O vacanță cât un televizor cu ecran plat

S-au scurs aproape trei ani de când nu mă mai uit la televizor. Deloc, zero barat. Decizia a fost simplă atunci când am renunțat la abonamentul de cablu: îmi mânca inutil prea mult timp prețios și nu câștigam nimic din (in)activitatea asta. Am observat însă în jurul meu mulți oameni care investesc mii de lei noi în televizoare cât mai mari și mai plate pentru templul numit sufragerie și singurul lucru la care mă gândesc de fiecare dată când le văd este că ar putea să-și cumpere o vacanță cu aceiași bani.

Experiențe, nu poze

Întotdeauna am crezut că viața e compusă din momente și experiențe pe care ni le amintim cu drag și pasiune indiferent de cât de mult timp a trecut. Îmi voi aminti mereu o pajiște de brândușe la început de primăvară însorită, mirosul scumbiei fripte pe malul apei și chemarea muezinului la rugăciune. Acestea sunt momente pe care le-am trăit în călătoriile mele, nu pe care le-am urmărit la televizor. E drept că există emisiuni și documentare care te pot inspira să mergi într-o călătorie dar adevărata valoare o dai tu momentului în care ești acolo, în mijlocul acțiunii.

o vacanta cat un televizor plat (5)

Mai mult timp pentru tine

Ca să am toate weekendurile libere, încerc să-mi rezolv problemele administrative seara, după programul de muncă. Adică în loc să stau câteva ceasuri în fața aceluiași talk-show, merg la cumpărături, fac curățenie, ies la alergat, plătesc facturi (online). Iar în timpul rămas liber, pot petrece timp cu persoanele dragi, citesc o carte, scriu un articol pentru TravelGirls.ro ori pur și simplu îmi aleg hainele pentru a doua zi. Reușesc astfel să am weekend-ul numai pentru mine și pentru ceea ce-mi place cel mai mult să fac: să mă plimb.

o vacanta cat un televizor plat (1)

Mai puține certuri

Cine nu s-a certat cel puțin o dată în viață pe tema „cine ține telecomanda”, înseamnă că n-a avut televizor. Decât să vă contraziceți asupra programului din seara asta, mai bine economisiți energie pentru weekend, la o plimbare la munte. Apropo, se spune că plimbările în doi, fie că-s în parc ori pe munte, sunt o adevarată terapie de cuplu.

Film vs studioul de filmare

Îmi place să văd un film bun. De cele mai multe ori îmi place să construiesc o experiență din ocazia asta. Adică puțin window shopping prin magazine, povești la un ceai într-o cafenea draguță și un film bun la cinematograf. Deși nu faci asta în fiecare seară, îți garantez că te vei simți mult ma bine decât după o noapte în fața televizorului la care încă plătești rate.

o vacanta cat un televizor plat (4)

Geografia se învață la fața locului

Cum ar fi să-ți susții o afirmație spunând „am văzut cu ochii mei” în loc de „am văzut pe Discovery Channel”? Oricâte documentare ai vedea în format HD  pe o diagonală de 100 și ceva de centrimetri, nimic nu se compară cu sentimentul pe care-l trăiești atunci când ești la fața locului. De asemenea, toate cifrele și denumirile pe care le-ai învățat la școală în toți anii de geografie încep să capete sens abia când harta lumii este în mâna ta și nu pe o tablă de clasă.

o vacanta cat un televizor plat (3)

Ce poți cumpăra în loc de un televizor plat

În medie, un televizor cu o diagonală de aproximativ 100 de centimetri costă în jur de 2500 lei. Adică aproape 600 de Euro. Cu banii ăștia îți poți cumpăra un sejur all inclusive la mare în Turcia ori Grecia, o croazieră pe Mediterană, un bilet de avion dus-întors pentru Asia sau un circuit prin Europa. Amintirile? De neprețuit.

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.

1. Ca intotdeauna nu e doar alb si negru. Mai e si gri…

Renuntarea la TV nu se traduce in mod automat la citit mai mult sau calatorit mai des.

Sunt absolut convins ca multi din cei care au renuntat la TV au facut-o pentru a „se dedica” mai mult internetului. Tableta, smartphone-ul si laptop-ul au inlocuit TV-ul. Nu cititul si calatoriile 🙂

• Se poat urmari stiri si filme si pe laptop. Sa nu mai zic de stiri citite online.
        Unde lucrez eu acum sunt multi veniti cu un contract pe termen fix (ex: 2, 3 ani), multi nu au investit in televizor, daca apt inchiriat nu avea asta e, insa un laptop e un laptop si aparent se pot urmari bine mersi chiar si canalele romanesti online. Asa ca aia 600E economisiti pe TV probabil au ajuns pt un laptop nou.

Al meu a costat cam 1200E, de ex, am luat unul care sa-mi permita editarea foto/video…

Si fac editarea in timp ce intr-un colt merge si un film :). Sau stau comod cu laptopul in brate si ma uit la ceva la TV. E chiar foarte bun daca iti vin niste amici in vizita si vrei sa te lauzi cu niste poze/filme din ultima vacanta.

Asta e o discutie inutila, poti pierde la fel de multe ore citind toate statusurile de pe FB, sau jucand un joc (online sau nu), sau investind banii intr-o „pasiune” (n-as zice ca motocicleta a fost cea mai buna investitie din viata mea), apoi trecem la imobiliare (a cumpara sau a inchiria), etc. We’re all different, different people == different choices!

2. Eu am TV, nu din ala de 600 de euro, din ăla normal, dar sta frumos si se aseaza praful pe el :)) Il mai deschid musafirii…
    Deci eu cu „tentația” în casă și nu mă ating de ea 😛

3. am alta parere…poti invata foarte multe de la televizor, poate fi foarte educativ..national geographic,animal planet,exista niste posturi extraordinare aici in USA…dar nu numai pentru calatorie, cunoastere…dar si tehnologie,inovatie, stiri….o lume fara televizor ar fi pentru mine o lume izolata..

4. Se poate si cu televizor, si cu excursii 😉 Nu se exclud reciproc, din fericire… iar in urma unor documentare (ma rog, in urma Amazing Race) mi-am adaugat cateva noi destinatii in plan.

• dacă cei care investesc în televizoare cât Casa Poporului s-ar uita la documentare ar fi bine – pe astea oricum le putem vedea pe internet, fără nicio problemă. Eu îmi iau doza de emisiuni de Travel & Food când mă duc acasă la părinţi 🙂

• Televizorul meu nu e chiar cat Casa Poporului… dar are cam 1 metru diagonala, deci se apropie. Eu banuiesc ce vrei sa spui tu in articol, dar pentru majoritatea oamenilor televizorul cred ca nu „functioneaza” asa de extrem. Adica eu ma uit la televizor cand n-am altceva mai bun de facut, dar daca exista o alternativa mai interesanta, n-o sa vegetez in fata lui. Nu cred ca simpla prezenta a televizorului in sufragerie ma impiedica sa calatoresc sau sa fac altceva… sau oamenii fara TV calatoresc si la ora 7 seara dupa o zi de munca? 😛

• Jen, sunt multi romani care isi cumpara mult-visatul televizor cu multe sacricii – prin credit, de exemplu, pe care il platesc intr-un an sau mai mult (habar n-am cat dureaza rambursarea). In felul asta renunta la o vacanta pe cinste (ultra-all-inclusive o saptamana sau doua) sau mai multe calatorii low-budget.
          De fapt, noi incercam sa spunem ca investitia intr-un televizor de tipul asta (mai ales cand stai intr-o garsoniera de 40 de m2) e paguboasa, nu neaparat privitul la TV. Asta e in plan secund si in anumite conditii 🙂
          eu dupa o zi de munca, in loc de deschid tv-ul si sa zapez pana cand gasesc ceva cat de cat interesant, deschid calculatorul si caut eu filme travel related, de exemplu.

• Ok, aici ajungem la altceva. Deci vorbim despre prioritati, nu despre televizoare 🙂 In cazul asta, de acord – daca nu iti permiti si o vacanta, si un televizor, e cazul sa decizi pe care o preferi si sa nu te plangi dupa aia ca nu le poti avea pe amandoua. Eu la televizor nu renunt, dar pot sa raresc iesirile la cumparaturi sau la restaurant daca stiu ca din banii economisiti o sa imi cumpar un bilet de avion.

5. Eu m-am invatat din facultate sa stau fara televizor. Il mai deschid din cand in cand, mai mult ca sa vad daca mai functioneaza, dar nu prea am ce sa mai vad la el. Cu echivalentul unui televizor cu ecran plat ieftin poti face lejer un city-break prin Europa. Cu unul mai scump, un city-break in locuri mai exotice. Cu 2 mai scumpe, un concediu ce nu-l vei uita curand.
    Ce nu inteleg multi e ca, spre deosebire de bunurile materiale, amintirile din calatorii le duci cu tine in mormant, nu se fura, pateaza, strica, zgarie sau pierd.

6. Nici eu nu mai am televizor de muulti ani … De cand am venit in Bucuresti la camin.
    Acum stau cu chirie insa televizorul e numai decor (nu am abonament TV).

Problema este ca acum pierd timpul in fata calculatorului 😀 FB, bloguri … si nici nu stiu cand s-a terminat ziua.

Am fost socata cand am avut calculatorul stricat si nici unul de back-up, cate lucruri pot face intr-o zi! Parca timpul se latise!

Ar fi deci bune niste sfaturi anti dependenta de calculator 😀

• cu 600 de euro pot sa mearga bine-mersi 2 persoane la un hotel de 3/4 stele in Kusadasi, la inceputul lui iunie, de exemplu – transport cu autocarul.
      cu 600 de euro poti sa rezervi si un sejur ulta-all-inclusive intr-un resort din Antalya – in plin sezon estival.
      e o chestiune de alegere 🙂

7. […] toată povestea cu călătoriile ține de priorități. Care este cea mai mare dorință a ta? Să ai un televizor cu ecran plat cu diagonală de peste 100 cm sau să fii în locurile pe care le-ai văzut doar în […]