Cele mai frumoase locuri în care să mergi cu cortul în România

elefant.ro

Nu îmi plac camping-urile amenajate, să ne înțelegem din capul locului. Sunt de părere că o excursie cu cortul este despre libertatea pe care acesta ți-o oferă, despre sentimentul de a fi în mijlocul naturii, departe de gălăgie, lumini și agitație și mai aproape de stele. Așadar, încerc de fiecare dată să campez, în limita legalității și a bunului simț, în locuri neamenajate, fie că e vorba de crestele munților (acolo îmi place cel mai mult), în vreo poieniță, pe malul vreunei ape (acolo am cele mai mari emoții), pe plajă în extra-sezon. De fiecare dată am grijă să nu las nimic în urma mea iar dacă sălbăticia e prea mare, încerc să fac un foc mic, cât să știe animalele din jur că nu e cazul să se apropie. Există soluții eco de unică folosință cu ajutorul cărora să faci foc fără vatră. Bineînțeles, există și camping-uri faine și liniștite în România și mi-ar plăcea ca împreună să facem o listă cu recomandări pe bune, cu cele mai frumoase locuri în care să mergi cu cortul în România. Fie că e vorba de locuri amenajate, fie că e vorba de locuri în care este tolerată camparea, fie că e vorba despre creste de munte cu priveliști faine, te rugăm să ne scrii într-un comentariu, mai jos, locurile tale preferate în care ai campat.

Citește și 100 de lucruri pe care le-am învățat din excursiile cu cortul

Lacul Mocearu

Despre lacul Mocearu din județul Buzău am mai tot povestit (vezi Ce e de văzut în județul Buzău), e unul dintre locurile mele preferate din zonă. Un lac mic, înconjurat de pădure, cu câteva poienițe foarte romantice pe margine și locuri de campat boeme până la cer și înapoi. Locul e accesibil cu mașina și foarte interesant pentru mountain-bikers. Nu recomand să mergi acolo cu cortul în weekend în luna august, e posibil ca malul lacului să fie mai aglomerat și mai gălăgios decât îți dorești.

#campingout #campingtrip #travel #lakeview #mocearu #hammockcamping #cucortul #lacort #romaniapitoreasca #travelgram

A post shared by Narcisa Suruianu (@narcisaiuliana) on

Borșa, Maramureș

La Borșa am ajuns în urmă cu câțiva ani, într-un tur al României cu rucsacul în spate, și am stat în campingului belgianului Kris Verellen: Borșa Turism. Când am fost noi acolo, erau doar oaspeți străini, atrași probabil de felul în care gazda promovează Maramureșul în vestul Europei. Am campat în livada din grădină iar dimineața am plecat în traseul spre Vârful Pietrosu Rodnei, campingul fiind chiar la intrarea în traseu. Găsești acolo și camere în pensiune, mâncare și loc de campat cu rulota. Mi-a plăcut foarte mult grădina, curățenia și faptul că ne-am simțit în siguranță acolo.

fuseram si pe Pietrosul Rodnei. va trimitem toata racoarea pe care am gasit-o acolo, la 2303m. #TurulRomaniei3

Posted by TravelGirls.ro on Thursday, August 9, 2012

Plaja Gostinu, Giurgiu

Plaja Gostinu e un subiect delicat pentru mine pentru că deși îmi place la nebunie, pe atât de mult mă enervează felul în care autoritățile locale au permis ca locul ăsta să fie stricat de vizitatorii fără cei șapte ani de acasă. Plaja Gostinu e la Dunăre, în județul Giurgiu, și în timpul verii vin foarte mulți oameni aici să se bucure de soare, apă și umbra pădurii. Plaja e sălbatică, cu nisip fin iar priveliștea este pur și simplu superbă. Era superbă în noaptea în care am ajuns, cu cer plin de stele, iar plaja m-a dus cu gândul la Thailanda. Dimineața ne-au trezit însă campangiii gălăgioși așa că am mutat tabăra mai departe, într-un loc tare fain. Mergi la Gostinu în mai, iunie sau toamna, când sezonul grătarelor nu e de vârf și nu lăsa gunoaie în urma ta.

Plaja Vadu – camparea interzisă

Din câte știu, camparea nu e permisă aici pentru că zona face parte din rezervația Deltei și se dau amenzi în sensul ăsta. Am călcat totuși pe bec într-un weekend cald din luna octombrie și am avut plaja doar pentru noi, un cer plin de stele, o lună roșie și un răsărit superb cu ceață. Probabil că nu ar trebui să îți recomand să campezi pe plaja Vadu, acest lucru fiind ilegal, dar mergi măcar într-o zi la plimbare.

• Unde este pe hartă: Plaja Vadu
  • Echipament camping: ladă frigorifică pentru răcoritoare și bani de amendă.
  • Dacă se strică vremea: cazare Vadu

Culmea Oslea, munții Vâlcan

Traseul pe Culmea Oslea e foarte ușor și extrem de fotogenic pentru că ai vedere spre Retezatul Mic. Poți să mergi cu mașina până în Pasul Jiu-Cerna apoi urci la picior 10-20-30 minute până când găsești cel mai frumos loc de campare, sub Culmea Oslea. Nu cred să fi pus cortul într-un loc cu priveliște mai frumoasă că aici. Ziua poți face traseul pe Oslea (durează 2-3 ceasuri cu tot cu pauze) și, dacă ai vreme încă 1-2 zile, poți să mai urci în Retezatul Mic – un masiv mai puțin faimos dar extraordinar de frumos.

Vama Buzăului, județul Brașov

Aici nu am campat dar în fiecare moment al plimbării prin zonă nu m-am putut gândi decât la “cât de fain ar fi să vin cu cortul aici!”. Valea e foarte pitorească, cu râul care șerpuiește printre pășuni, cascade, pădurea și Masivul Ciucaș în zare. Eu aș cere voie vreunui localnic sau ranger-ului să campez într-o curte între copaci și aș face focul într-un loc amenajat ca să fiu sigură că nu vine ursul.

Into the wild, Munții Vrancei

În Munții Vrancei am avut parte de cea mai sălbatică excursie pe munte, în adevăratul sens al cuvântului. Traseul pe care am mers (vezi mai jos), trece prin Rezervația Mamiferelor Mari, iar asta înseamnă că sunt foarte mulți urși, lupi, mistreți, cerbi în zonă. Le-am simțit prezența la fiecare pas pe traseu, le-am văzut urmele proaspete și le-am auzit foșnind în tufișuri. Munții Vrancei sunt foarte sălbatici, nu sunt segmentați de așezări și nici prea frecventați de iubitorii de hiking așa că animalele nu sunt obișnuite cu oamenii. Ceea ce e un lucru bun pentru că le este frică de noi și dacă ne simt prezența se îndepărtează. Asta nu înseamnă că nu mi-a fost frică, dimpotrivă, nu am dormit mai deloc în cele 2 nopți la cort pe traseu. Cu toate astea, sentimentul de a campa în sălbăticie e unic și aș repeta experiența.

Traseu: Satul Coza, La Strâmtură, stana Cârnituri, Turnurile Cozei, Șaua Geamăna, La Uluce, Golul Cozei, Șaua Golici, Vârful Cristianu, Șaua Golul Roibului, Culmea Gurguiata, La Strâmtură, Satul Coza.

Echipament: ia doar strictul necesar și un cort ușor pentru că e mult de mers. Nu dormi cu mâncarea în cort, pune-o într-o pungă și agaț-o într-un copac la cel puțin 50 metri distanță, fă foc cu fum lângă cort ca să anunți animalele că ești acolo.

Râu Sadului, Sibiu

M-a surprins să găsesc o zonă de grătaragii atât de frumoasă și curată, se pare că sibienii sunt mai respectuoși cu natura. Da, pe valea Sadului ies localnicii la picnic sau camping în weekend dar dacă vrei liniște și intimitate, urcă dinspre Râu Sadului pe firul apei spre munții Cindrel până găsești locul perfect pentru tine. Eu l-am găsit într-o poieniță pe malul râului și a fost perfect mai puțin noaptea când râul vâjâia atât de tare încât am dormit cu impresia că sunt sub o cascadă.

• Unde e pe hartă: Râul Sadului
  • Echipament: dacă pui cortul pe malul râului cum am făcut eu, ia cu tine dopuri de urechi pentru că apa curge puternic și sunetul e pe măsură.
  • Dacă se strică vremea: cazare în Râul Sadului

Alte locuri frumoase cu urme de urs: valea Bâscăi Mari pe lângă Ferma de sub Penteleu, locul de camping în apropierea lacului Sfânta Ana.

Ce pui în bagaj când mergi cu cortul:

• cort, sac de dormit, saltea autogonflabilă sau saltea izolatoare
  • arzător și minibutelie, cană metalică, briceag muntifuncțional
  • haine din polar și ceva de pus pe cap – foarte important noaptea la cort
  • lanterne și baterii
  • saci de gunoi
  • șervețele umede, cremă de soare, cremă hidratantă de față și deodorant
  • apă și mâncare cât mai hrănitoare și cât mai puțin voluminoasă
  • trusa de primul ajutor și folie de supraviețuire
  • opțional: carte, hamac, încălțări de schimb, duș mobil, vase și oale, scaune și masă pliabilă, grătar de unică folosință.

Găsești toate aceste obiecte de cumpărat online pe Proalpin.ro, de acolo ne-am luat și noi majoritatea pieselor din echipamentul de camping.

Citește și: 10 mituri despre mersul pe munte

Care sunt locurile tale preferate de camping?

Spune-ne într-un comentariu care sunt locurile tale preferate în care ai pus cortul în România și le vom adăuga pe listă în acest articol. Suntem foarte curioase în mod special de recomandări de campinguri amenajate din țara noastră. Mulțumim!

Recomandările prietenilor și cititorilor noștri:

• dealul Stimbavului din Holbav
  • langa vf. Tutuiatu din muntii Macin
  • pe malul marii, la Portita
  • malul lacului Izvorul Muntelui
  • lacul Fantanele
  • Cheile Dobrogei
  • pe malul sarbesc al Dunarii, dupa Cazane
  • Mustang Camping din Campul Cetatii, Sovata
  • Palace Camping, Venus
  • Șaua Căprioarei, Masivul Penteleu
  • Babou Camping, Breb

[articol în curs de actualizare]

____________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Booking.com

Narcisa

De peste cinci ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unui hotel cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plecoricând de acasă pentru munți, mâncăruri interesante, snorkeling,fructe de mare și îmi place la nebunie Instagram.

Îti mai recomandam:

Experiențe în Secuime: cum a fost la hotelul Castel Daniel din Tălișoara (review)
Vacanță în Madeira: hiking spre cel mai estic punct al insulei
La ski în Soelden – ghid util pentru o vacanță de iarnă în Austria
Ghid util pentru o vacanță cu autorulota
Vama Buzăului – probabil cea mai curată şi frumoasă zonă din România
Tag-uri: , , , ,

One Response to Cele mai frumoase locuri în care să mergi cu cortul în România

1. Frumos articolul…superbe locuri…iti recomand si Piatra Craiului daca nu ai fost.Vroiam sa incerc si eu anul asta Plaja Vadu,nu stiam ca este interzisa camparea…poate este nevoie de un permis special.Tocmai m-ai convins sa trec pe lista si muntii Vrancei …:)