Home » Archives by category » Destinații » Italia

Cazare în Puglia: unde am stat în Bari, Alberobello și Lecce

Știu că unii dintre voi au deja planificată o călătorie în Puglia în curând și ne-au trimis diverse întrebări legate de cazare în această zonă, așa că vreau să vă recomand la cald, imediat după ce m-am întors, cazările pe care le-am avut eu. Abia m-am întors dintr-o vacanță minunată în Puglia unde am […]

Lacul Garda (Lago di Garda), Italia – Ai fost aici?

M-am îndrăgostit de Italia iremediabil, aș spune, pentru că este țara care își rezervă dreptul de a te surprinde mereu, oriunde te duci. E greu să alegi ce oraș vrei să vizitezi prima dată în această țară, și-atunci, dai cu banul sau închizi ochii și pui degetul pe hartă. Eu am ales totuși să mă […]

Vacanță în Italia: mașini rapide și mâncare în tihnă

Când nu sunt ocupaţi cu al lor “dolce farniente”, italienii fac câteva lucruri și le fac bine: mâncarea, cafeaua și mașinile sexy. Cum pe primele două le-am tot încercat și mi-au rămas lipite de memorie precum un tortelini, celebrele mașini și al lor desgn italienesc nu au fost decât acel mic pretext de care aveam […]

Cazare in Bologna: Review – Zanhotel Regina

Cazare in Bologna:  Review – Zanhotel Regina

Am cumpărat biletele de avion pentru Bologna cu 6 luni înainte, în ianuarie pentru iulie. Știam de data trecută când am fost acolo că preţurile nu sunt mari pentru cazare, turiștii nu se înghesuiesc să viziteze orașul ci mai degrabă studenţii care învaţă în Bologna, în cea mai veche universitate din lume (fondată în 1088!). […]

25 de lucruri despre Bologna

Nu știam nimic despre Bologna, orașul studențesc din Italia, înainte să ajung acolo. Aveam o săptămână la dispoziție pentru Italia și un plan să ajung în Veneția, Verona și mai ales pe lângă Lago di Garda. O întâmplare neprevăzută a schimbat însă planurile și a trebuit să rămân în ultimele trei zile în Bologna, cât […]

O pizza cu aromă de Italia, vă rog!

Nu suvenirurile îmi amintesc de călătoriile în care am fost, nu check-in-urile pe Faceebook și nici pozele yo-la-Pantheon ori yo-pe-Fontana-di-Trevi. Ce mă transferă instant din birou înapoi într-o vacanță sunt mirosurile, aromele, accentul vreunei limbi străine ori vreo melodie. Fructele de mare bine gătite îmi amintesc mereu de Positano, pastele și pizza aromate mă duc […]

Am văzut cum se face sticla de Murano

De sticla de Murano am aflat prima dată acum 17 ani, când am vizitat prima dată Peleșul, într-o tabără de vară. Mi-au plăcut atât de mult candelabrele din castel încât cu prima ocazie m-am documentat la biblioteca din oraș și le-am făcut capul calendar colegilor mei despre bijuteriile de la castelul din Sinaia. Au urmat […]

Cum să enervezi un italian, un spaniol şi un francez

Acum ceva timp am dat peste o serie de articole despre cum să enervezi diverse nații. Le-am luat la rând și nu am fost întru totul de acord cu cele spuse despre străinii cu care am intrat în contact până acum. Informațiile par mai degrabă clișee sau concluzii trase în urma citirii unui ghid turistic […]

Adevărat sau fals: 10 mituri despre Italia

De fiecare dată când plecăm la drum încercăm să uităm de prejudecăți pentru că doar așa putem să avem o călătorie pe cinste și să încercăm să cunoaștem locuri și oameni noi fără niciun fel de reținere. Uite, despre francezi se spune că poartă berete, umblă cu bagheta sub braț în timp ce fredonează La […]

Vacanță ca în filme: Positano

“E zi de tîrg în Cortona. Piaţa e o sărbătoare continuă şi toată lumea e invitată. Clişeele converg spre acest buric al pământului. Aproape că îţi vine să râzi dar nu te poţi abţine să nu admiţi că italienii ştiu mai mult despre distracţie decât ştim noi. Am mâncat un strugure din piaţă şi dulceaţa violetă mi-a explodat în gură. Chiar şi mirosul e violet. Aş vrea […]

O zi pe insula în culorile curcubeului

Veneția atât de iubită de îndrăgostiții de pretutindeni nu mi-a dat niciodată fiori privind-o din afară, cu Piazza San Marco tipărită pe vederi colorate sau cu gondolierii ei gălăgioși, așa cum am văzut-o în documentarele de pe canalele de travel. Nici Murano nu mă atrăgea foarte tare pentru că nu credeam că există undeva o […]

Top 33 de lucruri pe care să le faci la Verona

Verona e unul dintre cele mai cunoscute orașe din Italia și asta datorită unei singure atracții – Casa Julietei. Surprizele pe care orașul ăsta ție le rezervă ție, turist ignorant, sunt însă atât de mari încât după

12 lucruri despre Veneția

Multă vreme am evitat să merg în Veneția crezând că este un oraș mult prea aglomerat, prea turistic iar umezeala și mirosul ar putea fi deranjante. Am descoperit însă acum câteva zile un oraș minunat, colorat, cald și primitor și, ca de obicei, așteptările mi-au fost depășite. Călătoria prin Italia continuă dar până atunci iată […]

Veneția nu e aşa cum mi-am imaginat-o

Un oraş insular aglomerat zi şi noapte, unde se merge doar umăr la umăr, cu străduţe prea înguste şi prea umede, cu prea multă igrasie, unde miroase prea urât ca să rezişti câteva ore, prea scump, prea ca la ţară, vorba reclamei. Cel mai romantic oraş din lume – prea multă dulcegărie pentru gustul meu. Clişee. […]