Idei de weekend: cum să te aventurezi la 30 km de București

Dacă îți imaginai că nu ai nimic de făcut special în weekend în apropiere de București, atunci trebuie să afli că la doar 30 de kilometri distanță există o zonă unde poți să-ți faci de cap. Probabil că ai auzit de rezervația Comana, eu am fost acolo de câteva ori pentru plimbări dar nu mi-am imaginat niciodată că pot face mai mult de atât. Aventuria mi-a oferit însă posibilitatea să descopăr zona asta cu alți ochi. Și alți mușchi.

Cum am lipsit (motivat) de la teambuilding-ul organizat la Orșova, am primit șansa unui private session în care să învăț să merg cu caiacul. Trebuie să recunosc că am plecat la drum cu câteva temeri: mi-e cam frică de apă și nu am mai urcat într-un caiac niciodată. Unde mai pui că înainte să plec, văd pe Facebook că mă așteaptă o mașină echipată și cu biciclete.  Iar eu nu știam să pedalez. Mi-am luat inima în dinți și am zis Da provocării, pentru că știu că nu există călătorie fără să învăț ceva nou.

Unde poți folosi caiacul în apropierea Bucureștiului

La doar 30 km de București, în Calugăreni, județul Giurgiu, există pe partea dreaptă a drumului un târg prin care trebuie să intri, să continui prin dreapta pe sub pod și la mică distanță prin pădure, pe malul Neajlovului, caută un loc în care malul e mai puțin abrupt pentru a putea lansa caiacul la apă. Apa nu e prea mare așa că nu trebuie să-ți faci griji dacă nu știi să înoți iar dacă te uiți cu atenție poți să vezi peștii mult așteptați de pescarii de pe margine. În rest e liniște și poți să-ți imaginezi că ești chiar mai departe de capitala aglomerată.

În apropiere este Parcul Natural Comana care cuprinde pădurea cu ale sale rezervații naturale și delta Neajlovului sau balta Comana. Dacă nu ai fost niciodată în Delta Dunării, aceasta este o alternativă mult mai accesibilă. Înainte să intri în Comana, ieși de pe drumul național prin dreapta, imediat după pod și lansează caiacul de la stăvilar. Plimbarea pe baltă, prin stufăriș, nuferi și zecile de specii de păsări e o adevărată plăcere.

Cum se folosește caiacul

E mai simplu decât mă așteptam. Deși credeam că nu ai cum să urci pe caiac fără să te răstorni, am aflat de la Aventuria că dacă respecți câteva reguli simple, poți ieși din povestea asta fără să te uzi (prea tare). Atât timp cât caiacul este lipit de mal și, sprijinindu-te de padela așezată pe caiac, pui un picior pe centrul său, muți centrul de greutate pe piciorul respectiv apoi îl aduci și pe celălalt lângă primul și te așezi încet, totul e în regulă.

Nici padelarea nu e prea complicată. Secretul este să nu te înclini în lateral ca să nu dezechilibrezi caiacul. În rest, totul se învață din mers. Te sfătuiesc să nu strângi prea tare padela pentru că riști să rămâi fără piele după câteva ceasuri de plimbare. Am testat pe… pielea mea.

De-a lungul râului Neajlov sunt porțiuni unde apa este foarte mică și, din cauza lemnelor sau (din păcate) a gunoaielor, caiacul nu poate înainta. Coboară fără griji din el, trage caiacul peste obstacole și continuă-ți drumul. Vei observa că din loc în loc există zone unde apa se adâncește și formează adevărate piscine. Eu am profitat de o astfel de zonă și am făcut o baie binemeritată.

Recunosc că-mi închipuiam că o plimbare cu caiacul e un sport nesigur și mă așteptam să stau mai mult în apă decât deasupra ei. M-am înșelat și mă bucur că am avut ocazia să-mi dezmint prejudecata asta. Caiaceala e de fapt o activitate foarte frumoasă și relaxantă și sunt sigură că am să repet experiența curând.

De unde iei caiacul și echipamentul necesar

Dacă vrei să te aventurezi într-un weekend sau pentru mai mult timp, atunci trebuie să știi că găsești caiace de închiriat de la Aventuria. Dacă încerci și îți place, cine știe, poate chiar îți cumperi unul doar pentru tine. Nu uita însă că ai nevoie și de un sistem de prindere a caiacului pe mașină pentru transport. Dar nu-ți face prea multe griji pentru cei de la Aventuria sunt pasionați de activitățile outdoor și știu să te sfătuiască referitor la echipamentul potrivit pentru tine. Poți trimite comanda online sau poți merge direct în magazin ca să primești tot ajutorul de care ai nevoie.

În plus, când ești pe apă și te deplasezi destul de mult timp de mal, ai nevoie ca obiectele personale (telefonul, aparatul foto, cheile, actele) să rămână uscate și tot timpul cu tine. Eu am folosit un săculeț etanș pe care l-am prins cu un șnur la gat ca să mă asigur că nu rămân (încă o dată) fără aparatul foto. De asemenea, există și rucsacuri impermeabile în care poți pune mâncarea și alte obiecte. Nu uita să-l asiguri cu o chingă de caiac pe parcursul plimbării.

Ideal ar fi să ai și niște încălțări speciale pentru apă pentru momentele când e nevoie să cobori din caiac. Dacă nu, poți folosi o pereche de sandale sport. Pentru plimbarea pe balta Comana e indicat să ai haine lungi pentru că nu e pic de umbră și soarele poate fi necruțător cu pielea ta.

Cu bicicleta prin pădurea Comana

Dacă încă n-ai obosit, atunci plătește taxa de intrare, urcă-te pe bicicletă și dă o tură prin pădurea Comana. Eu așa am făcut deși nu era în plan. Aventuria mi-a făcut însă o surpriză și, cu ocazia asta, mers pentru prima dată în viața mea pe bicicletă. Probabil că oricare dintre voi își amintește foarte bine momentul în care a învățat să meargă pe bicicletă și mai probabil e că momentul ăla să se fi întâmplat undeva demult, în copilărie. Eu îmi voi aduce aminte întotdeauna cum Laur de la Aventuria m-a învățat în weekend să pedalez.

Încă nu urc munți cu bicicleta și nici nu mă înscriu încă la vreo probă cu obstacole dar vreau să mai exersez pe două roți. Sunt bucuroasă că n-am zis Nu unui sport pe care îl credeam periculos și am ajuns să-mi doresc să urc în caiac din nou. Nu refuza nicio idee de a ieși din casă, profită de orice weekend și explorează zonele din jurul orașului tău. Nu aprinde focul, nu lăsa gunoaie în urma ta și respectă locurile prin care ajungi. Întoarce-te acasă doar cu amintirea unei zile extraordinare și cu dorința de a reveni mereu.

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.

1. Ce locuri faine ati gasit!

Si eu am invatat acum 2 saptamani sa merg pe bicicleta si parca nu-mi vine sa ma dau jos. E mult mai placut sa mergi cand ai piste de biciclete peste tot si nu inspiri gazele de esapament din trafic.

2. […] Cum în ultimul timp am învins temeri și am depășit limite, suntem de părere că și tu poți face la fel. E incredibil sentimentul să știi că poți trece peste teama de înălțime sau peste teama de apă sau pur și simplu să înveți să mergi pe bicicletă mai târziu decât au făcut-o alții. Sunt o mulțime de locuri frumoase în care poți face asta în România dar și mai important este faptul că locurile astea sunt aproape de casa ta. Dacă locuiești în București de exemplu, nu trebuie să te deplasezi mai mult de 30 de kilometri ca să ai parte de o aventură de zile mari. […]

3. Si eu am fost acum 2 veri in Padurea Comana. Nu stiu de ce, dar nu am ramas cu o parere buna. De fapt, stiu …erau foarte multi oameni care au lasat multe gunoaie in urma lor. Stiu ca se lasa sa intrii si cu masina in Rezervatie si oamenii puneau muzica tare de la masina. In plus erau doar 2 trasee marcate pentru biciclete, in rest nimic. Ca sa ajungem la balta Comana am tot intrebat ca nu era semnalizat.
    Si apoi cand ne-am intors spre Bucuresti am oprit la Manastirea Comana (daca nu ii gresesc numele ).Foarte faina si peisajul frumos…pacat ca toata curtea era plina de tigani.

4. […] Pădurea Comana este foarte frumoasă și e atât de mare încât zău că nu are rost să te hazardezi să mergi spre fostul Sat Celtic. Sunt alte cărări puțin bătute pe care să mergi, în cursul săptămânii dacă se poate. Însă un loc bun dacă vrei să înveți să mergi pe bicicletă. Altfel, avem o idee mai bună pentru tine – cum să te aventurezi la 30 de kilometri de București. […]

5. Era mult mai bine in anii 2010-2011! Intrarea in padure era permisa cu masina in costul taxei de acces fiind inclus si cate un sac, doi pt gunoi plus instructiuni anti incendiu si anti poluare! Din pacate legea o fac unii ,,potentati politicii ai ,,vremiilor,, (Dl Gelu cu carciuma poate! Fost mana-lunga PD in cardasie cu Udrea Boc/Basescu & co care au pus mana ca si multi altii ( delapidat statul de tot ce era mai bogat frumos si mai bun in dauna poporului roman)), restrictionand accesul in felul asta putand sa taie en gros padurea, camioane intregi cu lemne misunand in decurs de doar 2 ore si insusindu-si vila cabana din apropierea observatorului ornito^ obturand astfel accesul la fasia de plaja pe malul Neajlovului si la firul de apa in care te putei scalda linistit in cea mai curata si limpede apa din zona!