Poiana Braşov: ghid util pentru un weekend cu de toate

Poiana Braşov este cea mai faimoasă stațiune montană din România, nu e om care să nu-i fi auzit măcar numele. Ştiam şi eu de la prietenii schiori că e şi cea mai bună opțiune pentru pârtiile de schi aproape de Bucureşti. Cu toate astea, eu nu am oprit niciodată în Poiană până anul acesta, îmi părea că prea e „mainstream”. După un weekend în Poiana Braşov în vara asta am înțeles încă o dată că anumite locuri sunt populare tocmai pentru că sunt bune. Mi-a plăcut la nebunie aerul de vacanță, faptul că e o stațiune aerisită cu hoteluri şi pensiuni care au păstrat o arhitectură adaptată la specificul zonei, fără tencuieli moderne şi colorate. Mi-au plăcut parcările mari, curățenia, indicatoarele şi opțiunile la îndemâna oricui pentru un weekend ori o vacanță activă dar şi relaxantă. M-am abținut cu greu să nu exclam la fiecare pas: Wow, zici că suntem într-o stațiune din Austria. Din toate plimbările mele prin România, pot spune cu siguranță că Poiana Braşov e cel mai bun exemplu de stațiune turistică din țară.

poiana brasov ana hotels sport (11)

Ce poți face în Poiana Brașov

Pe lângă aspect şi organizare, îmi place şi faptul că ai multe opțiuni de petrecere a timpului la îndemână, ceea ce pentru o familie de exemplu poate fi foarte confortabil. De la trasee de hiking, trasee de biciclit, echitație, tenis până la SPA, resturante şi shopping. Eu cu siguranță nu m-am plictisit într-un weekend.

Trasee cu bicicleta

Nu excelez la biciclit însă profit de fiecare ocazie pentru o plimbare pe două roți ca mijloc de deplasare într-o destinație nouă. În cele două zile în Poiană am văzut zeci de biciclişti, de la familii ieşite la plimbare, sportivi pe cursiere până la aventurieri echipați din cap până în picioare pentru „down hill”. Pentru că nu luasem bicicletele de acasă, am împrumutat unele foarte bune de la hotelul în care ne-am cazat şi am dat o tură prin stațiune şi prin pădure. Recomand şi zona cu Stâna turistică pentru plimbări pe două roți.

Câteva idei pentru: Trasee de bicicletă în Poiana Braşov

poiana brasov ana hotels sport (35)

Mergi la SPA

Pentru că am avut o experiență neplăcută la un SPA din țară în trecut, am fost reticentă la a mai repeta experiența aşa că i-am luat la întrebări pe cei de la hotel ca să îmi explice ce şi cum se întâmplă totul în SPA-ul lor. După câteva minute de poveşti şi un tur al tuturor facilităților, m-am mai liniştit. Au ajutat mult designul elegant, muzica în surdină, mirosul de flori şi uleiuri aromate, profesionalismul staff-ului. Îți recomand să încerci piscina, jacuzzi-ul exterior, un masaj de relaxare şi un tratament facial. Am ieşit de acolo nu doar mai relaxată şi cu pielea hidratată dar şi cu câteva lecții bine învățate despre întreținerea tipului meu de ten care e deschis la culoare şi cu pielea foarte subțire. Aş reveni în Poiană doar pentru acest SPA şi chiar pun la cale o revenire cu fetele în curând.

poiana brasov ana hotels sport (41)

Urci pe Postăvaru

Vârful Postăvaru din Poiana Braşov are 1799 de metri şi e accesibil cu telecabina dar şi la picior pe poteca ce şerpuieşte pe pârtie. Noi am încercat telecabina, costă 35 lei/persoană pentru dus-întors. De sus ai privelişte de 360 de grade spre munții şi văile din jur iar dacă vremea nu ține cu tine poți să te adăposteşti în barul restaurant din stația telecabinei.

Sfatul TravelGirls.ro: chiar daca urci cu telecabina, foloseşte încălțări sport comode căci ultima bucată de urcare pe vârf este stâncoasă şi accidentată. Nimic periculos totuşi.

Alte idei pentru: trasee de hiking în Poiana Brașov

poiana brasov ana hotels sport (15)

Echitație

Centrul de echitație din Poiana Braşov pare să fie atracția principală în timpul sezonului cald dacă e să judeci după numărul de oameni care opresc aici, cu mic cu mare. Eu am început să călăresc în urmă cu câțiva ani, e o experiență unică din care înveți să controlezi cu respect şi blândețe un animal mult mai mare decât tine. În plus, înveți să îți corectezi ținuta corpului şi să îți lucrezi muşchii picioarelor în timpul unei plimbări.

Află mai multe de pe site-ul oficial.

Sursă foto: centrudeechitatie.ro

Bonus: dulciuri turceși în Brașov

Anul ăsta am descoperit cofetăria Saray de pe strada Republicii 36 din centrul Braşovului aşa ca opresc acolo pentru baclava şi cafea turcească la nisip de fiecare dată când am ocazia. Fiind foarte aproape de Poiană, am dat o fugă într-o după amiază pentru porția de dulce, prăjiturile sunt de vis, ca în Turcia iar cafeaua e făcută în ibricele mici din alamă pe nisip încins şi e servită în ceşti tot din alamă decorate ca la mama lor în Turcia.

poiana brasov ana hotels sport (22)

Cazare în Poiana Brașov: Ana Hotels Sport

Nu sunt un fan al hotelurilor mari, aleg oricând o pensiune ori o casă de oaspeți pentru că apreciez enorm o atmosferă prietenoasă şi primitoare în favoarea resorturilor masive şi reci. Am plecat deci la Poiana Braşov cu aşteptări minime, urma să merg în stațiunea montană numărul 1 din România şi să stau într-un hotel mare, de renume. Cu toate astea, am avut o surpriză majoră căci Ana Hotels Sport din Poiana Braşov se ridică fără probleme la nivelul celor mai bune hoteluri în care am stat în străinătate iar diferența o face personalul. Degeaba ai super facilități şi condiții dacă oamenii nu ştiu să le pună în valoarea, iar Ana Hotels Sport excelează la asta.

poiana brasov ana hotels sport (6)

Primirea şi staff-ul

Am ajuns târziu la check-in, aproape de miezul nopții şi mă aşteptam să deranjez pe cineva la recepție dar totul a mers ca pe roate, ba chiar un superior era în preajmă şi am glumit pe seama întârzierii. De la recepționeri, cameriste, chelneri, şefi de sală, promoteri, toți angajații erau cu zambetul pe buze, într-un mod profesionist fără să pice într-o latură a falsității. Chiar dacă hotelul era plin în acel weekend fiind ocupat în mare parte de un grup mare de tineri veniți din mai multe țări pentru o conferință, chiar dacă era foarte mult de treabă, organizarea nu a scăpătat nicio secundă. Mai mult de atât, în condițiile date, mi-a plăcut mult că cineva de la recepție a reținut preferințele pentru bicicletă și că am fost la plimbare, ba chiar ne-a întrebat mai târziu cum a fost. Poate părea neinteresant însă când ai peste 100 de camere și majoritatea sunt ocupate, nu e lucru ușor să ții minte detalii despre oaspeți și să aloci timp pentru fiecare.

poiana brasov ana hotels sport (10)

Camerele

Un hotel de patru stele corecte, cu camere impecabile, confortabile, fără un design pe care să-l ții minte. Am simțit nevoia unui balcon însă am găsit unul la doi paşi de la ieşirea din cameră, de pe hol. Un singur cusur i-am găsit camerei, în baie, unde suportul pentru duș era probabil stricat și nu am avut nicio șansă să-l fixez.

poiana brasov ana hotels sport (29)

Mâncarea, oh mâncarea!

Sătulă fiind de restaurantele cu specific tradițional românesc, cu meniuri pline de cefe la grătar și cartofi prăjiți, am apreciat enorm mâncarea de la restaurantul Altitude a hotelului. Am găsit aici un mic dejun în regim de bufet foarte bogat cu multe produse de patiserie și fructe pe lângă cele obișnuite. La prânz am găsit o supă cremă de ardei copți cu mozarella de te lingi pe degete iar seara m-am topit lângă tagliatele cu prosciuto și roșii uscate presărate cu magie, pardon, cu parmezan. Excelentă mâncarea! Încă un motiv să mai opresc aici data viitoare când voi fi prin zonă.

poiana brasov ana hotels sport (40)

Ce mi-a plăcut

În primul rând mi-a plăcut stațiunea curată, aerisită, civilizată și ofertantă. Ana Hotels Sport Poiana Brașov se potrivește perfect în acest mediu și plusează cu o infrastructură și personal pregătit la un nivel mai mult decât înalt. Mâncarea, servirea și personalul își merită iarăși toate laudele. M-aș întoarce la Ana Hotels Sport Poiana Brașov nu doar pentru a dormi peste noapte, hotelul nu cred că e despre asta ci despre ce poți face în rest: activități, mâncare, relaxare.

Ce aș îmbunătăți

E greu să-i găsești nod în papură acestui hotel. Așa cum ziceam și mai sus, problema cu suportul de duș e un detaliu ce poate fi ușor corectat. De asemenea, se știe că orice hotel din lume are cafea proastă la mic dejun iar Ana Hotels Sport nu face excepție de la această regulă. Din fericire, există lângă restaurant un bar din care poți să comanzi un espresso bun.

Cât costă

Prețurile încep de la 77 Euro/noapte pentru o cameră dublă dar în funcție de sezon apar diverse pachete ori oferte speciale. Oricum, știu pensiuni cu servicii mai slabe care au aceleași prețuri ceea ce mă face să cred că Ana Hotels Sport din Poiana Brașov nu e deloc un hotel scump.

Vezi și ofertele speciale pe site-ul hotelului și pe Booking.com.

_______________________

Notă: Am fost oaspeți la Ana Hotels Sport Poiana Brașov în perioada 8-10 iulie 2016. Pentru rezervări intrați pe site-ul oficial, sunați la +40 268 407 330 sau pe Booking.com.

____________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.