de kilometri cu vânt  din faţă pe alocuri aveam zâmbetul până la urechi şi un exces de endorfine. Fiecare îşi pedalase lupta şi o câştigase: cel mai lung traseu al meu de până atunci, Dana avea bicicleta de doar o săptămână, Mary, cea mai experimentată în ale biciclitului dintre noi, se bucura de roadele antrenamentului constant.

cu bicicleta la mare 45

A doua zi sau viteza hamsterului nebun pe rotiţă: Amara – Slobozia – Hârşova – Năvodari (aproximativ 165 km)

Ziua de duminică se anunţa a fi de două ori mai grea datorită traseului ce ne purta pe Dealurile Dobrogei, a distanței şi a faptului că eram deja obosiţi. Cu marea în gând şi senzaţia de scoici sub tălpi, ne-am făcu curaj, am tras aer în piept şi ne-am urcat din nou în şa (cu ceva ouch! şi au, au, au!).

cu bicicleta la mare (3)

Peisaj superb, mers în pluton, schimbat două, trei vorbe cu alţi ciclişti, glumiţe şi am ajuns la Hârşova, locul de unde încep dealurile. Soarele arde puternic şi după două urcări, despre care am aflat atunci că nu sunt musai urmate de coborâri, am inaugurat viteza hamsterului nebun pe rotiţă. Pedalat constant şi încet în timp ce încerci să te gândeşti si să te uiţi la orice altceva înafară de capătul pantei.

Ultimii kilometri au fost agonie şi extaz. Extaz pentru că mai avem foarte puţin până la plaja din Năvodari, agonie când am descoperit că ultima porţiune nu se mai termină. Extazul a apărut din nou când atunci când nu am mai putut înainta pe bicicletă din cauza nisipului de sub roţi şi și am auzit Queen cu “We are the champions” de la terasă de pe plajă.

cu bicicleta la mare (2)

Acum la două zile, când febra musculară s-a mai ameliorat, încheieturile s-au dezumflat, pot spune că nimic nu se compară cu experienţa trăită cu bicicleta spre mare. Vorbind în clişee, nu a fost destinaţia ci drumul, prieteniile legate, încrederea pe care o capeţi în propriile-ţi forţe, descoperirea limitelor fizice şi psihice dar şi ale bicicletei din dotare.

cu bicicleta la mare 3

Dacă vrei să te aventurezi pe acelaşi drum şi să fii un pui de semizeu, am câteva sfaturi pentru tine:

• Antrenează-te cu ceva timp înainte şi fă câteva ture mai lungi decât cele cu care erai obişnuit.
  • Du-ţi bicicleta măcar la o verificare dacă nu chiar la revizie ca să te asiguri că totul este în regulă.
  • Poartă pantaloni cu bazon, un tricou special şi ceva pe cap ca să nu faci insolaţie.
  • Nu uita crema cu protecţie solară, ochelarii de soare şi câteva medicamente care ţi-ar fi necesare.

Şi cel mai important, urcă-te pe şa cu inima deschisă, fără teamă ci doar cu dragoste de drum întins, călătorie şi două roţi.

cu bicicleta la mare 2

Surse foto: Cu Bicicleta La Mare și Padina Fest

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Maria
Ultimele postari ale lui Maria (vezi toate)