22 de regrete din călătorii

Oricât de bine am face planul de bătaie pentru o vacanță, nu știu cum se face dar niciodată socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Întotdeauna apar situații neprevăzute, uneori frumoase alteori mai puțin dar cert e că fără insolit călătoriile nu ar fi la fel de incitante. Am pățit o mulțime de năzdrăvănii de-a lungul timpului dar de cele mai multe ori am făcut haz de necaz și apoi am uitat de necaz. Cred că am un filtru tare bun de amintiri neplăcute din călătorii pentru că nu m-am întors niciodată nemulțumită dintr-o vacanță. Totuși, avem și noi regretele noastre.

______________________________

1. Am fost în Provence şi nu am văzut câmpurile cu lavandă înflorită pentru că am ajuns acolo în mai, iar lavanda înflorește pe la sfârșitul lui iunie sau chiar iulie, în zonele mai înalte.

2. Nu am văzut nicio marmotă în Retezat deși am fost în august, când se spune că ies de sub pietre pentru că n-am prins soarele arzător pe care ele îl caută.

3. Când am ajuns pe Vârful Peleaga era o ceață atât de groasă că abia am văzut steagul României. Și dacă era vreo marmotă tot n-o puteam vedea.

4. N-am făcut baie în ocean, în octombrie, la Cadiz. Era prea rece apa şi tocmai alunecasem pe stânci. Totul e bine când se termină cu bine.

5. Iarna trecută am uitat că nu sunt permise recipientele cu lichide mai mari de 100 de ml în bagajul de mână. Am lăsat în aeroportul din Bruxelles 4 borcane cu cremă de ciocolată belgiană delicioasă. Cel puțin așa îmi imaginez că era.

praga pe tocuri

6. Am mers o zi întreagă prin Praga pe tocuri de 10 cm. Dacă știam că tot centrul e pavat cu piatră cubică…

7. Am luat biletele de tren pentru Budapesta după ce am vazut o fotografie de sus, cu Dunărea și Parlamentul Ungariei. Când am ajuns eu era ceață și nu am văzut nimic.

8. Am ajuns în cele mai spectaculoase chei din Europa – Gorges du Verdon dar nu am făcut bungee jumping de pe Pont de l’Artuby – cel mai înalt pod din Europa.

9. Nu am mancat aioli in Provence. Motivul aici.

10. N-am închiriat o bicicletă să mă plimb prin satele din Provence – nu știu să merg (prea bine) pe bicicletă.

11. Când am urcat pe Moldoveanu, la începutul lui septembrie, nu am luat în rucsac și o cremă cu SPF ridicat. Am avut nasul și buzele arse două săptămâni.

12. Nu am rezervat din timp cazare în Milano – de fapt, nu am rezervat deloc – și am stat o noapte în cel mai mizerabil hostel din câte am văzut. Ever! A doua zi mi-am luat bagajele și m-am mutat la un hotel.

13. Am dat 12 euro pe o porție de gnochi la un bistro în Verona, vizavi de Arena pentru că toate cârciumile locale sunt închise după prânz pentru siesta. Cei mai prost cheltuiți bani pe mâncare din calatoriile mele.

14 .Am stat doar o dimineață în Murano. Aș fi vrut să văd mai multe ateliere de sticlă, meșterii ăia sunt grozavi. I-am ajutat cu ce am putut (am adăugat varianta în română).

Murano Italia

15. Nu am invățat mai devreme să-mi fac bagajul cum trebuie și am cărat de prea multe ori prea multe lucruri inutile.

16. Nu am consultat prognoza meteo înainte de a pleca la Istanbul, la sfârșitul lui aprilie. Am tremurat trei zile ca un câine la injecții.

17. Mi-am uitat portofelul în Sinaia, pe masa unui restaurant. L-am primit inapoi după doua luni, prin poștă. Doar buletinul.

18. Anul trecut, în Turul României 3, a plouat în cort. A trebuit să strângem lucrurile în toiul nopţii şi să batem la uşa cabanierului care ne-a primit deşi nu mai avea locuri libere. Note to myselef: nu pleca la drum fără cortul de care ești sigură că e impermeabil.

proalpin.ro

19. Am stat doar o noapte în Ronda – Andaluzia, la hostelul cu cel mai frumos view – Babia Backpackers.

20. N-am văzut mai multe pueblos plancos – 8 zile sunt totuși prea puține să vezi toată Andalucia.

21. N-am mai urcat pe Vârful Ineu (2279 m) din Munții Rodnei – am adormit pe malul Lacului Lala Mică (1950 m).

***

Știu, sunt doar 21 dar pe al 22-lea sper să mi-l spuneți voi. Cine știe, poate mă regăsesc în poveste.

________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Sunt și aici

Loredana

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.
Loredana
Sunt și aici

1. Am fost in la Amsterdam si n-am gustat nimic ‘exotic’, daca ma intelegi 😉
    In plus, n-am vazut nici campuri de lalele pentru ca am fost in jur de 25 martie si nu era timpul lor. 🙁

2. Am stat doar o zi in Tarragona (dar una perfecta!), cand as fi putut sa renunt fara probleme la Barcelona :D. Am stat o zi in Faro, pe care l-am ‘vandut’ pe Sevilla, fara ca investitia sa renteze. As fi putut sa ma bucur mai mult de timpul petrecut prin Asia de SE, in loc sa ma plang mereu de cate ceva. As fi putut sa inteleg de la inceput ca nu voi uita prea usor Tenerife si sa nu ma mai laud ca mi-a trecut dorul. Nu imi voi mai pune niciodata buget zilnic = 5 euro, ca nu tine:))) Nu ma mai iau niciodata dupa pozele din diverse locatii – orasele sunt ca oamenii – unele sunt fotogenice, altele nu. De cele mai multe ori, cele mai putin fotogenice au mai multe de oferit si sunt chiar incantatoare. Tot spun ca nu voi mai calatori in ianuarie, din cauza turbulentelor, insa nu ma pot abtine…

3. 1. Am si acum o viza de Thailanda in pasaport…fara stampila:) chiar daca am fost la doar cateva sute de km de granita
    2. De la Cascada Niagara pana la New York sunt doar 4 ore cu trenul. Nu am ajuns in New York…nu am avut viza
    3. Am fost in Arabia Saudita – Jeddah chiar inainte de Ramadan si nu am putut vizita Mecca. Singura solutie era convertirea la islam 🙂
    4. Am stat in Cairo 12 ore dar noaptea:) cand vizitarea piramidelor nu e posibila
    5. Am lasat ca ultim obiectiv Catacombele din Paris. Greseala mare.Era prea tarziu
    6. In Cappadocia nu am urcat in balon (am ramas fara bani)
    7. Am pierdut 2 camere foto – cu toate pozele evident, ambele chiar la sfarsitul calatoriilor
    8. Nu l-am vazut pe Lenin in Moscova, cred ca avea si el nevoie de un face lift:)
    9. Karolia din Varsovia nu vorbea o boaba de engleza :))
    10. In Ryiadh am intalnit un indian din Goa cu o personalitate remarcabila si o poveste de viata deosebita. Cat timp am fumat doua tigari am devenit buni prieteni.Ne-am promis ca ne vom revedea in Goa sau in Romania candva. Mi-a dat cartea lui de vizita. A doua zi aveam avion…am pierdut cartea si am pierdut legatura definitiv

4. Trebuia sa zbor din Bruxelles spre Tromso via Oslo ca sa vad aurora boreala, in octombrie. Cumparasem biletele de avion cu o luna inainte – Ryanair pana la Oslo (35 de euro dus-intors Bruxelles-Oslo). In dimineata plecarii, am zis ca mai stau 5 minute in pat, am adormit la loc, m-am trezit dupa doua ore, am ajuns la aeroport, dar mi s-a spus ca avionul era deja pe pista, se pregatea de decolare. Ca sa nu pierd toti banii (zborurile interne erau mai scumpe), am dat 300 de euro pe un zbor dus in aceeasi zi si am ajuns in Tromso…ca sa dau de nori si ploaie. Nicio urma de aurora boreala.

5. Eram in Barcelona intr-un city break de 2 zile.
    Am ajuns din greseala in Piata Boqueria, care era ticsita cu fructe exotice, cocktailuri, nuci si alune de tot felul. Ne grabeam sa vizitam totul in 2 zile, asa ca am decis sa revenim a doua zi, sa cumparam bunatati din piata.
    A doua zi era duminica, si era inchis.