Plecăm la capăt de lume

elefant.ro

Puțini știu că printre primele articole scrise pe TravelGirls sunt cele despre Lisabona. Ca să reușesc să îmi imaginez cum ar fi să merg acolo am vizualizat sute de fotografii, am citit zeci de rewiew-uri și m-am uitat la mai toate clipurile video pe care le-am găsit pe net. Ceva mai târziu mi-am zis că nu o fi chiar capăt de lume să merg chiar eu acolo și să nu scriu doar din auzite așa că… mâine plecăm 8 zile în Portugalia.

_______________________________________

Am văzut și de data asta sute de fotografii, am savurat fiecare scenă din episodul pe care Anthony Bourdain l-a filmat la Lisabona, am citit pe nerăsuflate ghiduri turistice și am ascultat în ultima săptămână doar fado. Am visat ceva vreme că o să mă plimb pe străzile Lisabonei și că o să alerg pe plajele din Algarve deși știu că Portugalia nu e chiar la capăt de lume. Declick-ul s-a întâmplat aproape de Crăciun când my secret Santa mi-a lăsat sub bradul de la birou un ghid turistic cu Portugalia. În aceeași zi mi-am cumpărat biletele de avion și de atunci am tot visat, mai mereu cu ochii deschiși. Mâine plecăm la capăt de lume!

Unde o să mergem

Lisabona. Până duminică pe la prânz o să străbatem în lung și-n lat capitala Portugaliei care acum câteva zile, pe 31 august, a fost desemnată Cea mai bună destinație pentru city break din Europa, la World Travel Awards, în Turcia. Asta sigur e de bun augur și sunt sigură că are ceva orașul ăsta de a câștigat din nou acest premiu.

Oficiul Național de Turism al Portugaliei ne-a făcut o surpriză tare plăcută și ne-a oferit două Lisboa Card de 72 de ore, să putem vizita tot ce ne iese în cale și să ne mișcăm în voie prin oraș. Muito obrigado, abia așteptăm!

Chiar dacă o să fim cazați 3 nopți în Lisabona, nu o să stăm doar în oraș. O să facem și câteva day-trips, până la Sintra, Cascais și… Cabo da Roca, pe care am pus ochii de ceva vreme. Fie ce-o fi, nu plecăm din Portugalia până nu ajungem la capăt de lume, chiar de-o fi să ne ia vântul pe sus (umblă vorba că nu e de glumă cu rafalele pe-acolo).

Obidos. Duminică spre seară mutăm tabără (pentru o zi doar) într-un sat tare frumos, cocoțat pe un deal, străjuit de ziduri de apărare, cu case albe ca laptele și străduțe înguste și pietruite. Îmi pare ca un pueblo blanco din Andalucia, unde mi-a plăcut atât de mult!

Algarve. Lăsăm satele pitorești și plecăm fuguța… la plajă. Și nu orice plajă, ci cea mai cea, pentru că Algarve a fost aleasă cea mai bună destinație pentru plajă în 2013, la Oscarurile în Turism, despre care vorbeam mai sus. Cu așa premiu în portofoliu, mă aștept să găsesc cel puțin ce-am văzut eu în pozele internauților de pretutindeni, adică plaje sălbatice, stânci amețitoare, ape turcoaz, orașe văruite în alb și sate pescărești. Și mult bacalhau, adică cod proaspăt gătit așa cum știu localnicii mai bine.

algarve
Foto credit : http://www.nstravel.ro/

Ce o să facem

M-am amuzat teribil când am citit cele 7 lecții simple de portugheză ale Ioanei, atât de tare încât am pus repede mâna pe un ghid de conversație, în cazul în care pățesc și eu pocinogul cu constipação. În plus, vă pregătim o surpriză frumoasă, așa că trebuie să fiu în stare să rostesc o frază mai de doamne-ajută în portugheză. Dacă nu, intrăm în primele patiserii care ne ies în cale și ne îndopăm cu pasteis de nata iar dacă e deja seară, dăm peste cap câteva shoturi de ginjinha.

Și dacă tot s-a lăsat întunericul, o să intrăm în cârciumi cu doar câteva mese, o să ascultăm fado și o să încercăm să mai schimbăm o vorbă-două cu locanicii, atât cât ne-om pricepe.

După ce o să ne dăm în toate drăciile motorizate ori electrificate – tramvaie, lifturi, bărci – dăm o raită prin piețele de pește și de antichități, să ne clătim ochii și să ne gâdilăm nările pofticioase.

Toate astea în Lisabona căci în Algarve ne prăjim la soare cât e ziulica de lungă, vedem apusuri frumoase la Oceanul Atlantic și dacă nu e foarte cald și nu ne ispitește vreo bodeguita, închiriem două biciclete și lăsăm vântul să ne fluture pletele.

Ah, era să uit, mergem #lacapătdelume și ne întoarcem de acolo cu o surpriză pe care vrem să i-o facem celui sau cele care ne dă o idee de făcut, de vizitat sau de mâncat ceva inedit cât timp o să fim în Portugalia. Poate fi un sat mai puțin cunoscut, un restaurant local ascuns de ochii curioșilor sau un fel de mâncare tradițional pe care l-ai gustat tu când ai fost La capăt de lume.

Unde o să stăm

Lisabona: VIP Executive Diplomatico

Obidos : Albergaria Josefa d Obidos

Lagos: Riomar

Ce luăm în bagaj

Pentru că încă nu mă simt prea confortabil în avion și pentru că cele 4 ore și jumătate de zbor sigur or să mi se pară interminabile, mp3-ul și Kindle-ul fac și de data asta casă bună împreună. Cutiuța cu minuni, adică cu unt de shea e la loc de cinste, pentru că e mai bun decât orice cremă de mâini, de picioare sau balsam de buze. Și are și sub 100 de grame, așa că nu o să am probleme la controlul de securitate (avem doar bagaj de mână).

Am pus și camera foto, cardul de asigurări de călătorie, ochelarii, eșarfa chic, o perece de teniși comozi și geaca impermeabilă, pentru că nu se știe niciodată. Boa viagem s-avem și să ne întoarcem cu cadouri frumoase pentru voi de la Capăt de lume. Nu uitați de concursul nostru!

____________________________

Articolul face parte din campania La Capăt de lume cu Tripsta.ro. Update-uri pe Facebook și Twitter, pe htag-ul #Lacapatdelume

_____________________________________________________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.
Loredana
Sunt și aici

Jurnalist de profesie, consultant în turism de 6 ani și blogger de travel de aproape 5 ani.
De când am devenit mămică, am continuat să călătoresc la fel de mult, doar că am încetinit ritmul. Dau oricând o vacanță la țară, într-un sat izolat, într-o casă de oaspeți cu poveste în locul unui city-break și o tură pe munte cu tot cu copil în spate pe o sesiune de shopping, cu fetele, la Milano.
Bucătăria locală e de cele mai multe ori motivul principal pentru care îmi fac bagajul și plec la drum și cele mai prețioase suveniruri cu care mă întorc acasă sunt gusturile, mirosurile și fotografiile pe care le fac cu DSLR-ul.
Visul cel mare e o călătorie cât vara de lungă în America Centrală și de Sud.
Loredana
Sunt și aici

• Ce frumos!!! Drum bun si distractie maxima! Abia astept sa povestiti, la anul am programat si eu o vacanta la Lisabona, plus Cascais si Estoril. Nu am mai fost pana acum, sunt nerabdatoare si stiu ca reviews-urile voastre ma vor ajuta! 🙂

1. Unde veti fi cazate in Lisabona? Din vizitele voastre anterioare, recomandati vreo zona anume de cazare? Eu inca nu am hotarat daca sa aleg hotel sau apartament, si nici zona – orice recomandare este excelenta si binevenita (din partea voastra, dar si a celor care va citesc si au vizitat orasul).

2. nu sunt patru ore de jumatate de zbor, ci numai patru. o sa fie o clipita, chiar a fost cel mai frumos zbor. Puneti in bagaj si o umbrela, pentru ca in lisabona ploua zilnic, nu mult, nu torential, dar zilnic. Cod am incercat, foarte bun, dar nu sarat si uscat, ci gatit. Sub forma de burger sau in plachie (un fel de mancare traditional). Frumos Obidos, dar cam arhaic dupa gustul meu, poate si din cauza ca l am vazut pe ploaie si cu un cer super inorat, dar cel mai frumos mi s a parut Nazare. Superb. Bate de departe Cabo da Roca. De incercat.

3. Eu zic sa treceti si pe aici, fiind relativ aproape de Sintra. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Azenhas_do_Mar.JPG/800px-Azenhas_do_Mar.JPG. Ii zice Azenhas do Mar si are unul dintre cele mai romantice restaurante…

Va recomand sa va opriti aici la cina, pentru ca nimic nu se compara cu o cina portugheza, fructe de mare, vin si apus de soare in cel mai pitoresc orasel de coasta http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HJa4D1c9HMM

De la Cabo da Roca puteti trece si pe la Praia da Ursa, o plaja extrem de pitoreasca, izolata si salbatica. http://ipt.olhares.com/data/big/444/4447192.jpg

Eu as petrece 2 zile si in Porto, e mult prea frumos, as zice mult mai frumos decat Lisabona. Porto are un punct in plus si pentru vinul excelent ce il poti degusta GRATIS la producatorii de vin din cartierul Gaia. Daca nu aveti mult timp treceti pe la Casa de vinuri Taylor pentru ca au cel mai frumos view al orasului. Vinul cel mai reprezentativ este cel denumit Tawny(e vorba de culoarea vinului). In Porto sunt o gramada de locuri superbe, pot spune ca e orasul care mi-a ramas in suflet.

O prajitura delicoasa in Lisabona este http://www.pasteisdebelem.pt/en.html iar in Porto are numele de Pasteis de Nata.

Cred ca e evident cat de mult iubesc Porugalia…dupa ce veti reveni din aceasta excursie veti intelege de ce…

Enjoy !

4. De cum am ajuns in Lisabona, mi-am zis ca trebuie sa i-au metroul spre Baixa-Chiado si ratacind pe stradute in cautare de ceva bun de mancare dupa un drum lung, am ajuns in Piata Figueira (Praca Figueira), acolo…chiar in spatele statuii este un micut restaurant cu fete de masa de hartie…acolo este adevarata mancare portugheza. In restaurant nu era nici un turist, toata lumea era relaxata, sa vorbea tare (portugheza), se radea, se sorbea ciorba si se manca bacalhau. Ca sa nu uit numele restaurantului…infulecand de zor am scris pe un colt al hartii „Casa Bifanas 🙂 ”
    Va recomand cu mare drag sa mancati acolo, cu siguranta va fi o incantare auditiva, vizuala, tactila, gustativa si olfactiva 🙂