Greșelile unui călător (II)

Greselile unui calator 2

Călătorim din multe motive: vrem să descoperim lumea din jurul nostru, vrem să ne depăşim limite, vrem să încercăm lucruri noi sau să testăm mâncăruri ciudate. În drumul nostru spre destinaţie facem însă greşeli care ne fac să uităm de ce călătorim. Avem așteptări mari, ne pasă de ceea ce gândesc alții despre noi, ne e frică de necunoscut și uităm să ne bucurăm de prezent. Şi doar nu credeai că astea-s singurele greşeli majore pe care le fac călătorii. Mai sunt câteva.

Ne grăbim

Ne grăbim să facem lucrurile care  se cuvin, care trebuie și ratăm momente prețioase. Ne grăbim să vedem cât mai multe dintr-o destinație și uităm să luăm o pauză și să ne bucurăm de fiecare lucru în parte. Ne grăbim să devenim perfecți și uităm că perfecțiunea nu există pentru că tocmai ea este imperfectă. Ne grăbim să mulțumim pe ceilalți, ne grăbim să fotografiem obiective, ne grăbim să ne lăudăm cu liste și uităm de noi. Sau poate doar fugim de momentul întâlnirii cu noi. Oprește-te puțin și amintește-ți: călătoria cea mai importantă este cea interioară.

Lasam vremea sa ne strice calatoria

Nu ieșim din circuitele turistice

De cele mai multe ori, alegem destinația pentru călătoria noastră după ce am văzut fotografii, filme sau după ce am citit articole care ne-au convins să mergem acolo. Plecăm cu câte obiective turistice în gând și vrem să bifăm atracțiile turistice importante din zona respectivă. Nimic rău în sta. Nimic rău în a-ți dori să visezi la Tour Eiffel din Paris, la Sagrada Familia din Barcelona și Colosseum-ul din Roma. Uităm însă că locurile respective înseamnă mai mult decât o coadă de sute de turiști, uităm că acolo trăiesc localnici într-o cultură diferită de a noastră, uităm că au obiceiuri, că își fac piața, că se distrează și că au alte locuri de relaxare decât cele pe care le avem noi în lista must see. Ia harta în mână, intră în vorbă cu localnicii și părăsește itinerarul turistic. Descoperă locuri noi, intră în atmosfera locului, ieși din pielea turistului și îmbracă ținuta de explorator.

Lăsăm vremea să ne strice călătoriile

Visăm la o coastă stâncoasă înflorită ce se scufundă într-o mare turcoaz și la soarele puternic care face culorile să pară mai frumoase. Nici nu putem concepe să ne plimbăm pe Coasta Amalfi cu nori deasupra capului iar dacă plouă, intrăm pe loc în depresie gândindu-ne la eșecul călătoriei noastre. Uităm însă că în locurile exotice din afișele agențiilor de turism mai și plouă, ba chiar ninge, iar oamenii locului își continuă viața absolut normal, așa cum facem și noi. Nu lua ploaia ca pe un eșec ci ca pe o oportunitate de a vedea locul respectiv cu alți ochi, în altă lumină, poate una mai romantică. Observă ce fac localnicii când se schimbă vremea și planifică-ți călătoria și pentru astfel de situații.

RECORDURI

Colecționăm destinații și recorduri

Mergem în cele mai cunoscute și frumoase locuri, urcăm pe cei mai înalți munți și completăm lista cu cele mai până ajungem la saturație, iar recordurile nu ne mai satisfac. Ignorăm orașele, țările, munții prin care trecem în drumul nostru spre vârfurile de listă și pierdem mare parte din sensul unei călătorii. Ne mândrim cu destinații de top, uitând să descoperim locul în care trăim sau țările mai puțin dezvoltate. Fă pași mici și bucură-te de orice lucru mărunt din jurul tău pentru viața se întâmplă în timp ce alergăm spre vârf. Nu rata restul listei până să ajungi la numărul 1.

Călătoriile sunt ca în viață: căutăm perfecțiunea și greșim în drumul nostru spre ea. Ca și viața, călătoriile sunt însă imperfecte. Avem așteptări mari, ne grăbim, ne blocăm în detalii mici și uităm să ne bucurăm de prezent.

Vezi şi: Greşelile unui călător (I)

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.

1. Si eu am facut greseala cu alergatura in prima mea iesire, cand am fost singurica in Belgia. 🙂

Dar acum am invatat ca daca imi e pofta de o bere, oricat de putin timp am, trebuie sa gasesc o terasa si sa-mi aloc macar 15 minute de pauza.

Si asa.. parca sunt in priza mai mult timp si mult mai relaxata 😀

2. Îmi place cum ai scris. Noi am umblat un pic mai mult decât un concediu şi ne-am permis să nu alergăm, să evadăm din când în când de pe traseul turistic şi să ne bucurăm de ceea ce trăiam fie ploaie, vânt sau soare puternic fiindcă am avut timp. Pe de altă parte nu neg că uneori m-am surprins grăbită, obosită sau bifând… păţăşti 🙂

3. Graba si viteza sunt si ele bune la ceva: in primii ani eram mai rau ca turistii japonezi sau americani (cum era si filmul acela:”Daca e marti, e Belgia”!)-vroiam sa vedem tot, cat mai pe fast forward, ca sa ne facem o idee cum e! apoi, in cunostinta de cauza, am revenit in aceleasi locuri, dar cu alt scop: o villa cu priveliste, cumparaturi dimineata din piata si mancate seara pe plaja sau pe terasa, stat noptile sub cerul senin cu un vin bun, totul pe slow forward :)! cea mai buna lectie am primit-o in Procida (da, cine a auzit de Procida, cea de a treia insula din golful Napoli?) o recomand tuturor celor care doresc o experienta autentica, in decorul filmului IlPostino!!!!!! am mers la un restaurant specializat fructe de mare, cu meniu complet 15 euro – ne-au tinut 4 ore la masa…. 🙂 ca acolo toate lucrurile se fac incet…..iar dimineata, ne-a trezit o melodie calda, sub geamul casutei unde stateam: trecea o babuta pe strada si strica „mozzarela fresca di matinaaa” … am ramas muti de admiratie… am luat apoi de la piata cea mai buna mozarella di buffalo care ammancat-o vreodata… Procida este non-turistica!MErgeti cu inima deschisa!mai low cost de atat nu se poate!