Pentru că aşa e la români

Nimic nu-mi displace mai mult decât ura românilor faţă de România. Aud de multe ori oameni spunând cu dispreţ „păi normal, aşa e la români” când fac referire la vreo neregulă sesizată în jurul lor ori chiar şi atunci când nu găsesc un argument logic pentru a-şi susţine nemulţumirea faţă de o greşeală pe care şi ei o comit cu uşurinţă. Deşi cei mai mulţi români nu şi-au vizitat niciodată ţara sau merg doar o dată pe an la mare ori pe Valea Prahovei, susţin cu ardoare că toate drumurile patriei sunt pline de gropi, toţi proprietarii de pensiuni sunt nepoliticoşi, preţurile sunt exorbitant de mari iar obiectivele turistice sunt inexistente ori pline de gunoaie. Cu siguranţă că nu suntem perfecţi dar nici dracu’ nu-i așa negru. Doar cei care şi-au bătut ţara în lung şi în lat ştiu că România e o ţară superbă, că cele mai multe drumuri sunt practicabile, că cei mai mulți oameni sunt buni, preţurile sunt de cele mai multe ori corecte şi că nu îţi ajunge o viaţă să descoperi tot ce are România de oferit.

Sunt de părere că dacă te agăţi doar de lucrurile urâte din jurul tău şi uiţi să te bucuri de lucrurile cu adevărat importante în viaţă, ajungi să trăieşti o viaţă plină de ură, frustrări şi nemulţumiri. De ce să ne petrecem viaţa comentând precum nişte telespectatori când putem lua măsuri? Dacă vrei să schimbi ceva, fă ceva.

colindam romania iarna (4)

Ce faci când dai de un „românism”

Gafele, greșelile sau reaua voință nu țin cont de granițe și te poți lovi de ele oriunde ai merge. Atunci când le observi sau te afectează, sesizează-le. Nu trece pe lângă nereguli cu aceeași atitudine de „ce să-i faci? așa e la români!”. Ce te faci când ai o rezervare la o pensiune și, o dată ajunsă la fața locului, afli că ai venit degeaba? Scrie despre asta pe TripAdvisor, pe Booking.com, pe Facebook. Sau pe blog, dacă ai unul. Cele mai multe unități de cazare trăiesc efectiv din review-uri și dacă jumătate dintre clienții lor spun că banii plătiți acolo sunt o risipă, atunci fii sigură că nu vor rămâne prea mult timp pe piață. Îndemnul meu a valabil și pentru călătoriile în străinătate. Ai o sugestie de îmbunătățire pentru administrațiilor locale, unitățile de cazare, firmele de transport, companiile aeriene ori agențiile turistice? Trimite-le un email și asigură-te că acesta ajunge cât mai sus în schema organizațională. Noi am făcut-o chiar și atunci când a fost vorba de administrarea (proastă) a unui parc național precum Valea Cernei sau de o greșeală gramaticală gravă din Rezervația de zimbri Slivuț.

Dacă nu primești bon fiscal ori dacă ești înșelată pe față atunci când cumperi un produs sau un serviciu, intră pe site-ul ANPC și înregistrează o sesizare aici. Neregulile vor înceta să mai existe dacă ele nu vor mai fi tolerate.

pisica muzeul satului bucuresti

De ce să dai feedback în mod public

1. Ai dreptul să îți dai cu părerea pentru serviciile pentru care plătești.

2. Le oferi celorlalți clienți șansa de a alege în cunoștință de cauză.

3. Motivezi furnizorii de servicii să-și îmbunătățească afacerea.

4. Sesisezi nereguli la care poate că nu s-a gândit nimeni.

5. Educi piața și elimini uscăturile.

6. Încurajezi afacerile cu adevărat bune.

biletele muzeul satului bucuresti

Când e bine la români

Cea mai aglomerată secțiune de pe TravelGirls.ro este cea despre România. De ce? Avem câteva motive: ne plimbăm mult deci avem ce povesti și vrem să „profităm” de faptul că peste 60 000 de români ne citesc în fiecare lună. Lor vrem să le arătăm partea frumoasă a României și locurile în care merită să-ți faci vacanțele pentru că noi credem cu tărie că e bine la români. În fiecare vară plecăm în Turul României și în fiecare iarnă Colindăm România, ocazii cu care testăm unități de cazare, rețete românești, urcăm pe munții patriei și ne relaxăm în cele mai frumoase locuri din țară.

Exemple „Așa DA!”

Începând din vara lui 2014 am creat o nouă secțiune pe TravelGirls.ro: Hoteluri în care am stat – loc în care vă recomandăm unități de cazare ce merită toți banii. Casele de oaspeți ale Contelui Kalnoky, Hadar Chalet, Viscri 125, Biserica fortificată din Axente Sever și Casa Moșului sunt doar câteva dintre exemplele „Așa DA!” din România. Ideile de weekend în România sunt preferatele noastre iar variantele pentru o vacanță la ski sau în diverse regiuni ale țării precum județul Sibiu, ținutul secuiesc ori județul Buzău sunt doar câteva dintre motivele pentru care recomandăm România ca destinație de vacanță.

costum traditional romania

CONCURS

Haideţi să facem un experiment. Haideţi să vedem cum e la români atunci când privim ţara cu mintea deschisă, când călătorim, când o iubim și când vedem partea plină a paharului. Vă invităm să scrieți până vineri pe 27 februarie 2015, ora 18:00 în comentarii la acest articol lucrurile frumoase din România, locurile dragi în care ați fost, amintirile de neprețuit din România, mâncărurile bune pe care le-ați încercat și orice altceva frumos vă trece prin minte legat de România. Haideți să arătăm că la români e bine. Vineri după amiază alegem două dintre răspunsuri și le premiem cu câte o carte: „Călătorie în Romania” de Alain Kerjean și „ROMANIA – oameni, locuri și istorii” de Mariana Pascaru și Florin Andreescu. Premiile sunt oferite de către BOOKS EXPRESS.

carti romania

UPDATE:

Câștigătorii concursului sunt:

Elena Rotărescu – Premiu: “ROMANIA – oameni, locuri și istorii” de Mariana Pascaru și Florin Andreescu

Anton Săndița – Premiu: “Călătorie în Romania” de Alain Kerjean

Nu uitați, iarna asta #ColindamRomania din nou!

__________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Narcisa

De peste șase ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unei cazări cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plec oricând de acasă pentru munți, mâncare, snorkeling, sate ori case de oaspeți și îmi place la nebunie Instagram.

1. Cel mai frumos lucru din lucru din Romania sunt oamenii, fiind niste oameni iubaresti, care iti ofera imediat afectiune si iubire si care au contribuit la pastrarea unor peisaje minunate.

2. Am vizitat cateva locuri in Romania, fiecare loc e specific, am fost la mare, munte, in orasele mari si mici din Romania, dar am fost foarte impresionat de Delta Dunarii, unde am petrecut doar o dupa-amiaza pe Delta, am mancat un borș de peste(e singurul loc unde mananc bors de peste, mai face si mama cateodata dar nu mananc, doar l-am gustat odata si nu se compara cu cel facut in delta), peste afumat, a fost o dupa-amiaza foarte frumoasa, m-as intoarce in delta.
    Dar cel mai mult imi place la munte, ma simt cel mai bine, mai ales sa fac trasee montane.
    Mai am multe de vazut si vreau sa mai ajung in multe locuri pe care nu le-am vazut in Romania.Avem o tara frumoasa si sunt mandru de ea.

3. Nu am calatorit eu foarte mult, insa iubesc Romania…imi iubesc tara pentru ca aici se nasc valori…iubesc Romania deoarece e o tara fermecatoare…sunt atat de multe de descoperit, de admirat, de „construit” si slefuit…ma fascineaza faptul ca, desi e mica, e diferita (pe zone geografice: viziune, comportament, statut, organizare etc).

4. Plecam in vacante pe meleaguri straine. Acolo, ne transformam in persoane sofisticate, desi nimeni nu ne baga in seama. Ne intoarcem in Romania si incepem vesnica polemica: „Ce ghinion sa ma nasc aici! „”Ce tara de rahat avem!” Asta in conditiile in care nu ne cunoastem tara, istoria sau frumusetea ei naturala. Cat de fraieri putem fi!!! De la peisaje la oameni sau gastronomie,Romania este minunata!

Vreau sa inchei cu un citat al lui Gilbert Keith Chesterton, care mi se pare concludent:

” Telul suprem al calatoriilor nu este acela de a pune piciorul pe un pamant strain. Este acela de a putea, in sfarsit, sa pasesti in propria ta tara ca pe un meleag strain.”

5. Iubesc Romania , aici m-am nascut, aici traiesc si aici vreau sa mor.
    Oamenii sunt primitori , impart deopotriva si bucuriile si necazurile impreuna , iar despre locurile frumoase din aceasta tara nici nu ma pot hotarii : cheile Nerei, Bicazului, Trasfagarasanul,Transalpina, Sighisoara , Delta Dunarii , Bucovina si multe alte locatii foarte frumoase.
    Mancarea… borsul de peste din Delta Dunarii , sarmalutele, micii, slana ardeleneasca cu putina palinca si multe alte mancaruri delicioase .

6. Romania este o tara superba plina de locuri minunate. Iubesc atat muntele cat si mare si am experiente minunate din toate zonele tarii;asa ca o sa incep cu : Delta Dunarii unde am avut norocul sa merg in rezervatia naturala si sa fac cateva poze minunate; unde am mancat peste afumat si am invatat sa pescuiesc , Cheile Nerei unde am fost la o tura minunata de rafting plina de andrenalina , Transalpina, Sighisoara, Sighetul Marmatiei, Cimitirul vessel de la Sapanta, Sibiul care este orasul meu de suflet unde merg intotdeauna cu drag si unde mananc de fiecare data ciorba de fasole in paine.
    As mai avea multe de povestit si sunt sigura ca mai am multe de vizitat in minunata noastra tara 🙂

7. Romania de zi cu zi inseamna oameni. Multi oameni, cu bucuriile si preocuparile lor, pe care ii intalnesc zi de zi. Inseamna familia mea, unde imi incarc bateriile in fiecare seara, unde ne jucam, povestim, ne facem griji si gasim solutii. Inseamna metrou, teatru, serviciu, un film bun, librarii, magazine, rate, forfota.
    Cealalta Romanie e cea pe care o astept ori de cate ori am putin timp liber. E gura mea de aer. Sunt drumurile spre parintii de ACASA sau spre vacanta. Cand esti fericit este frumos peste tot, si in locurile stiute, si in cele abia descoperite.
    Vara trecuta am fost la Murighiol. Soare, casute vopsite partial in albastru, oameni linistiti si cu vorbele bune la ei, plimbare, Delta, peste. Au fost doua zile intr-o Romanie care are resurse inepuizabile de a surprinde. Mai conteaza cat de greu ajungi undeva? Sau cat de rar?

8. Am calatorit prin multe locuri in ultima perioada, dar nu cred ca m-a impresionat vreun loc de pe meleagurile noastre mai mult ca muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului. Denumit Muzeul Civilizatiei Populare Traditionale Astra sau, popular, Muzeul Satului, este un loc ideal pentru pastrarea spiritului romanesc autentic. Asezat intr-un adevarat paradis, in rezervatia naturala Dumbrava Sibiului, muzeul dispune de un lac si de peste zece kilometri de alei care arata impecabil. Vizitand muzeul veti descoperi istoria satului romanesc. Puteti admira o multitudine de case taranesti, doua biserici, scoala, carciuma, mori de vant, popicarie, dar si un loc de joaca, toate asa cum erau altadata. Alaturi de gospodarii, muzeul ne prezinta ateliere pentru prelucrarea lemnului, prelucrarea pietrei sau prelucrarea metalelor, dar si ateliere pentru realizarea de imbracaminte si obiecte de uz gospodaresc.
    Parca nu mai voiam sa plec de pe aleile muzeului, aproape o zi intreaga si nu mi s-a parut mult. Liniste si aer curat, singura galagie ce se auzea era de la inregistrarea unui videoclip de muzica populara, in curtea unei casute. Va recomand din tot sufletul sa vizitati muzeul! Peisajul de vis, lectia de istorie, casele ingrijite, amabilitatea batranilor care ingrijesc casutele si gradinile, toate va vor face sa apreciati alegerea facuta si poate sa reveniti.

9. M-am gandit sa va scriu despre un loc minunat, o oaza de liniste, un loc care m-a fascinat, Cetatea Rasnov. Desi am trecut de multe ori pe drumul dintre Brasov si Bran, nu m-am oprit, pana de curand, sa o vizitez. Amplasata la 15 km de Brasov, pe un deal stancos, din orasul Rasnov, imprejmuita de padure, cu o arhitectura adaptata reliefului, cetatea este cunoscuta si sub numele de „Cetatea taraneasca Rasnov”. Cetatea rasnoveana are doua curti: exterioara si interioara. In curtea exterioara erau adapostite vitele. In curtea interioara se gasesc casutele locuitorilor, astazi in aceste casute sunt diverse buticuri, de unde vizitatorii pot achizitiona diverse suvenire. Gazdele poarta imbracaminte de inspiratie medievala. Din cetate veti vedea o panorama superba, intreg Rasnovul. Va puteti plimba pe ingustele stradute din cetate. Se poate urca, pana la ultimul nivel, in turnul de supraveghere de la poarta cetatii, de acolo puteti admira intreaga curte. Cetatea e pregatita pentru turisti si te imbie sa revii.

10. Manastirea de la Sambata de Sus, cunoscuta sub denumirea de Manastirea Brancoveanu, este un asezamant monahal de calugari. Manastirea Brancoveanu este un loc in care te simti mai aproape de Dumnezeu, un loc in care poti afla liniste, pace, sfaturi duhovnicesti de mare folos si in care te poti bucura de frumusetea naturii. De cum intri pe aleea marginita de flori, simti ca ai patruns intr-un colt de rai. Situata la poalele muntilor Fagaras, intr-un cadru natural deosebit, departe de zgomotul lumii, manastirea are o arhitectura ce se incadreaza intru totul in stilul brancovenesc, stil aparut la sfarsitul secolului al XVII-lea si inceputul secolului al XVIII-lea in Tara Romaneasca. In curte se gaseste Pastravaria, dar si Academia Sambata. Academia este proiectata ca un loc unde sa se desfasoare diferite conferinte pe teme religioase, culturale sau stiintifice, dar si ca o casa de oaspeti.
    De la manastire, pe un drum forestier, se poate ajunge la Cabana Valea Sambetei. De acolo, pe o poteca, puteti ajunge la chilia Parintelui Arsenie Boca. Chilia se inalta primejdios deasupra unei prapastii verticale de peste 100 de metri. In interiorul chiliei se pot aprinde lumanari si lasa acatiste. Chilia a devenit altar de rugaciune si meditatie. Parintele a intrat in 1939 in obstea Manastirii Brancoveanu, unde a primit numele de Arsenie. Mormantul sau se afla la Manastirea Prislop.

11. Am crescut in com.Nistoresti din judetul Vrancea, Nistorestiul este mostenirea lui Nistor, fecior de-al babei Vrancioaia , de-a lungul timpului am traversat dealurile, la pas, si am ajuns la Andreiasu, la Focul Viu, in Vrancioaia la statia seizmica, in inima muntilor, prin Cheile Narujei , am ajuns la Lacul Negru sau Lacul fara fund ori Lacul cu plamana.Un loc superb,linistitor,”virgin” zona nefiind promovata .
    Am mers in fiecare an la mare, la Mamaia , frumos si acum tot acolo merg cu familia mea !
    Am fost fascinata mereu de M-tii Macin, mergeam de doua ori pe an in zona Dobrogei, fiind familiarizata cu pescuitul in balta si plimbarile cu caruta prin praf.Tot in copilarie am facut cunostinta si cu statiunea Lepsa, era peste deal. Cascada Putnei este o atractie turistica, iar daca mergeti acolo treceti si pe la pastravarie. In Soveja, tot cam peste deal, este un mausoleu „Mausoleul de la Soveja”, dedicat eroilor care au luptat pe valea Susitei. Am mai fost si in Covasna, la festival , acolo l-am vazut si auzit prima oara pe Hrusca.
    Liceul l-am facut in Focsani , acolo puteti vizita teatrul Maior Ghe. Pastia , foarte frumos si impresionant. Apoi am plecat la Iasi, in drum puteti vizita Mausoleul de la Marasesti si chiar daca spune Ecaterina „Pe aici nu se trece” am trecut spre Iasi si am ajuns la Micauseni la Palatul Strudza, aveti grija pe drum ca aveti 100% sanse sa il ratati, nu se vede din strada principala.
    Iar in Iasi slava Domnului sunt obiective cat sa nu te plictisesti cateva luni: Palatul Culturii, Biserica Sf.Nicolae, Cetatuia , Piata Unirii , Mitropolia , Teatru National Vasile Alecsandri,Palatul Roznovanu , Gradina Botanica , Bojdeuca lui Ion Creanga,Prima universitate din tara: Alexadru Ioan Cuza. Orasul in sine este frumos si linistit.
    Puteti face „escala” la cetatea Neamt, privelistea este de vis.
    In timp am vizitat de cateva ori Brasovul , Biserica Neagra, strada Sforii, partia de Ski. Pelesul mi-a ramas in minte.
    Cetatea FAGARASULUI – Transfagarasanul-Lacul Balea – Biserica de la Curtea de Arges, un traeu perfect pentru weekend
    Cheile Bicazului , Lacul Rosu si Lacul Sfanta Ana le-am vazut in vara lui 2012. In 2013 am aniversat un an de casatorie mergand in Bucovina la toate manastirile si la cetatea de scaun .
    Duruitoarea si cabana Fantanele ( unde am mancat cea mai buna ciorba de pui) le-am „facut” in 3 ani consecutiv. Duraul este un loc mirific, lacul Bicaz , Poaiana Teiului , Ceahlaul . Intr-un weekend pot fi bifate !
    Acum doua saptamani am fost la Piatra Neamt si la Izvorul Muntelui , vroiam sa scot fetita ( de 1.9 luni) la zapada si aer curat, iar Izvorul Muntelui cu zapada a fost un loc perfect, de poveste.
    Raraul l-am urcat cu masina, rusinica, dar frumos mai este acolo sus . Spor la calatorit!

12. Am vizitat diferite orase in Romania,unele frumoase altele mai putin frumoase. Clujul unul dintre orasele frumoase ale Romaniei,in care se afla Teatrul national,monumente istorice, muzee,si alte locuri frumoase. Al doilea oras tot in apropiere de Cluj este Turda,aici am vizitat Salina,ajutatoare pentru plamani,pentru racelii…

13. Romania ne ofera foarte multe locuri frumoase si pitoresti care le-am putea vizita. Sincer acuma intotdeauna am apreciat mai mult o priveliste minunata din Muntii Carpati, Marea Neagra sau Delta Dunarii decat una care reflecta modernismul si civilizatia Americii.

14. Fiind la facultatea de geografie am vizitat o mare parte din tara noastra bogata. Printre locurile mele preferate se numara Sibiul, un oras foarte frumos si care te incanta vizual in perioadele calde ale anului. In Cluj am intalnit oameni politicosi, iar Maramuresul m-a fascinat cu numeroasele obiective turistice interesante.
    Predealul este clar destinatia mea favorita pentru iarna, nelipsindu-i nimic.
    De asemenea Dunarea (trecuta cu bacul), Cheile Bicazului, Vulcanii Noroiosi, Lacul Sf. Ana, castelele Bran si Peles, salina Turda (singura salina pe care am vizitat-o), numeroasele cetati cum ar fi Rasnov care mi-a bucurat copilaria cand am vazut-o prima oara dar si litoralul romanesc fac din Romania o tara incantatoare.
    Si tot mai am destule locuri pe care doresc sa le vizitez..

15. Iubesc Romania cu tot ce are ea bun sau rau. Este tara mea, locuri precum Delta Dunarii, manastirile din Bucuvina imi vor ramane mereu la suflet. Stiti cand am simtit eu cel mai mult ca imi este dor de Romania, de limba romana, de romani? Cand am fost plecata departe de tara, acum 1 an in Afganistan. Imi era dor chiar si de firul de iarba si de copacul din fata blocului. Sa iubim Romania asa cum este ea, fara sa o judecam prea mult!

16. multa lume m-a intrebat de ce nu plec din aceasta tara, am o diploma cu care as putea castiga mult pe afara. Nu plec din cauza locurilor pe care ofera aceasta tara. Cateva enumerate ar fi: cazarea buna de la pensiunea Casa Cartianu de langa Targu Jiu, drumul Regelui in continuoare la trans Alpina, o poveste de vis, toate drumurile secundare si chiar si de caruta din zona Sibiu-Medias-Sighisoara-Brasov, toate cetatile taranesti din satele sasesti, mancarea buna de la Carciuma din Batrani (vezi bancnota de 10 lei), apropo este in muteul ASTRA, Sibiu, si aici ma plimb cu fericire, muntii nu au nevoie de nici o prezentare, satele pitite pe varf de deal din apuseni ce te duc inapoi in istorie intr-o clipire, mancarea, mai ales varietatea ei este un rai culinar. Toate astea sunt o particica mica din Romania mea.

17. Port cu drag în suflet și în minte toate drumețiile pe care le-am făcut în munții nostri; ”ochii” de pe acoperișurile caselor din Sibiu; panorama orașului Brașov, văzută de pe Tâmpa; bisericile rupestre din Buzău, împreună cu poveștile lor; gustul bulzului mâncat la o stână, preparat de un cioban de 80 de ani; acoperișurile din paie ale caselor din Apuseni; cântecul a zeci de păsări ce zburau pe deasupra Mănăstirii Sâmbăta de Sus; caprele negre care pășteau liniștite în pădurea de zade de pe versantul estic al Ceahlăului; casele pictate din Ciocănești, apele reci prin care am mers în Cheile Râmețului, vorbele cu tâlc ale unei bătrâne dintr-un sat retras, numit Cozia; baia în aer liber, în apele fierbinți ale cloacăi de lângă Herculane, deși afară era foarte frig, plimbarea cu mocănița, într-o zi de iarnă … și multe alte locuri, întâmplări și persoane care mi-au făcut frumoase vacanțele petrecute în România.

18. Si eu sunt una dintre persoanele vesnic indragostite de frumusetile tarii noastre, de la plajele linistite si apa Marii Negre, pana la cel mai inalt varf de munte. Mi-ar lua foarte mult sa va impartasesc despre toate locurile vizitate si despre toate emotiile traite; deoarece pentru mine fiecare plimbare prin tara sau drumetie pe munte are o poveste,incarcata cu emotii, sentimente, oameni dragi, etc.
    Sunt constienta ca nu am vazut decat o mica parte din comorile pe care tara noastra ni le ofera; dar cu siguranta o sa fac tot ceeea ce-mi sta in putinta sa vad cat mai mult.
    Cele mai dragi locuri pe care le-am vazut si care mi-au ramas in suflet sunt: Maramuresul si imprejurimile sale de basm, Cazanele mari si mici ale Dunarii,Delta Dunarii cu multitudinea de minunatii ce ni le ofera la tot pasul, Bucovina cu manastirile si cetatile sale, frumusetea traseelor din Transfagarasan, Transalpina, Transbucegi, Valea Oltului, peisajele de basm din Muntii Fagaras, Bucegi, Piatra Craiului, Cheile Bicazului, minunatele lacuri precum: Bolboci, lacul Sfanta Ana, lacul Rosu,barajul Vidra, parajul Paltinu,barajul Vidraru, barajul Siriu, orasele incarcate de istorie precum Brasov, Sibiu, Sighisoara, Tagroviste,Targu Neamt,etc.
    Ceea ce trebuie sa constientizam cu totii este ca suntem norocosi ca ne-am nascut in aceasta tara frumoasa, cu o diversitate a formelor de relief atat de vasta, cu traditii si obiceiuri pastrate din strabuni,cu oameni de stiinta si scriitori celebrii in intreaga lume si multe alte bogatii.
    Sunt suficiente motive pentru ca fiecare din noi sa contribuie la promovarea frumusetiilor si bogatiilor nationale.

Avem o tara frumoasa, da! Si este suficient sa ne dorim sa o cunoastem!Ea ne asteapta oricand cu bratele deschise!!!