Cărţi despre călătorii: Recenzie “Sub luna de șofran” de Nicole C. Vosseler

elefant.ro

Într-o după amiază însorită, Maya, o adolescentă englezoaică, întâlnește în Oxford o ţigancă ce îi citește în palmă, fără să-i ceară niciun ban. Liniile din palma puștoaicei spun ca viaţa acesteia va lua o turnură interesantă alături de un bărbat al cărui nume începe cu litera R și alături de care va călători prin lume și va trăi aventura vieţii ei. Habar nu avea Maya ca soarta îi pregătește trei figuri masculine în viaţa ei și că toate cele trei nume încep cu aceeași literă.

După ce a călătorit douăzeci de ani prin intermediul cărţilor, al limbilor străine învăţate pe furiș în biblioteca din Oxford și de la musafirii tatălui său, într-o perioadă în care femeile nu aveau dreptul să meargă la facultate, ci erau sortite unor vieţi simple de casnice, Maya își ia lumea în cap și evadează din locuinţa strictă a părinţilor, împreună cu Ralph, locotenentul de care s-a îndrăgostit dintr-o privire. Alături de el dar și cu ajutorul celorlalţi bărbaţi din viaţa ei, Maya ajunge să călătorească prin lume așa cum numai în romanele de aventură mai citise.

Am citit cartea “Sub luna de șofran” de Nicole C. Vosseler în mai puţin de 48 de ore, din momentul în care am început-o, pur și simplu nu am putut să o mai las din mână. Povestea englezoaicei Maya e molipsitoare și te poartă prin Anglia, pe vas până în Yemen și chiar de-a lungul deșertului, alături de beduini. Urmează o altă poveste sfâșietoare de iubire alături de Rashad al-Shaheen, ca în cele O mie și una de nopți. Povestea englezoaicei nu e doar o călătorie ci o lecţie de viaţă, o luptă între standardele societăţii și calitatea umană, e o poveste de dragoste absolută și o incursiune în istoria coloniilor englezești din timpul războiului din Crimeea.

“Rashad stătea lângă ea și tăcea. Așteptă până când Mayei îi secară lacrimile…

– Asta face deșertul cu noi când ne deschidem sufletele: ne arată ce zace ascuns în noi și ne limpezește mintea. Doar cine este destul de puternic poate suporta lucrurile astea.”

Găsești cartea aici: “Sub luna de șofran” de Nicole C. Vosseler

______

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Booking.com

Narcisa

Narcisa

De peste cinci ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unui hotel cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plecoricând de acasă pentru munți, mâncăruri interesante, snorkeling,fructe de mare și îmi place la nebunie Instagram.
Narcisa