De unde vine cel mai cunoscut colind de Crăciun

Încă de la începutul lunii noiembrie, piețele de Crăciun din țară și din toată lumea s-au deschis deja, cu luminițe, decorațiuni, brazi împodobiți, colinde, turtă dulce, bunătăți și vin fiert cu scorțișoară. Magazinele sunt deja decorate de sărbătoare, am început să ne înfofolim pentru iarnă și să facem planuri pentru sfârșitul anului iar cei mai plimbăreți se gândesc să plece alături de familie ori prieteni spre destinații în care să trăiască un Crăciun mai special. Poate într-o cabană din Alpi, într-un sat tradițional sau poate chiar în mijlocul Pieței de Crăciun din Viena. Pe noi ne-a pus un pic pe gânduri, oare de unde vin toate aceste obiceiuri de sărbători, ce spun colindele pe care le auzim la orice pas, de unde provin ele? Știm că piețele de Crăciun au apărut în Viena în 1298 dar care e povestea celui mai cunoscut colind “Silent Night”?

Originile celui mai celebru colind

Stille Nacht e numele în germană al celui mai cunoscut colind din lume pe care cu siguranță l-ai auzit de mii de ori, cu ocazia fiecărui Crăciun. Există câte o versiune în aproape fiecare limbă de pe fața Pământului (mai exact, vreo 300). Există chiar și o capelă cu același nume în Oberndorf, Austria, la doar 20 de kilometri de Salzburg – este locul în care în anul 1818 pe 24 decembrie s-a cântat pentru prima dată Silent Night, Holly Night, în biserica Sfântul Nicolae (St. Nicholas).

Click ca să vezi fotografiile noastre din Salzburg

Sursa foto: Österreich Werbung

Cum la acel moment nu exista o orgă în biserica sărăcăcioasă, melodia fost cântată pe două voci și o chitară. Abia peste câteva săptămâni, Karl Mauracher (cunoscut constructor de orgă din Tirol) a venit în Oberndorf să rezolve această problemă și s-a întors apoi acasă în Zillertal cu colindul în minte. Bineînțeles, oricine auzea Stille Nacht era vrăjit pe loc, colindul a avut foarte mare succes. În acele vremuri, Tirol era locul de întâlnire al comercianților care cântau peste tot pe unde îi duceau drumurile comerciale. Astfel, Silent Night s-a răspândit cu ajutorul lor iar prin 1832 colindul deja intra în istorie fiind publicat deja într-o carte de muzică – Four Genuine Tyrolean Songs. În 1939 colindul ajunge pentru prima dată la New York și face înconjurul Statelor Unite ale Americii apoi ajunge în toată Europa și Asia cu ajutorul misionarilor.

Stille Nacht în zilele noastre

Astăzi, Stille Nacht este cunoscut peste tot în lume. Mai multe de atât, colindul a fost recunoscut de UNESCO în 2011 ca patrimoniu cultural intangibil al Austriei. În fiecare an, pe 24 decembrie la ora 17, colindul este cântat în orășelul de origine Oberndorf și este chiar transmis live printr-un audio stream ca să-l poate auzi oricine, din orice colț al lumii.

Mai multe informații despre acest colind se găsesc în revista online.

Citește și: Vacanță în Austria: Via Culinaria și câteva restaurante cu priveliște

Sursa foto: Österreich Werbung

O vacanță pe urmele celebrului colind

Ne plac la nebunie vacanțele cu poveste, am plecat de multe ori la drum după ce am văzut câteva filme, după ce am citit legende ori cărți ca să ajungem și noi în locurile care i-au inspirat pe scriitori. Austria nu e o excepție, am fost deja de câteva ori acolo în timpul iernii și, pe lângă stațiunile impecabile de ski, am găsit și locuri de poveste. Nu-i voi uita niciodată pe Fritz Sendlhofer, acest Moș Crăciun din Zell Am See, sau pe Tomy Reitsamer – instructorul de jodeling pe care i-am cunoscut în regiunea Salzburg. Locul e înțesat de povești, obiceiuri tradiționale și mâncăruri delicioase. În vara aceasta am ajuns și pe valea Zillertal unde am găsit un peisaj verde incredibil, cabane de lemn, cascade, pasuri și o priveliște minunată din casa de oaspeți în care am stat.

Vizitează Oberndorf

Oberndorf e cunoscut pentru capela Stille Nacht și în principiu nu mai sunt alte obiective turistice dar eu aș merge acolo doar ca să văd comunitatea, casele, străduțele și ca să particip în Ajunul Crăciunului la cântarea celebrului colind.

Unde stai: cazare în Oberndorf

Cum ajungi în Oberndorf: Oberndorf a la 20 de kilometri de Salzburg și în cam tot atâtea minute poți să ajungi acolo cu mașina. Vei harta și traseul aici. În perioada sărbătorilor și mai ales pe 24 decembrie e recomandat să folosești transportul public (caută trenul aici). În timpul verii, poți merge pe bicicletă din Salzburg până la Oberndorf pe traseul Tauern.

Sursa foto: Österreich Werbung

Vacanță de iarnă în regiunea Salzburg

O vacanță în regiunea Salzburg trebuie să înceapă din orașul Salzburg, patrimoniu UNESCO și locul în care s-a născut Wolfgang Amadeus Mozart. E musai să vizitezi cetatea fortificată Hohensalzburg și grădinile Mirabell, să mergi la cumpărături, să te odihnești la o cafea și un ștrudel cu mere, sos de vanilie și scorțișoară.

Pentru iubitorii de ski și munte, următoarea oprire ar trebui să fie în zona Zell am See – Kaprun cu siguranță. Eu am fost deja de două ori la ski în zona asta și o recomand cu căldură – găsești mai multe detalii despre experiența mea aici: Zell am See – Kaprun: ghid practic. În plus, Parcului Naţional Hohe Tauern, cel mai mare din Austria, e extrem de ofertant pentru iubitorii de natură.

Must see: am găsit o listă de locuri foarte faine de vizitat în regiunea Salzburg: Landul Salzburg: Highlight-uri arhitectonice. De asemenea, pentru iubitorii de outdoor, vezi și asta: Landul Salzburg – peisajul care trebuie trăit

Cazare în regiunea Salzburg

Cum ajungi în Salzburg

Știu că cei mai mulți români preferă să meargă în vacanță în Austria cu mașina pentru că se ajunge foarte ușor. Imediat după ce ieși din România. Totuși, dacă nu ai la dispoziție foarte multe zile de concediu, poate că un bilet de avion spre Salzburg e mult mai la îndemână. Ai varianta low-cost cu Air Berlin cu 80-100 Euro euro dus-întors (cu escală în Berlin) sau varianta mai confortabilă cu Austrian Airlines cu escală la Viena. Ambele îmi sună bine deși am testat doar Austrian și Tarom pe această rută.

Util: pagina oficială a orașului Salzburg

Vacanță de iarnă în Erste Ferienregion Zillertal

Deși am stat doar o zi și o noapte în Zillertal în vara asta, mi-a lăsat impresia că e o regiune perfectă pentru vacanțele cu familia. Cu toate astea, prietenii mei au fost deseori în gașcă la schi în zona asta. Sunt peste 100 de pârtii, 47 lifturi de schi, 59 de instalații pe cablu ce urcă până la 2500 de metri altitudine și poți să te plimbi între ele fără grijă cu autobuzele gratuite. Se spune despre domeniul schiabil „Fügen-Kaltenbach“ că este una dintre cele mai atractive și sigure destinații de iarnă din Alpi. Eu aș lua la rând și toate restaurantele din cabanele montane, vreau musai să încerc faimoasele gogoși din Zillertal. În sfârșit, dacă nu te pasionează să schiezi neîncetat de dimineață până seară, găsești mai multe idei de activități și atracții turistice pe pagina oficială Erste Ferienregion Zillertal

Unde dormi: cazare în Valea Zillertal

Cum ajungi în Erste Ferienregion Zillertal

Cel mai apropiat aeroport este în Innsbruck dar sincer nu mi-aș bate capul să merg cu avionul în zonă, e mai simplu cu mașina. În plus, sunt atât de multe locuri faine de vizitat în zonă încât o mașină e la îndemână. Nu uita să o echipezi!

Util: pagina oficială Erste Ferienregion Zillertal

Află mai multe despre o vacanță în Austria în această iarnă intrând pe site-ul oficial.

____________________________________

Dacă vrei să fii mereu la curent cu destinațiile despre care scriem, intră în Gașca celor mai plimbărețe fete din România!
Urmărește-ne pe FacebookTwitter și abonează-te prin RSS la articole.

Narcisa

De peste cinci ani scriu despre călătorii pe TravelGirls.ro, călătoresc și lucrez în Comunicare în turism numai pentru proiecte care-mi plac. Sunt dependentă de ieșirile din oraș, îmi place confortul unui hotel cu o priveliște bună dar și cerul înstelat ce se vede din ușa cortului. Plecoricând de acasă pentru munți, mâncăruri interesante, snorkeling,fructe de mare și îmi place la nebunie Instagram.

Îti mai recomandam:

La ski în Soelden – ghid util pentru o vacanță de iarnă în Austria
Ce se întâmplă dacă ai un accident pe pârtie în Austria